Система підтримки прийняття рішень для дистанційного навчання
Автор: Війтович Андрій Володимирович
Кваліфікаційний рівень: магістр
Спеціальність: Системи і методи прийняття рішень
Інститут: Інститут комп'ютерних наук та інформаційних технологій
Форма навчання: денна
Навчальний рік: 2023-2024 н.р.
Мова захисту: українська
Анотація: Метою даної магістерської роботи було дослідження та розробка інформаційної системи дистанційного навчання для вищих навчальних закладів. Даний проект торкається проблеми із уникнення проблем при управлінні навчальним процесом навчального закладу. При цьому у проекті було обрано сучасний підхід до вирішення цього питання на основі реалізації Web – сайту. При роботі над проектом вивчено та проаналізовано основні досягнення у галузі Web – технологій. Система розроблена згідно сучасних вимог та тенденцій. У цій роботі було розроблено сайт для створення персоналізованого навчального середовища, що об’єднує в одну безпечну, надійну, та інтегровану систему педагогів, адміністраторів і студентів. Це дозволяє перевірити особистий графік, відстежувати успішність студентів, аналізувати ефективність навчання. В наш час Web – сайту один із найпоширеніших інтернет ресурсів, що надає корисну інформацію, тому було раціонально створювати ти такий програмний продукт, який не вимагає інсталяції на пристрої, а достатньо буде лише перейти за посиланням на нього. Під час проектування цієї системи було враховано адаптивність для будь якого пристрою на якому буде працювати ця система. Дане програмне забезпечення має простий інтерфейс. При оновленні системи не складе труднощів, оскільки структура лише нарощується з необхідністю, при цьому тільки додаються або замінюються окремі елементи, а загальна структурна схема залишається незмінною і описаний згідно стандартизації. Запропоноване рішення буде актуальним тривалий час завдяки тому, що основні елементи в даній системі спроектовано з достатнім запасом потужностей для перспективного використання, а у подальшому можуть бути лише оновленні. У проекті використані загальнодоступне програмне та апаратне забезпечення. Результатом дослідження першого розділу було проаналізовано можливі системи. В розділі здійснений аналітичний огляд літературних джерел предметної області, розглянуто моделі, здійснено аналіз існуючих рішень, проаналізовано його ефективність та технології, з врахуванням усіх переваг та недоліків, з якими зіштовхнулися розглянуті аналоги. Дана предметна область торкається освіти в навчальних закладах. Було досліджено структуру навчальних закладів України. Тим самим обрано декілька систем і на їхньому прикладі проаналізовано нову інформаційну систему. Після чого аналізуючи дану предметну область показується її актуальність на сьогоднішній день. Розглянувши аналітичний огляд літературні джерела та існуючі засоби вирішення проблеми можна перейти до системного аналізу об’єкту дослідження. В другому розділі виконаний аналіз мети функціонування системи, аналіз елементів системи, основні бізнес-процеси, потоки даних, який здійснений за допомогою об’єктно-орієнтованої методології. Також, описані множини вимог до системи, сформовані основні функції системи, бізнес-процеси, що будуть реалізовані. У третьому розділі подаються основні характеристики розв’язання основної задачі предметної області, способи представлення архітектури програмного засобу. Вибір апаратних і програмних засобів для реалізації системи. Мовою програмування розроби даного проекту обрано Java. Вибір обумовлений популярністю та поширеністю цієї мови програмування, широким набором бібліотек для розробки і так званих програмних фрейморків. Основними програмними засобами були MySQL, MySQL Workbench, Intellij IDEA 2016.3.2 Ultimate, Mongodb, Maven. Для реалізації програмного коду використали Html, Css, JavaScript, MySQL. Розглянувши програмні засобів розв’язання задачі можна перейти до практичної реалізації. В четвертому розділі виділено набір функціональності, яким володіє система в поточній версії програмної системи та описано аспекти реалізації веб-додатку – показано та детально описано сутності, зв’язки та атрибути розробленої бази даних додатку, набір програмних класів і взаємодію між ними за допомогою діаграми класів та розроблений інтерфейс користувача. Описано інструкції користувача та продемонстровано конрольний приклад роботи розробленого веб-додатку з детальним аналізом. У п?ятому розділі було описано мету дипломної роботи та наведено економічну оцінку доцільності розроблення програмного продукту з точки зору його окупності. Було проаналізовано стан ринку програмного забезпечення та перспектив його розвитку, основних споживачів, конкурентів. Було вибрано стратегію розроблення нового продукту. На основі розрахунків економічного ефекту у сфері експлуатації (155 428.8 грн.) та сфері проектування (57 447.32 грн.) встановлено, що розроблення та впровадження інформаційної системи дистанційного навчання для вищих навчальних закладів є економічно доцільними. Коефіцієнт конкурентоспроможності становить 1.21. Ціна придбання проектного рішення становить 58 552.68 грн., а аналогу – 116 000 грн. Термін окупності витрат на проектування рішення – 0,27 роки (? 100 днів). Отже, впровадження розробленої системи дає змогу економити значні фінансові ресурси.