Система підтримки прийняття рішень узгодження дій агентів в ігрових задачах

Автор: Шайнога Роман Володимирович
Кваліфікаційний рівень: магістр
Спеціальність: Системи і методи прийняття рішень
Інститут: Інститут комп'ютерних наук та інформаційних технологій
Форма навчання: денна
Навчальний рік: 2023-2024 н.р.
Мова захисту: українська
Анотація: Гральний движок - це система, призначена для створення та розвитку відеоігор. Ведучі гральні движки надають програмне середовище, яке розробники використовують для створення ігор для відеоігрових консолей, мобільних пристроїв та персональних комп’ютерів. Основні функції, які зазвичай надає гральний двигун, включають рендеринговий двигун ("рендерер") для 2D або 3D графіки, фізичний двигун або виявлення зіткнень (і відповідь на зіткнення), звук, сценарії, штучний інтелект, мережування, анімацію, потік, управління пам’яттю, розгалуження, локалізаційну підтримку та сценічний граф. Процес розробки гри часто економиться великою мірою за рахунок використання або адаптації того самого грального двигуна для створення різних ігор або для полегшення "портування" ігор на різні платформи. Розроблений у цьому проекті плагін зменшить час розробки грального двигуна. У багатьох випадках гральні двигуни надають набір інструментів візуальної розробки, а також перевикористовувані компоненти програмного забезпечення. Ці інструменти, як правило, надаються в інтегрованому середовищі розробки для спрощення швидкої розробки ігор в спосіб, зорієнтований на дані. Розробники гральних двигунів намагаються "передбачити колесо", розробляючи надійні програмні комплекти, які включають багато елементів, які розробник гри може використовувати для будівництва гри. Більшість комплектів гральних двигунів надають засоби, які полегшують розробку, такі як графіка, звук, фізика та функції штучного інтелекту. Подібно до інших рішень для проміжного програмного забезпечення, гральні двигуни зазвичай забезпечують абстракцію платформи, що дозволяє запускати ту саму гру на різних платформах, включаючи відеоігрові консолі та персональні комп’ютери, з мінімальними, якщо не нульовими, змінами у вихідному коді гри. Ці гральні двигуни іноді називають "проміжним програмним забезпеченням", оскільки, як і в бізнес-значенні терміну, вони надають гнучку та перевикористовувальну програмну платформу, яка забезпечує всі основні функції, необхідні для розробки грального додатка, зразу ж після розпакування, зменшуючи витрати, складнощі та час виходу на ринок - всі це критичні фактори в висококонкурентній галузі відеоігор. Проте розширюваність залишається високим пріоритетом для гральних двигунів через широкий спектр застосувань, для яких вони використовуються. Незважаючи на специфічність назви, гральні двигуни часто використовуються для інших видів інтерактивних застосувань з реальними графічними потребами, таких як маркетингові демонстрації, архітектурні візуалізації, тренувальні симуляції та моделювання середовищ.