Проєкт інформаційної системи віртуальної кімнати примірювання одягу

Автор: Бордічук Артем Вікторович
Кваліфікаційний рівень: магістр
Спеціальність: Управління ІТ проектами
Інститут: Інститут комп'ютерних наук та інформаційних технологій
Форма навчання: денна
Навчальний рік: 2023-2024 н.р.
Мова захисту: українська
Анотація: Віртуальна кімната примірювання одягу – це технологія, яка дозволяє покупцям приміряти на їхні тіла предмети одягу, аксесуари чи косметичні засоби, не торкаючись їх фізично [4-5]. З технологічної точки зору, в основі віртуальних примірочних зазвичай використовується штучний інтелект або ж технологія доповненої реальності [6]. Остання має ряд обмежень щодо візуалізації, оскільки накладає обраний товар на зображення користувача в режимі реального часу. Таким чином швидкість роботи технології доповненої реальності часто переважає над її якістю. З іншого боку штучний інтелект має ряд переваг. Один з його типів, а саме алгоритм адаптації фігур, точно відтворює моделі тіл покупців. Крім того, він збирає інформацію не лише про користувачів, а й про товари, щоб найкраще підібрати необхідну річ людині [6]. Важливо, що за допомогою машинного навчання робота різноманітних алгоритмів штучного інтелекту, які використовують для створення віртуальних примірочних, стає все більш ефективною і точною. Пандемія Covid-19 пришвидшила цифровізацію, зокрема і сфери онлайн-покупок. Разом з тим збільшилася популярність віртуальних примірочних та їх вплив на світ. Зокрема, дана технологія підвищила рівень впевненості покупців здійснювати онлайн-замовлення [7], чим потенційно збільшила рівень прибутку рітейлерів та виробників одягу. Крім цього, відслідковується позитивний вплив на екологію через зменшення кількості повернень замовлених товарів [3] та відходів, які зумовлює даний процес [7]. Подібний вплив є важливим, оскільки у звіті «Звіт про вплив» від компанії «Optoro» (2018) вказано, що за рік у США 5 мільярдів фунтів повернутих товарів опинилися на звалищі [1]. А вже у 2022 році даний показник досягнув позначки у 9,5 мільярдів фунтів [2]. Об’єктом дослідження – є процес розробки інформаційної системи віртуальної кімнати примірювання одягу. Предметом дослідження – є методи і технології розробки інформаційної системи віртуальної кімнати примірювання одягу. Мета дослідження – створення проєкту-розробки інформаційної системи віртуальної кімнати примірювання одягу. Результатом дослідження є виконання ряду завдань, які сприяли досягненню нашої мети. Перш за все, ми дослідили стан та перспективи українського ринку віртуальних кімнат примірювання одягу. Далі, проаналізували існуючі аналоги досліджуваної системи, а також ряд технологій, що покладені у їхню основу. Наступний крок полягав у визначенні потенційних проблем при створенні інформаційної системи та знаходженні способів їх вирішення. Це у свою чергу допомогло нам сформувати перелік проєктних вимог, який був розділений на декілька категорій: функціональні, нефункціональні, користувацькі, безпекові та бізнес вимоги. Також, за допомогою UML-діаграм ми відобразили структуру та класи досліджуваної системи, взаємозв?язок між її структурними компонентами, передбачили логіку її використання та шляхи взаємодії з користувачем. У межах нашого дослідження було розроблено концептуальну модель системи з вхідними та вихідними даними, передбачено перелік завдань, які вона покликана виконувати. Ми побудували план виконання проєкту, шляхом розбиття усієї сукупності робіт між передбаченими етапами життєвого циклу розробки обраної інформаційної системи. Для реалізації проєктних рішень, а саме розробки front-end та back-end частини, ми обрали необхідні технології, зокрема мови програмування, їх фреймворки, інтерфейси, базу даних тощо. Також, нами було описано команду фахівців, необхідну для реалізації проєкту-розробки інформаційної системи віртуальної кімнати примірювання одягу. Завершили дослідження візуалізацією та описом користувацького шляху (англ. user flow) покупця (користувача), створивши необхідну UX/UI частину інформаційної системи віртуальної кімнати примірювання одягу. Результати дослідження неодмінно будуть корисними для планування наступних проєктів подібного спрямування. Особливо для управлінців, які постійно ухвалюють критично-важливі рішення, такі як: формування команди фахівців, ухвалення технологій та термінів розробки, вибір інструментів та методів управління проєктом/командою тощо. Ключові слова – інформаційна система, віртуальна примірочна, проєкт-розробки, онлайн-покупки, одяг. Перелік використаних літературних джерел: 1. 2018 Optoro Impact Report // Optoro : веб-сайт. URL: https://www.optoro.com/2018-impact-report/?campaign=affiliatesection. (дата звернення: 11.09.2023). 2. 2022 Impact Report // Optoro : веб-сайт. URL: https://info.optoro.com/hubfs/2022%20Impact%20Report/Optoro_2022%20Impact%20Report.pdf (дата звернення: 11.09.2023). 3. Борисенко А. Д. Комплекс задач для порівняльного аналізу алгоритмів виявлення прихованих підгруп у соціальній мережі. : дип. проєкт. Київ. 2019. 93 с. URL: https://core.ac.uk/download/pdf/323529873.pdf (дата звернення: 19.08.2023). 4. Dopson E. What Are Virtual Fitting Rooms and How Do They Work? Shopify. 2023. URL: https://www.shopify.com/retail/virtual-fitting-rooms (дата звернення: 09.11.2023) 5. Johnson J. What Are Virtual Fitting Rooms and How Do They Work? Wondershare. 2023. URL: https://virtulook.wondershare.com/tools/virtual-fitting-room.html (дата звернення: 09.11.2023) 6. Maiboroda M. Virtual Fitting Room Development Using AR & AI Technologies. Mobidev. 2023. URL: https://mobidev.biz/blog/ar-ai-technologies-virtual-fitting-room-development (дата звернення: 10.11.2023) 7. Virtual Fitting Rooms: The Next Big Trend? // The Green Side Of Pink : веб-сайт. URL: https://www.thegreensideofpink.com/fashion/2023/virtual-fitting-rooms-the-next-big-trend/?lang=en. (дата звернення: 17.08.2023).