Система аналізу даних для автодилерського центру

Автор: Майдан Максим Юрійович
Кваліфікаційний рівень: магістр
Спеціальність: Аналіз даних (Data Science)
Інститут: Інститут комп'ютерних наук та інформаційних технологій
Форма навчання: денна
Навчальний рік: 2023-2024 н.р.
Мова захисту: українська
Анотація: Впровадження сучасних технологій веб розробки останнім часом помітно зростає в більшості сфер людського життя, особливо це стосується автомобільної сфери [1]. Головна причина посилення уваги до питання впровадження сучасних технологій є простота використання усіх існуючих інструментів та технологій для створення та експлуатації веб-ресурсів [2]. Використання цих ресурсів дає змогу значно підвищити ефективність багатьох процесів у цій сфері таких як реклама або продаж авто, пришвидшити ринок автомобілів як нових так і з пробігом, які перебувають на складах дилерських центрів. Формування бачення. Покращення життя користувачів комп’ютерів за допомогою високоякісного програмного забезпечення для пошуку автомобілів. Завдання роботи. Розробка програмного продукту для надання підтримки користувачам, які хочуть придбати автомобіль. Актуальність тематики дослідження. Актуальність проявляється в тому, що візуалізація інформації про автомобілі у різних формах дозволяє вирішити різноманітні завдання. Вона допомагає створити комплексне уявлення про асортимент автомобілів у дилерському центрі, його особливості та конкурентні переваги. Також це дає можливість клієнтам швидко замовити автомобіль, який їх цікавить, і проводити індивідуальний відбір нових авто без надмірних зустрічей з представниками компаній та застарілих паперових каталогів, які потребують постійного оновлення. Об’єкт дослідження. Процес надання інформаційно-технічної підтримки користувачам у процесі вибору автомобіля. Предмет дослідження. Аналіз інструментів, методологій та підходів до обробки даних про автомобілі, а також створення інформаційної системи для аналізу автомобілів в дилерському центрі. Мета роботи. Мета розробки цієї системи полягає в тому, щоб надати середньостатистичним споживачам можливість придбати автомобіль. На українському ринку відсутні офіційні представництва багатьох автомобільних брендів, що перешкоджає придбанню нових автомобілів цих марок. Розробка цієї системи спрямована на забезпечення споживачів можливістю придбання автомобілів цих брендів. Інноваційність результатів роботи. Результати створення системи аналізу авто дилерського центру інноваційні завдяки своїй здатності забезпечувати користувачів детальною та легкою доступною інформацією про різні автомобільні бренди та моделі. Це допомагає споживачам приймати обгрунтовані рішення при покупці, розширюючи їхні можливості вибору та зменшуючи ризики. Така система значно полегшує процес придбання автомобіля, роблячи його більш інформованим та зручним для споживачів. Результатом виконання магістерської кваліфікаційної роботи є створена веб-система аналізу даних для автодилерського центру. В процесі виконання роботи були проведені аналіз предметної області, системний аналіз та аналіз технологій, необхідних для створення системи. Проведено тестування програмного продукту на коректність роботи та оцінку всього функціоналу. Були також проведені економічні розрахунки для підтвердження рентабельності створення системи. На першому етапі був проведений детальний аналіз літературних та Інтернет-джерел, де розглядались основні причини актуальності створення системи для покриття вільного сегменту ринку електромобілів. Були проаналізовані схожі рішення, виділені їх переваги та недоліки. У частині «Системний аналіз та моделювання системи авто дилерського центру» аналізується цільове призначення системних функцій, виокремлюючи два основних аспекти мети – конструктивний і пізнавальний. Вивчаючи ці аспекти, можна розробити план досягнення цілей, визначивши основні цілі та результати, яких можна досягти під час успішної реалізації проекту. У процесі створення моделі системних вимог визначаються основні види вимог: бізнес-вимоги, функціональні та нефункціональні вимоги та вимоги користувача. Вивчення ризиків, які можуть виникнути під час реалізації проекту, допомагає визначити можливі втрати, збої та основні принципи уникнення цих ризиків. У розділі 3 було сформульовано та обгрунтовано задачу роботи, конкретизовано її мету розробки, призначення та очікувані області застосування. Також були розглянуті можливі наслідки впровадження системи аналізу автодилерського центру. В цьому розділі була розроблена інформаційно-математична модель для розв’язання задачі, і був розроблений відповідний алгоритм для її вирішення. Також було докладно обгрунтовано вибір методів розв’язання, включаючи методологію розробки. Під час аналізу можливих інструментів для розробки, були обрані Angular і NodeJs, зокрема для тимчасової реалізації користувацького інтерфейсу. Завершенням розділу 3 стало створення першої версії системи аналізу автодилерського центру. Також була надана інформація про розробку тимчасового користувацького інтерфейсу та подробиці щодо взаємодії між backend та frontend частинами системи. У розділі 4 проведено тестування розробленої системи аналізу, яке включало два види перевірок: функціональне та користувацький інтерфейс. В результаті обох видів тестування не виявлено жодних помилок, недоліків або багів. Також в розділі наведені статистичні дані з функціонального тестування, які свідчать про відносно середнє значення тренування нейромережі та точність моделі. Під час процесу верифікації був проведений аналіз відповідності вимогам. Перша цільова версія системи не відповідає всім вимогам, і ті, які зараз не були виконані, мають бути досягнуті принаймні при розробці версії 3.0 системи. В економічній частині роботи була докладно обґрунтована доцільність розробки програмного продукту та проведені відповідні розрахунки. Була визначена економічна характеристика програмного продукту, проведено аналіз ринку та стратегію впровадження. Також розраховано чистий прибуток в результаті реалізації. Ключові слова – автомобіль, web-сайт, програмування, дилер, комплектація. Перелік використаних літературних джерел. 1. Мовчаренко В. В. Аналіз ринку легкових автомобілів України. Чернігів: Науковий вісник Чернігівського державного інституту економіки і управління, 2011. 176-179 с. 2. Мороз Л. А. Тенденції розвитку українського автомобільного ринку і маркетингова комунікаційна політика його учасників. Львів: Вісник Національного університету “Львівська політехніка”, 2012. 154-159 с.