Сучасна візуальна ідентифікація вищих художньо-технічних вузів

Автор: Арашукова Анастасія Олексіївна
Кваліфікаційний рівень: магістр
Спеціальність: Дизайн
Інститут: Інститут архітектури та дизайну
Форма навчання: заочна
Навчальний рік: 2023-2024 н.р.
Мова захисту: українська
Анотація: Візуальна ідентифікація художньо-технічних кафедр у вищих навчальних закладах відіграє ключову роль у формуванні іміджу та репутації. Особливо це актуально для кафедр, які спеціалізуються на дизайні, архітектурі та інших творчих дисциплінах, де візуальний образ має не лише гарно виглядати, але й відображати інноваційний та креативний підхід до навчання та досліджень. Візуальна ідентифікація створює перше враження про кафедру, її цінності та методики. Вона відіграє важливу роль у залученні нових студентів, партнерів та інвесторів. Якісно розроблена айдентика допомагає кафедрі виділятись серед інших та підкреслювати свою унікальність. У світі, де візуальна культура постійно розвивається, кафедрам необхідно оновлювати свої візуальні системи, щоб залишатися актуальними. Візуальна ідентифікація також сприяє формуванню внутрішньої культури кафедри, створюючи середовище, яке надихає студентів та викладачів. Це може бути досягнуто через дизайн приміщень, соціальні мережі, сайти, мерч, рекламні матеріали, тощо. Ефективна візуальна ідентифікація також важлива для забезпечення консистентності між різними платформами та каналами комунікації. Це і включає в себе веб-сайти, соціальні мережі, друковані матеріали, які повинні відображати єдину та впізнавану візуальну стратегію. Важливо також, щоб візуальна ідентифікація була гнучкою, дозволяючи адаптуватися до змін у сфері освіти та дизайну, не втрачаючи при цьому своєї основної сутності. Якщо говорити про окремі веб-сайти кафедр, то в них нема нагальної потреби, адже всю інформацію можна побачити на сайті університету. А от e-комерція з кожним роком набирає темпи в своєму розвитку та може добре виділити кафедру серед інших. На це наштовхують і події, які відбуваються в світі і, в першу чергу, зручність та постійне вдосконалення процесу покупок в інтернет-магазинах. Дослідження показало, що власники невеликих магазинів хоч і намагаються бути кращими серед своїх конкурентів, але рідко роблять оновлення дизайну та функціоналу під тенденції сьогодення. Якщо говорити про e-комерцію в навчальних закладах, то дослідження показують, що в Україні це ще не дуже популярно і навіть магазини, які існують, теж рідко оновлюються. Та навіть просто уявити як це класно – носити брендований своєю кафедрою світшот та цим показувати гордість за те, що навчаєшся саме в цьому університеті і саме на цій кафедрі. А як що до шкіл, ліцеїв, тощо? Часто буває, що в навчальному закладі навчаються діти з різним матеріальним забезпеченням. Через це можуть виникати ситуації, коли у одного учня крутий, глянцевий щоденник, а у іншого – просто сірий, найпростіший. Такі дрібниці викликають булінг в класі. Цього можна уникнути за допомогою крутого та доступного для всіх мерча. Якщо у дітей та батьків буде доступ до таких магазинів і школи будуть рекомендувати купляти саме своє, конфлікти нерівності будуть відходити на задній план. Таким чином кожен учень зможе показувати, що він – особистість, а не гаманець його батьків. Якщо повернутися до мерча в університеті, то тут таких проблем як в школах практично нема. По мимо гордості, такий магазин своїми прибутками може допомагати розвитку даної кафедри чи, навіть, університету. Завдяки цьому кафедри зможуть самостійно купувати обладнання для навчання чи брати участь в конкурсах, не будучи залежними від фінансування держави та університету. ВІЗУАЛЬНА ІДЕНТИФІКАЦІЯ, АЙДЕНТИКА, ФІРМОВИЙ СТИЛЬ, МЕРЧ, E-КОМЕРЦІЯ, ДИЗАЙН ІНТЕРНЕТ-МЕГАЗИНУ, ПРОЄКТ, UI/UX, USER STORIES, USER FLOW