Проєкт інформаційної̈ системи підтримки процесу тестування програмного продукту
Автор: Сподарик Роман Мар'янович
Кваліфікаційний рівень: магістр
Спеціальність: Управління ІТ проектами
Інститут: Інститут комп'ютерних наук та інформаційних технологій
Форма навчання: денна
Навчальний рік: 2023-2024 н.р.
Мова захисту: українська
Анотація: Актуальність розробки якісного ПЗ підтверджується насамперед економічними чинниками. Як відомо, багато «галузевих стандартів на «добре» комерційне ПЗ передбачають наявність виникнення близько 6 помилок на 1000 рядків коду при середньому показникові у 30 таких помилок». Можна стверджувати, що рівень помилок за останні 20 років практично не змінився, не дивлячись на застосування об’єктно-орієнтованої технології, автоматичних налагоджувачів, більш якісних засобів тестування та більш суворий контроль типів у таких сучасних мовах програмування, як Java, Ada та ін. Якість програмного продукту характеризується набором властивостей, що визначають, наскільки продукт « хороший» з точки зору зацікавлених сторін, таких як замовник продукту, спонсор, кінцевий користувач, розробники і тестувальники продукту, інженери підтримки, співробітники відділів маркетингу, навчання і продажів. Кожен з учасників може мати різне уявлення про продукт і про те, наскільки він хороший чи поганий, тобто про те, наскільки висока якість продукту. Таким чином, постановка задачі забезпечення якості продукту виливається у завдання визначення зацікавлених осіб, їх критеріїв якості і потім – знаходження оптимального рішення, що задовольняє цим критеріям. Тестування є одним з найбільш усталених способів забезпечення якості розробки програмного забезпечення і входить в набір ефективних засобів сучасної системи забезпечення якості програмного продукту. Ефективне управління тестуванням є важливою частиною розвитку високоякісного програмного забезпечення та апаратних продуктів. Завдяки добре спланованому і добре керованому процесу тестування, команда може гарантувати, що вона виробляє найкращий з можливих продуктів, використовуючи максимальну частину зі своїх обмежених ресурсів. Ефективний процес управління тестуванням повинен привести до однієї спільної мети: розробляти продукти високої якості, які відповідають потребам клієнтів. Для досягнення цієї мети, важливо, щоб команди працювали в рамках перевіреної структури процесу. Конкуренція серед постачальників програмного забезпечення щодо розробки найкращих продуктів в найкоротші терміни призводить до зростаючої потреби у високорозвинених процесах управління тестуванням. Відколи тестові команди працюють з командами розробників, щоб розробляти готову продукцію в більш жорсткі терміни, процес управління тестуванням став у центрі уваги. У кінцевому рахунку, з правильним фокусом, ефективні процеси управління тестуванням не тільки підвищать рівень задоволеності клієнтів, але й призведуть до більшої плавності і послідовності проектів. Створення якісного продукту сприяє задоволенню вимог замовника, підвищенню репутації компанії-розробника а також приносить значну економічну вигоду. Забезпечення якості продукту, зокрема тестування програмного забезпечення, на даний час, є досить новою і недослідженою галуззю, а отже існують проблеми, які потребують вирішення. Проблема взаємодії тестувальників і розробників в процесі створення програмного забезпечення, яка розглядається в даній роботі, найбільш помітна в компаніях, де на проекті задіяні команди розробників і тестувальників, які розташовані в різних географічних місцях. А дані методи розробки набувають все більшої популярності. Актуальність роботи підсилюється тим, що немає розроблених програмних засобів, які б реалізовували взаємозв’язок цих двох команд. Основною метою роботи є визначення ефективних засобів для комунікації команд розробників і тестувальників і узагальнення отриманих даних для створення програмного продукту. Кінцевим результатом дослідження є реалізація системи, яка буде використовувати визначені засоби для покращення процесу тестування. Об’єктом дослідження є процес тестування програмного забезпечення в ІТ-компаніях. Предметом дослідження є взаємодія команд тестування і розробки під час процесу тестування розроблюваного продукту. Запропоновано методи організації взаємодії команд розробників та тестувальників у процесі розробки програмного продукту, що враховують залежності між вимогами та програмними компонентами продукту. Ключові слова: проєкт, управління проєктами, інформаційна система, управління вимогами проєкту, управління ризиками проєкту.