Проєкт інформаційної системи вибору інгредієнтів та доставки кондитерських виробів
Автор: Денис Мар'яна Ярославівна
Кваліфікаційний рівень: магістр
Спеціальність: Управління ІТ проектами
Інститут: Інститут комп'ютерних наук та інформаційних технологій
Форма навчання: денна
Навчальний рік: 2023-2024 н.р.
Мова захисту: українська
Анотація: Роздрібна торгівля є однією з ключових сфер, що забезпечує населенням продовольством. Щоб здійснити даний вид торгівлі, необхідно укласти ринкову угоду купівельного попиту і товарної пропозиції. Торгівля формує основу для економічної стабільності країни, оскільки приносить немалий дохід. Кондитерські магазини також є одним з сегментів роздрібної торгівлі та використовують різні інформаційні системи для автоматизації роботи та обробки онлайн-замовлень. Головною метою інтернет-магазинів є автоматизація процесів традиційних магазинів. Для цього розробляється можливість здійснення онлайн-покупок, коли споживач здійснює замовлення товару в мережі Інтернет. Це включає в себе створення та оформлення замовлення в електронному форматі, який включає інформацію про вибрані товари чи послуги, інформацію про онлайн-оплату та дані для доставки. При оформленні замовлення передбачається отримання персональних даних про користувача у мінімальній кількості, при цьому забезпечуючи конфіденційність та захист від несанкціонованого викрадення. Дані споживачів можуть бути збережені в базі даних онлайн-магазину, бізнес-модель якого передбачає можливість здійснення повторних покупок. Система управління контентом веб-застосунку може бути реалізована як окремий продукт, що можна встановити на хостинг-площадку, або як програмний сервіс з певною абонентською платою [1]. Платіжна система Інтернет являє собою систему проведення розрахунків між бізнес-організаціями, користувачами та фінансовими установами при процесі купівлі або продажу товарів і послуг у мережі Інтернет. Саме дані системи допомагають здійснювати повнофункціональні онлайн-магазини у вигляді веб-додатків [2]. Веб-сайт сьогодні виступає не лише як інформаційний ресурс, але і як потужний інструмент маркетингу, здатний залучати нових клієнтів, що можуть принести прибуток бізнесу. Крім цього, враховуючи ситуацію не лише в країні, а й у всьому світі, багато людей віддають перевагу онлайн-покупкам продуктів і послуг, що дозволяє кондитерським магазинам не лише уникнути занепаду, а й отримувати бажаний прибуток та аналізувати розвиток свого бізнесу. Розробка проєкту інформаційної системи вибору інгредієнтів та доставки кондитерських виробів є дуже актуальною завдяки зростанню популярності онлайн-покупок, потребі в персоналізації, вимогам до конкурентоспроможності та якості продуктів, а впровадження такої системи може призвести до покращення обслуговування клієнтів та збільшення конкурентоспроможності на ринку. Об’єкт дослідження – це процес оптимізації роботи кондитерського магазину, шляхом створення веб-додатку, в якому можна здійснювати замовлення кондитерських виробів з можливістю вибору інгредієнтів, онлайн-оплати та доставки товару. Предмет дослідження – це методи проектування та засоби розробки проєкту інформаційної системи вибору інгредієнтів та доставки кондитерських виробів. Мета дослідження: розробка проєкту інформаційної системи вибору інгредієнтів та доставки кондитерських виробів. Для реалізації поставленої мети необхідно розв’язати наступні задачі: • провести аналітичний огляд різних джерел для розгляду питання електронної комерції та її особливостей, розглянути процес здійснення онлайн-оплати в мережі Інтернет та здійснити порівняння відомих аналогів інформаційних систем; • провести аналіз проблем, які можуть виникнути при розробці інформаційної системи; • провести системний аналіз предметної області шляхом побудови дерева цілей, визначити тип інформаційної системи, провівши метод ієрархії, та здійснити моделювання системи з використання UML; • провести визначення та аналіз проектних вимог щодо проєкту інформаційної системи, що розглядається; • провести опис структурованого планування проєкту; • здійснити виконання проєкту та реалізацію проектних рішень; • здійснити відображення результатів виконання проєкту та описати процес його завершення. Результатами магістерської кваліфікаційної роботи є розроблений прототип проєкту інформаційної системи вибору інгредієнтів та доставки кондитерських виробів. Ключові слова: інформаційна система, електронна комерція, інтернет-магазин, кондитерські вироби, система онлайн-платежів. Перелік використаних літературних джерел. 1. Alpar P. Productivity of internet shops. URL: https://www.researchgate.net/publication/220300445_Productivity_of_internet_shops (дата звернення: 21.02.2022). 2. Шалева О. І. Електронна комерція : Навч. посіб. Київ : Центр учб. літ., 2011. 216 с. ?