Інформаційна система оптимізації замовлення в ресторанах

Автор: Лек Ольга Ярославівна
Кваліфікаційний рівень: магістр
Спеціальність: Інформаційні системи та технології
Інститут: Інститут комп'ютерних наук та інформаційних технологій
Форма навчання: денна
Навчальний рік: 2023-2024 н.р.
Мова захисту: українська
Анотація: На ринку громадського харчування було здійснено важливий крок у розвитку бізнесу завдяки впровадженню інноваційних технологій. Зокрема, було створено мобільні додатки для ресторанів, що дозволили клієнтам з легкістю ознайомлюватися з меню, робити замовлення, резервувати столи та безпечно оплачувати послуги [1]. Ці технології внесли значний внесок в зручність обслуговування клієнтів і роблять процес відвідування ресторану більш інтерактивним. У першому розділі дослідження було виконано огляд можливостей впровадження інновацій у ресторанний бізнес. Особлива увага була приділена аналізу аналогічних систем та їх перевагам і недолікам. Згідно з проведеним аналізом, було визначено, що ця галузь має великий потенціал для подальшого розвитку. Швидкий темп сучасного життя та важливість ресторанної галузі роблять її привабливою для впровадження новітніх технологій. Також було наведено приклади існуючих систем, описано їх принцип роботи та виділили причини, що обумовлюють необхідність розробки нової системи. У другому розділі було виконано системний аналіз інформаційної системи, яка була запланована для створення. Було створено дерево цілей і визначено тип системи, яка мала бути розроблена. Один із ключових етапів цього процесу було створення UML-діаграм, які надали можливість відобразити систему з різних точок зору. Зокрема, використовуючи UML-діаграми, такі як діаграми переходу станів, компонентів, послідовності, розгортання, класів, діяльності та варіантів використання, було створено детальну модель системи. Діаграма переходу станів візуалізувала всі можливі стани системи та переходи між ними. Діаграма компонентів розкрила структурний розподіл програмної системи на окремі компоненти та їх взаємозв’язки. Діаграма послідовності допомогла відобразити взаємодію між об’єктами системи з точки зору послідовності подій. Діаграма розгортання структурувала компоненти системи та їх розташування на апаратному забезпеченні. Діаграма класів визначила структуру класів та їх взаємозв’язки. Діаграма діяльності відобразила послідовність дій у конкретних варіантах використання системи. Діаграми варіантів використання допомогли нам детально описати різні сценарії взаємодії користувачів і системи. У третьому розділі було проведено аналіз наявних ресурсів для досягнення мети проекту, а саме реалізації інформаційної системи. Було обрано операційну систему (Android) та середовище розробки (Android Studio), визначено мову програмування (Kotlin) та базу даних (Firebase Realtime Database) для подальшого впровадження проекту. Також було проведено дослідження методів розв’язання основної задачі і обрано алгоритм рекомендацій, який дозволить клієнтам отримувати рекомендації щодо страв на підставі їхніх уподобань. Крім цього було описано роботу та типи цього алгоритму, як саме він працює та на які два підходи ділиться, а також описано, суть кожного з них. У четвертому розділі було представлено докладний опис роботи розробленої системи "єМеню." Цей мобільний додаток був створений для операційної системи Android та відображає сучасний підхід до обслуговування клієнтів у ресторанах. Було представлено приклади роботи системи, ретельно описано її функціональні обмеження та основні характеристики. Також було надано рисунки виконання системи та описано покрокову інструкцію використання, покриваючи також і можливі спірні моменти. Крім цього було надано інформацію про роботи бази даних для кращого розуміння логіки, яка стоїть за картинками додатку. Цей підхід дозволив надати чітке уявлення про те, як система функціонує, та її потенційні можливості. В цілому, наше та розробка системи "єМеню" відображають важливість інновацій у галузі громадського харчування. Впровадження новітніх технологій допомагає ресторанам поліпшити обслуговування клієнтів, залучити більше споживачів та зробити процес замовлення та оплати більш зручним. Все це сприяє розвитку сучасного ресторанного бізнесу та задоволенню потреб сучасного споживача. Мета дослідження – створення інформаційної системи оптимізації замовлення в ресторанах. Об’єктом дослідження є діяльність ресторанного бізнесу, взаємодія працівників та клієнтів закладів. Результати дослідження полягають у проведенні аналізу систем для забезпечення безконтактного замовлення страв у ресторанах та на основі результатів даного дослідження було створено інформаційно-довідкову систему оптимізації замовлення в ресторанах, котра дозволяє здійснити замовлення та оплатити його безконтактно у закладі. Ключові слова: ресторан, електронне меню, система, інформаційні технології, заклади громадського харчування. Перелік використаних літературних джерел. 1. Борисенко О.С., Ковтун К.Ю. Основні проблеми та інновації ринку ресторанного бізнесу / Борисенко О.С., Ковтун К.Ю. // Науково-практичний журнал «Економічні студії».- Л.: Видавничий дім «Гельветика» - 2020.- №1 (27).- С. 42-46