Стратегії розвитку корпоративної культури в установах соціальної сфери
Автор: Логвиненко Владислав Віталійович
Кваліфікаційний рівень: магістр
Спеціальність: Управління установами соціальної сфери
Інститут: Інститут гуманітарних та соціальних наук
Форма навчання: денна
Навчальний рік: 2023-2024 н.р.
Мова захисту: українська
Анотація: На сучасному етапі розвитку управління результативністю діяльності організацій, підприємств та установ великою мірою залежить від рівня розвинутості корпоративного управління та корпоративної культури. Дослідження щодо корпоративної культури в Україні поки що існують на початковій стадії, тому не мають системного характеру. Дана проблема має практичне значення та великий інтерес до неї з боку практиків з управління персоналом, проте масштабних наукових досліджень в з цієї теми в Україні не проводилося. Установа не може існувати без власної корпоративної культури. Якщо вона не створюється свідомо, то породжується в процесі роботи. Залученість співробітників і імідж компанії визначають якою буде корпоративна культура. В сучасних ринкових умовах це важливо, лише клієнтоорієнтовані, відкриті та обізнані установи досягнуть успіху. В останні часи велика увага приділяється цій проблемі для покращення морально-психологічного клімату та конкурентоспроможності підприємств. Корпоративна культура є системою цінностей та способом формування організації. Врахування духовних потреб співробітників є важливим елементом управління трудовими ресурсами та інноваційним потенціалом організації. У працях українських вчених Г. Захарчин, Н. Смолінська розкрито сутність корпоративної культури, розглянуто різні типології та підходи до оцінювання й управління її розвитком. Дослідження корпоративної культури як важливого важеля управління персоналом провів Ю. Красовський. Об’єкт дослідження – корпоративна культура. Предмет дослідження – специфіка корпоративної культури установи соціальної сфери та стратегії її розвитку. Мета дослідження – дослідження різноманітних стратегій розвитку корпоративної культури в установах соціальної сфери з метою розробки рекомендацій для поліпшення якості обслуговування та підвищення задоволеності як працівників, так і клієнтів цих установ. Результати дослідження: У роботі було розглянуто теоретико-методологічні засади формування корпоративної культури. Визначено сутність, значення та вплив корпоративної культури на імідж установи соціальної сфери. Було проведено діагностику корпоративної культури в установах соціальної сфери: вивчено елементи та оцінено тип корпоративної культури. Визначено основні напрямки реалізації потенціалу корпоративної культури в установах соціальної сфери на прикладі Пенсійного фонду та розроблено пропозиції щодо розвитку корпоративної культури. Ключові слова: культура, корпоративна культура, установи соціальної сфери, управління, імідж. Список використаних джерел Захарчин, Н. П. (2011). Корпоративна культура. Навчальний посібник.–Львів, 317. URL: https://moodle.znu.edu.ua/ Красовська, О. Ю. (2017). Генезис поняття корпоративна культура підприємства. Економічний вісник Запорізької державної інженерної академії, (6 (1)), 89-93. URL: https://dspace.znu.edu.ua/jspui/handle/12345/1006 Смолінська, Н. В. (2013). Метод оцінювання рівня організаційної культури підприємства. Наукові праці Національного університету харчових технологій, (52), 136-145. URL: http://www.irbis-nbuv.gov.ua/cgi-bin/irbis_nbuv/cgiirbis_64.exe?C21COM=2&I21DBN=UJRN&P21DBN=UJRN&IMAGE_FILE_DOWNLOAD=1&Image_file_name=PDF/Npnukht_2013_52_19.pdf