Реалізація інвестиційного проекту створення функціоналу електронної торгівлі для комерційного підприємства

Автор: Семенюк Олександр Миколайович
Кваліфікаційний рівень: магістр (ОНП)
Спеціальність: Економіка (освітньо-наукова програма)
Інститут: Інститут економіки і менеджменту
Форма навчання: денна
Навчальний рік: 2023-2024 н.р.
Мова захисту: українська
Анотація: З огляду на розвиток інформаційних технологій на сьогоднішній день, електронна комерція стала дуже популярною, функціонал платформ електронної комерції дуже сильно зріс. Хоча і існує велика кількість різних платформ електронної комерції, всі вони мають набір певних спільних та відмінних функціональних і якісних характеристик. І саме через це актуальним науково-дослідницьке завдання - це створення або покращення уже існуючих моделей, що оцінюють якість платформ для електронної комерції. Це робиться аби створювати на їх основі системи, що враховують показники бізнес-процесів певного підприємства та конкретні потреби клієнтів, а також розробка методів оцінки і вибору програмних платформ, що лежать в основі атрибутів якості. В кваліфікаційній магістерській роботі розглядається сутність поняття електронної комерції, дається її науково - методичне обґрунтування, У сфері електронної комерції розрізняються дві основні категорії: B2B (Business-to- Business) і B2C (Business-to-Consumer). Крім того, європейські дослідники виділяють додатково ще два сегменти: B2A (Business-to-Administration) і C2A (Consumer-to-Administration). Кожна з них має свої переваги і недоліки. Функціонування підприємства на засадах електронної комерції дає можливість розглядати його організаційну форму як віртуальне підприємство, яке формується шляхом відбору людських, фінансових, матеріальних, організаційно-технологічних та інших ресурсів з різних підприємств та їх інтеграції за допомогою комп’ютерних мереж. Саме це створює гнучку та динамічну організаційну структуру, що краще всього буде відповідати всім потребам, що потрібні для максимально швидкого випуску продукції та її доставки безпосередньо на ринок. Все це детально проаналізовано у першому розділі роботи. Аналіз нормативно-законодавчої бази, яка регламентує функціонування електронної комерції в Україні. Фінансовий аналіз Інтернет-магазину ROZETKA одного з провідних підприємств в Україні, яке працює в області електронної комерції, представлено у другому розділі роботи. Дослідження тенденцій світового ринку електронної комерції, її основні тренди її розвитку в Україні розглядаються у третьому розділі роботи. Результати аналізів показують, що світовий ринок електронної комерції продовжуватиме зростати швидкими темпами у 2024 та 2025 роках. Основні драйвери зростання включають збільшення проникнення Інтернету, розвиток мобільної комерції, впровадження нових технологій, таких як AI та AR, а також стабільне зростання на ключових регіональних ринках. Показники були розраховані на основі середньорічних темпів зростання, трендових моделей та економетричних методів. Повний функціонал підприємства, яке планує розвивати свою комерційну діяльність засобами електронної комерції, особливості його технічної реалізації представлено у четвертому розділі роботи. Подальші дослідження в цій галузі мають зосереджуватись на пошуку нових методів автоматизації, впровадженні інноваційних технологій та забезпеченні високого рівня безпеки. Це дозволить не тільки підвищити якість існуючих платформ електронної комерції, але й сприятиме створенню нових, більш ефективних та надійних рішень для задоволення потреб користувачів у всьому світі. Результати цього дослідження підтверджують важливість всебічного та системного підходу до розвитку електронної комерції, що включає інтеграцію технологічних інновацій, оптимізацію процесів оцінювання якості, а також забезпечення високого рівня безпеки. Електронна комерція, яка швидко розвивається, потребує постійного вдосконалення платформ для задоволення зростаючих вимог користувачів та підтримання конкурентоспроможності на ринку.