Графічний дизайн як засіб формування візуальних стратегій соціального медіа маркетингу
Автор: Проскурняк Олена Андріївна
Кваліфікаційний рівень: магістр (ОНП)
Спеціальність: Дизайн (освітньо-наукова програма)
Інститут: Інститут архітектури та дизайну
Форма навчання: денна
Навчальний рік: 2023-2024 н.р.
Мова захисту: українська
Анотація: Дослідження спрямоване на вивчення ролі графічного дизайну у формуванні візуальних стратегій соціального медіа маркетингу. Зокрема, досліджується вплив графічного зображення на ефективність маркетингових кампаній у соціальних медіа. Актуальність дослідження полягає у відсутності єдиної наукової думки у даній сфері графічного дизайну, активним розвитком соціальних мереж та потребу у систематизації та упорядкуванні соціальних, технічних та мистецьких понять дизайну брендів у соціальних мережах. Метою дослідження є аналіз особливостей формування візуальних стратегій медіа маркетингу засобами графічного дизайну та визначення принципів та підходів використання засобів та графічного дизайну при формуванні візуальної стратегії бренду. Висвітлення вагомої ролі графічного дизайну у формуванні та розвитку успішної стратегії бренду у світі соціальних мереж. Об’єкт дослідження – графічний дизайн у сфері соціального медіа маркетингу. Предмет дослідження – художньо-проектні та технічні засоби формування візуальної стратегії бренду у медіа сфері Новизна дослідження. У роботі вперше обґрунтовано художньо-проектні та технічні засоби формування візуальної стратегії бренду у медіа. Виявлено принципи успішного розвитку бренду у соціальних мережах завдяки засобам дизайну. Вдосконалено типологію визначення цільової аудиторії та технічних чинників створення якісного візуалу. Теоретичне значення. Проведення даного дослідження на основі проаналізованих матеріалів та досвіду робити у сфері дизайну у соціальних мережах забезпечує якісну інформативно-технічну базу для подальшого розвитку нового напрямку дизайну. Практичне значення. За допомогою цього дослідження розробка та розвиток дизайну бренду для соціальних мереж стає більш структурованою та професійною. Висновки та напрацювання можуть бути практично застосовані сучасними SMM - дизайнерами. Наукова робота розкриває зміст та сутність поняття дизайну у соціальних мережах, його структури та актуальності, доводить необхідність та вагомість графічного дизайну у формуванні стратегій соціального маркетингу. У даному науковому дослідженні розглянуто та проаналізовано актуальні у сфері CММ дизайну дослідження та публікації. Доведено інформаційну цінність та значущість даних джерел для дизайнера. У першому розділі «Теоретичні та методологічні основи проведення дослідження» - викладено історіографію та обґрунтовано методику дослідження укладено повний термінологічний апарат, який стосується сфери дизайну соціальних мереж У другому розділі «Стратегії розвитку соціальних мереж у контексті просування брендів» досліджено успішні українські та світові бізнеси, які активно розвиваються у соціальних мережах. Проаналізовано види позиціонування брендів, стилістичних та дизайнерських рішень успішних компаній. Описано основні принципи роботи дизайнера контенту соціальних мереж. Описано загальні принципи формування стратегії, проаналізовано психологічний фактор. У третьому розділі «Засоби графічного дизайну та психологічні фактори впливу на формування візуальної стратегії у соціальних мережах» - досліджено основні принципи формування візуальної стратегії, засоби, методи та обставини, які впливають на її успішність. Описано технічні вимоги соціальних мереж для створення якісного та професійного контенту. Проаналізовано український ринок дизайну соціальних мереж, його культурно- стилістичні особливості, з урахуванням соціально-економічного стану. Описано усі засоби та прийоми для професійного дизайну у соціальних мережах, наведено чіткі приклади та технічні вимоги, за допомогою яких створення дизайн концепції бренду є більш глибинним та змістовним. У четвертому розділі «Формування дизайну візуальної стратегії у соціальному маркетингу на прикладі випадку приватного бренду «G&E»» за допомогою методу моделювання сформований показовий приклад моделі онлайн магазину, який працює на платформах соціальних мереж. Модель представляє загальну теорію формування дизайн стратегії, формує прямий візуальний приклад з урахуванням на її основі. Дослідження також містить прикладну мистецьку концепцію та авторський спосіб інтерпретації та розвитку бренду у соціальних мережах на основі сформованої бізнес ідеї. У п’ятому розділі сформований прорахунок загального кошторису модельованого проекту. У висновку сформовані загальні тези та підтвердження гіпотез дослідження на основі усього описаного матеріалу. Надано список використаної літератури, сформовано ілюстровані додатки для якісного сприйняття матеріалу. Ключові слова: CMM дизайн, графічний дизайн, соціальні мережі, соціальний медіа маркетинг, дизайн стратегія, візуальні рішення бренду, соціальні мережі. СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ І ЛІТЕРАТУРИ 1. Борисова М. (2019). Дизайн і маркетинг: зв’язок, про який ми забуваємо. [Електронний ресурс] /Telegraf . URL: https://telegraf.design/dyzajn-i-marketyng-zv-yazok-pro-yakyj-my-zabuvayemo/ 2. Горбаль Н.І. (2018) Професія SMM-маркетолога в Україні: проблеми та перспективи» / Н.І. Горбаль, К.О. Ільницька, С.Б. Романишин // Бізнес Інформ. №12. C. 47. 482. Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/binf_2018_12_71 3. Горбаль Н. І. (2017) Трансформація маркетингових комунікацій українських підприємств в умовах кризи, глобалізації та євроінтеграції [Електронний ресурс] / Н. І. Горбаль, К. О. Дзюбіна, У. І. Моторнюк // Маркетинг і менеджмент інновацій. № 3. С. 96-110. Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Mimi_2017_3_12 4. Зеленюк А. (2019). Дизайн-система як інструмент розвитку бренду. Молодий вчений, 1 (65), 20–22. URL: https://doi.org/10.32839/2304-5809/2019-1-65-5 (дата звернення: 29.11.2021). 5. Кім О. (2021). Графічний дизайн реклами: маркетингові проєкти у сфері зовнішньоекономічної діяльності згідно концепцій agile-маркетинг та eduscrum. Економіка та суспільство, 28. URL: https://doi.org/10.32782/2524-0072/2021-28-26 (дата звернення: 29.11.2021). 7. Прищенко С. (2019). Екологія культури: візуальні стереотипи в рекламі vs. креативні технології. Деміург: ідеї, технології, перспективи дизайну, 2, 221–240. 8. Слута Ю. М., Дубрівна А. П. (2020). Тенденції використання кольору в проектуванні реклами як художньо-комунікативний феномен. Технології та дизайн, 4 (37), 1–10. 9. Strategic Design: Four Steps To Success. (10 June 2019). URL: https://wishdesk.com/blog/ stratetic-design-process 10. The ultimate introduction to Design Strategy. URL: https://designstrategy.guide/design-strategy/ the-ultimate-introduction-to-design-strategy/