Інформаційне забезпечення просування IT-послуг компанії "Айбіт Діджитал" в інтернеті
Автор: Віктор Михайло Васильович
Кваліфікаційний рівень: магістр
Спеціальність: Інформаційна, бібліотечна та архівна справа
Інститут: Інститут гуманітарних та соціальних наук
Форма навчання: денна
Навчальний рік: 2023-2024 н.р.
Мова захисту: українська
Анотація: Незважаючи на те, що український IT-сектор є єдиною прибутковою галуззю в даний час, він зазнає серйозних труднощів. Так, середньорічний темп зростання галузі сповільнився з 26,8% (за період 2015 - 2021 рр.) до 5,8% у 2022 році, тобто, у 4,6 рази [1]. Просування ІТ-послуги ускладнюється необхідністю належного ознайомлення клієнта щодо технологій послуги та ефективної демонстрації продавцем можливостей та унікальних особливостей розробки ІТ-продукту [2]. Ординський В. І. в своєму дослідженні доводить, що продукт сфери інформаційних технологій характеризується високим рівнем інноваційності та технологічної складності, що відрізняє його від продуктів інших сфер бізнесу [3]. Маркетингова діяльність сучасних IT-компаній головним чином спрямована на інтернет і має цифровий характер. При цьому міжнародний маркетинг у цій сфері вимагає уваги до таких аспектів, як оптимізація вебсайту, розробка концепції Proof of Concept (POC), створення цільового контенту, використання соціальних мереж і PR, а також регулярний аналіз та оновлення маркетингової стратегії [4]. Особливості продуктів та послуг в IT-сфері включають технічну складність, високу кастомізацію та високу конкуренцію. Розвиток партнерських відносин та постійне вдосконалення внутрішнього маркетингу визначають успіх маркетологів в цій динамічній галузі [5]. Дослідники розглядають різноманітність підходів до формування маркетингової стратегії аутсорсингових компаній в сфері інформаційних технологій. Висувається ідея про необхідність комплексного маркетингу, орієнтованого на «вирощування лідів» та створення довгострокових відносин з цільовою аудиторією [6]. Литвинчук І. І. та Москаленко В. В. висловлюють переконання у важливості стратегічного планування людських ресурсів у ІТ компаніях, особливо при формуванні портфеля проєктів [7]. Українські IT-компанії завдяки високому професійно-технічному рівню власних фахівців мають значні можливості для успішного виходу на світовий ринок інформаційних технологій. Це вказує на важливість розробки обґрунтованої стратегії діяльності компанії, зокрема в контексті міжнародного маркетингу, яка дозволить досягти високого рівня конкурентоспроможності [8]. Проценко Ю. О. визначає маркетингову стратегію, як довгострокове узгодження можливостей компанії з ринковою ситуацією, зазначаючи її раціональну логічну побудову, яка базується на дослідженні та прогнозуванні кон’юнктури ринку [9]. Зростання використання цифрових комунікаційних технологій, популярність соціальних мереж та вплив епідемії Covid-19 призвели до значного збільшення активності і послуг онлайн. Успішні підприємства повинні адаптуватися до цих тенденцій, розвивати якісні вебсайти та використовувати соціальні мережі для привертання уваги та збільшення довіри споживачів [10]. Об’єкт дослідження – просування IT-послуг компанії «Айбіт Діджитал» в інтренеті. Предмет дослідження - розроблення стратегії інформаційного забезпечення просування IT-послуг компанії «Айбіт Діджитал» в інтернеті. Мета дослідження. Метою дослідження є формування та реалізація стратегії інформаційного забезпечення просування IT-послуг в інтернетсередовищі. Результати дослідження: у першому розділі подано наукові, нормативні та інтернет- джерела щодо діджитал маркетингу; другий розділ ілюструє аналіз діяльності компанії „Айбіт Діджитал”; у третьому розділі представлені формальні моделі вирішення завдання інформаційного забезпечення просування IT-послуг компанії „Айбіт Діджитал”, вибір технологічних рішень та термінологічний багатомовний словник предметної області; четвертий розділ представляє собою практичну реалізацію завдання: вибір соціальної мережі для просування, створення та наповнення спеціалізованої сторінки компанії „Айбіт Діджитал” у Instagram та Facebook, аналіз діяльності створених сторінок.