Система аналізу знань та вироблення рекомендацій вступу для абітурієнтів

Автор: Якушевич Тарас Олексійович
Кваліфікаційний рівень: магістр
Спеціальність: Аналіз даних (Data Science)
Інститут: Інститут комп'ютерних наук та інформаційних технологій
Форма навчання: денна
Навчальний рік: 2023-2024 н.р.
Мова захисту: українська
Анотація: На даний момент випускники середніх навчальних закладів мають можливість вступити у ЗВО України, здавши успішно зовнішнє незалежне оцінювання та обравши майбутню спеціальність. Широке використання персональних комп’ютерів надало великий поштовх до розробки нових інформаційних технологій, а також можливість переходити від письмової здачі зовнішнього тестування до більш швидшого та якіснішого оцінювання знань учнів. Тому актуальним є дослідження розроблення та впровадження автоматизованої системи підсумкового контролю знань, визначення рівня знань випускника і допомога у виборі вищого навчального закладу. Важливим питанням під час навчання є оцінювання знань учнів. Метою роботи є визначення якості засвоєння навчального матеріалу, полегшення вибору учнями вищого навчального закладу, а також зменшення витрат на забезпечення випускників друкованими зошитами для здачі зовнішнього незалежного оцінювання за допомогою проходження відповідних тестів, знаходячись за комп’ютером. Система, яка планується, призначена для оцінювання знань учнів після закінчення 11 класу та в залежності до отриманих ними результатів видає рекомендовану спеціальність та список вищих навчальних закладів України з найбільшою ймовірністю поступлення. Об’єктом дослідження є процес тестування знань учня та вибору ним закладу вищої освіти. Предмет дослідження – інформаційна система допомоги у виборі ЗВО. До основних переваг даної системи оцінювання відносяться: Економія коштів на випуск друкованих зошитів для тестування. Зменшення витрат на оплату праці викладачам, які перевіряють роботи. Одразу ж після завершення тестування з’являється результат. Допомога у виборі вищого навчального закладу. До недоліків належать: Присутність не у всіх містах і селах хороших каналів зв’язку і апаратно-програмного забезпечення. Можливість вгадати правильну відповідь. Практична значимість результатів дослідження полягає в тому, що одержані результати дозволяють вдосконалити існуючу на сьогоднішній день форму вступу у ЗВО, забезпечуючи при цьому можливість допомоги учням у виборі майбутньої професії та пропонуючи перелік рекомендованих закладів для подальшого навчання. Ключові слова: аналіз даних, система підтримки прийняття рішень, системний аналіз, програмне забезпечення.