Засоби художньої інтерпретації української міфології та фольклору у дизайні карт Таро
Автор: Тенета Марія Ігорівна
Кваліфікаційний рівень: магістр
Спеціальність: Дизайн
Інститут: Інститут архітектури та дизайну
Форма навчання: денна
Навчальний рік: 2023-2024 н.р.
Мова захисту: українська
Анотація: Об’єкт дослідження - художня інтерпретація української міфології та фольклору. Предмет дослідження – засоби художньої інтерпретації образів української міфології в дизайні карт Таро. Мета дослідження : визначення засобів художньої інтерпретації елементів та персонажів української міфології у розробці дизайну карт Таро з урахуванням їхнього сенсу, а також, обґрунтування доцільності використання карт з соціально-культурної та естетичної причин.. У першому розділі АНАЛІЗ НАУКОВОЇ ЛІТЕРАТУРИ ІСТОРИЧНИХ ВІДОМОСТЕЙ ТА СМИСЛОВОГО НАПОВНЕННЯ КАРТ ТАРО здійснено огляд літератури та джерельної бази дослідження, який засвідчив, що тема інтерпретації образів міфології, особливо української, є недостатньо висвітлена та потребує більш глибокого дослідження . Досліджено Таро як інструмент популяризації української культури у маси, що дає інший вектор для дослідження іноземцям та українцям. Головною перевагою стилізацій карт Таро є можливість продемонструвати атрибути притаманні саме конкретній темі та розмістити це на ілюстраціях. Також описано методичні основи дослідження, які побудовано на загальних принципах наукової роботи, таких як системність, достовірність, історизм, логічність. У роботі використано загальнонаукові методи дослідження емпіричного та теоретичного пізнання, такі як спостереження, опис, узагальнення, аналіз, синтез, дедукція, індукція та інші. Кожен з використаних методів допоміг детальніше розкрити проблематику роботи. У другому розділі ВИЗНАЧЕННЯ СЕМАНТИЧНИХ ОБРАЗІВ У КАРТАХ ТАРО У КОНТЕКСТІ КУЛЬТУРНИХ ІДЕНТИЧНОСТЕЙ розглянуто ключові аспекти формування усталених візуальних образів та їх підґрунтя. Зокрема, візуальна ідентичність бренду є поєднанням кількох графічних та візуальних елементів, які разом створюють імідж компанії. Також з’ясовано, що основними завданнями візуальної ідентичності бренду є створення емоційного враження на глядачів; інформування клієнтів щодо характеру бренду та пропонованих послуг/продуктів; об’єднання багатьох різних аспектів бізнесу за допомогою послідовних візуальних елементів У третьому розділі МЕТОДИ ХУДОЖНЬОЇ ІНТЕРПРЕТАЦІЇ УКРАЇНСЬКОЇ МІФОЛОГІЇ ТА ФОЛЬКЛОРУ У КАРТАХ ТАРО досліджено корені міфології та фольклору, розглянуто його вплив на сучасність у формі забобонів та традицій, що наслідуються поколінням. Проаналізовано міфічних персонажів та розділено їх на три типи та шість класів згідно до місця проживання, характеру, діяльності та відношеннюд до людей. Також розглянуто прийоми художньої інтерпретації міфологічних образів у картах Таро У четвертому розділі МЕТОДИКА ПРОЄКТУВАННЯ ДИЗАЙНУ КАРТ ТАРО ТА ПРЕДСТАВЛЕННЯ АВТОРСЬКОЇ КОНЦЕПЦІЇ. прописано концепцію співвідношення образів Міфології та Фольклору відповідно до типових експлікацій карт Таро, підібрано шрифтову гарнітуру, обрано кольорову гаму, а також була представлена розробка загального дизайну. Розроблено двадцять шість оригінальних ілюстрацій, що включають двадцять дві карти старших Арканів, чотири карти мастей та зворотню сторону карт (сорочку), представлено варіанти його пакування та рекламування. Ключові слова: українська міфологія, фольклор, карти Таро, образи, персонаж, дизайн. СПИСОК ВИКОРИСТАНОЇ ЛІТЕРАТУРИ Бартлет, С., (2007). Повне керівництво з ворожіння на картах таро. Кладезь-Букс. Віннічук, А. П., (без дати). Український фольклор. Войтович, В., (2002). Українська міфологія. Київ: Либідь. Колісник, О. В., & Мисак, С. В. (2018). Символіка орнаменту народної вишивки у графічному дизайні. Art and Design, (2), 35-42. Кононенко, О. А., (2017). Українська міфологія. Божества і духи. Харків. Корній, Д., (2017). Чарівні істоти українського міфу. Vivat. Нечуй-Левицький, І., (1876). Світогляд українського народу. Український бестіарій, (2023). Київ: Мальопис. Decker, R., (2002). A history of the occult tarot, 1870-1970. London: Duckworth. Place, R. M., (2005). The tarot: history, symbolism, and divination. New York: Jeremy P. Tarcher/Penguin.