Автоматизація бізнес-процесів геологічного підприємства за допомогою CRM системи

Автор: Добровольський Юрій Вікторович
Кваліфікаційний рівень: магістр (ОНП)
Спеціальність: Економіка (освітньо-наукова програма)
Інститут: Інститут економіки і менеджменту
Форма навчання: денна
Навчальний рік: 2023-2024 н.р.
Мова захисту: українська
Анотація: В умовах сучасного ринку та високої конкуренції гостро стоїть питання успішного ведення діяльності, що спонукає підприємства використовувати всі наявні інструменти, технології та розробки щоб бути конкурентоспроможними та прибутковими. Такими інструментами наразі є програмні продукти у сфері автоматизації бізнес-процесів, серед яких виділяються CRM системи, котрі здатні суттєво спростити роботу зі споживачами за рахунок автоматизації відповідних процесів, що в свою чергу є ключовим елементом ведення справ будь якого підприємства. [1; 2] Ефективність впровадження інструментів автоматизації бізнес процесів тісно пов’язана з оптимізацією та адаптацією вже наявних бізнес процесів на підприємстві. Така оптимізація часто вже має прямий вплив на покращення показників діяльності підприємства, так як вдається значно покращити наявні процеси, спочатку спростивши і прискоривши їх, а з впровадженням програмного продукту, ще й автоматизувавши. За рахунок оптимізації процесів пов’язаних з роботою зі споживачами підприємство може суттєво покращити відносини з клієнтами, рівень їх лояльності та їх досвід співпраці, що має прямий вплив на підвищення кількості замовлень чи продажів, утримання та збільшення кількості нових клієнтів. [3; 4; 5] У магістерській кваліфікаційній роботі розглянуто питання впровадження CRM системи з ціллю автоматизації бізнес процесів пов’язаних з роботою із замовниками для геологічного підприємства на прикладі ТзОВ НВТП "Геол-Тех". Метою магістерської кваліфікаційної роботи є моделювання економічної вигоди від впровадження і використання CRM системи на підприємстві, яке надає послуги у сфері геології. Об’єктом дослідження є можливість інтеграції інструментів автоматизації бізнес-процесів в роботу геологічного підприємства та ефекту від такого впровадження. Перший розділ роботи висвітлює історію еволюції автоматизації бізнес-процесів впродовж історії розвитку суспільства та науки, описує періоди історії розвитку та особливості характерні вказаним періодам а також містить огляд сучасних технологій у сфері автоматизації, їх класифікації та можливі сфери застосування. Другий розділ відведений детальній характеристиці обраного для роботи підприємства. Наведений короткий опис підприємства, його організаційна структура, розглянуті установчі документи. Проведено аналіз основних фінансових показників, показників ліквідності та платоспроможності, фінансової стійкості і незалежності, ділової активності, на основі яких зроблено висновок про загальний стан підприємства. В третьому розділі розглянуто високорівневу структуру бізнес процесів і визначено бізнес процеси, які можуть бути автоматизовані за допомогою CRM системи, розглянута проблематика інтеграції системи. Також був проведений аналіз ринку CRM систем в Україні для визначення оптимального вибору у співвідношенні «ціна-результат» для впровадження в геологічному підприємстві. Четвертий розділ містить калькуляцію витрат як інвестиції для впровадження KeyCRM системи, а також моделювання економічної вигоди від використання обраної системи та обґрунтування доцільності такого впровадження. Описаний детально основний функціонал та елементи керування CRM системою та її можливості. Ключові слова: Автоматизація бізнес-процесів, геологія, CRM системи, конкурентоспроможність.