Проєкт інформаційної системи по підбору домашньої тварини із притулку

Автор: Кутянська Юлія Андріївна
Кваліфікаційний рівень: магістр
Спеціальність: Управління ІТ проектами
Інститут: Інститут комп'ютерних наук та інформаційних технологій
Форма навчання: заочна
Навчальний рік: 2023-2024 н.р.
Мова захисту: українська
Анотація: Проблема безпритульних тварин виникла ще в давні часи, коли люди почали цікавитися прирученням диких тварин. У сучасному світі ця проблема стала набагато загостренішою, оскільки багато домашніх улюбленців за різними причинами потрапляють на вулиці та опиняються у притулках. Більшість таких притулків переповнені та вимагають фінансової підтримки для забезпечення гідних умов для цих тварин. За дослідженнями The Washington Post, близько 6,5 мільйонів собак та кішок щорічно потрапляють до притулків у США, проте лише приблизно 60% з них знаходять нових господарів. Проблема безпритулля та пошуку нових господарів для цих тварин є надзвичайно актуальною й потребує негайних заходів для вирішення [1]. Тому важливо підтримувати та заохочувати людей вибирати улюбленців із притулків. Розповсюдження інформації про цю проблему та створення можливостей для громадської допомоги притулкам важливі для вирішення цієї ситуації. Є пропозиція щодо вирішення цього питання через розробку спеціалізованого програмного забезпечення з широким спектром функцій. Завдяки цій інформаційній системі, користувачі матимуть змогу отримувати рекомендації щодо вибору тварини, яка найкраще відповідає їх потребам та умовам. Варто зауважити, що ця інформаційна система базується на штучній нейронній мережі, розроблені з використанням фреймворку KotlinDL [2]. Ця програма, використовуючи надані дані, має можливість допомогти людям знайти улюбленця, який найкраще відповідає їхнім потребам, особливостям характеру та стилю життя. У той же час, працівники притулків отримують зручний інструмент у вигляді програмного забезпечення для систематизації та управління даними про тварин. Це дозволяє їм легко додавати нових тварин до бази даних, редагувати і оновлювати інформацію щодо них, забезпечуючи більш ефективний процес догляду та розміщення тварин. Мета і задачі дослідження. Мета інформаційної системи підбору домашньої тварини з притулку полягає в створенні зручного та ефективного інструменту, який допомагатиме людям знайти собі нового чотирилапого друга, який потребує дому, уваги та турботи. Також вона має сприяти популяризації і усвідомленню важливості підбору тварин з притулків замість покупки. Основними задачами у цій роботі є: • дослідження сфери проблеми: аналіз проблематики та пошук можливих шляхів розв’язання; • пошук наукових досліджень, що стосуються впливу домашніх тварин на життя людини, включаючи їх соціальні, психологічні та фізіологічні аспекти.; • пошук та оцінка подібних систем, у тому числі аналіз їх позитивних та негативних аспектів; • проведення системного аналізу, створення дерева цілей та визначення типу системи з використанням методу ієрархічного аналізу для уточнення функціоналу та особливостей інформаційної системи; • визначення та аналіз вимог проекту, що визначатиме масштаб та параметри нашої системи; • планування виконання проекту, створення структури завдань, визначення необхідних ресурсів та оцінка ризиків для успішної реалізації системи; • реалізація проекту та втілення проектних рішень, включаючи розробку та впровадження системи; • завершення роботи над проєктом та аналіз результатів. Об’єкт дослідження – процес підбору домашньої тварини із притулку. Предмет дослідження – проєкт інформаційної системи підбору домашньої тварини із притулку. Результатом даної роботи є сконструйований мобільний додаток, що надає можливість реєстрації та авторизації користувачів, працівникам доступне зручне керування інформацією про тварин та техеічна підтримка від розробників. Усі дані зберігаються у віддалені базі Firebase Realtime Database. Розроблена система на даний момент функціонує у формі прототип. Ключові слова – безпритульні тварини, притулок, підбір тварини, інформаційна система, мобільний додаток Перелік використаних літературних джерел. 1. Rethinking the role of animal shelters. The Washington Post. Retrieved from https://www.washingtonpost.com/brandstudio/purina/rethinking-the-role-of-the-animal-shelter/ 2. Deep learning with Kotlin: Introducing KotlinDL-alpha. JetBrains. Retrieved from https://blog.jetbrains.com/kotlin/2020/12/deep-learning-with-kotlin-introducing-kotlindl-alpha/