Дослідження та удосконалення підходів до вибору бізнес-моделі розвитку ТзОВ «Рентал Маркет»

Автор: Фецюх Поліна Романівна
Кваліфікаційний рівень: магістр
Спеціальність: Підприємництво, торгівля та біржова діяльність
Інститут: Інститут сталого розвитку ім. В. Чорновола
Форма навчання: денна
Навчальний рік: 2023-2024 н.р.
Мова захисту: англійська
Анотація: Актуальність теми. Питання вибору бізнес-моделі розвитку обумовлена зростанням конкуренції в сучасному бізнес-середовищі, структурними трансформаціями економіки та постійним швидким змінам у суспільстві. Впровадження ефективної бізнес-моделі є ключовим фактором успішного розвитку підприємства в умовах нестабільного ринкового середовища. Також, сучасні технологічні зрушення і динамічні зміни в суспільстві ставлять перед підприємствами нові виклики щодо вибору оптимальної бізнес-моделі. Це включає в себе зміну способу комунікації з клієнтами, використання даних для аналізу та прийняття рішень, а також поступове переходження до цифрової трансформації. Дослідження підходів до вибору бізнес-моделі розвитку є важливим для підприємств усіх розмірів та галузей, оскільки це дозволить їм зберегти конкурентоспроможність на ринку та забезпечити стійкий розвиток. Реалізація правильної бізнес-моделі може призвести до збільшення ефективності виробництва, доходів, а також покращення взаємодії з клієнтами і партнерами. Актуальність теми обґрунтовується потребою підприємств у розробці та впровадженні оптимальної бізнес-моделі, що забезпечить стабільний розвиток та конкурентоспроможність в сучасних умовах економічної діяльності. Основною метою магістерської роботи є дослідження та удосконалення підходів до визначення бізнес-моделі ТзОВ «Рентал Маркект», обґрунтування теоретичних аспектів, аналіз показників самого підприємства та розробка рекомендацій що до покращення фінансового стану підприємства. Для досягнення цієї мети необхідно вирішити наступні завдання: - Розкрити поняття «бізнес-модель»; - Визначення критеріїв ефективності бізнес моделі; - Підходи до вибору бізнес моделі; - Охарактеризувати підприємство ТзОВ «Рентал Маркет»; - Проаналізувати фінансову- економічну діяльність ТзОв «рентал Маркет»; - Провести СВОТ – аналіз; - Охарактеризувати рекомендації; - Зробити економічне обґрунтування наданих рекомендацій. Об’єктом дослідження є бізнес-модель та показники фінансової стійкості підприємства ТзОВ «Рентал Маркет». Предметом організаційно-економічні компоненти створення та покращення бізнес-моделі вибраного підприємства, визначивши його сильні та слабкі сторони. Апробація результатів. Розроблені в дипломній роботі другого (магістерського) рівня вищої освіти рекомендації та пропозиції щодо удосконалення підходів до вибору бізнес-моделі ТзОВ «Рентал Маркет», яке визнало можливість практичного застосування окремих пропозицій у майбутньому. У вступі визначено актуальність теми магістерської роботи, визначено об’єкт, предмет, основні завдання та мету дослідження, розкрито наукову новизну, теоретичну та практичну значущість результатів, методологічну основу магістерської роботи та інформаційну базу дослідження. У першій теоретико-методологічній частині магістерської кваліфікаційної роботи проведений огляд наукової та навчальної літератури щодо формування бізнес-моделі підприємства; описано тлумачення вченими поняття «бізнес-модель»; наведено основні ключові складові бізнес-моделі. У другій науково-аналітичній частині магістерської кваліфікаційної роботи надана загальна характеристика ТзОВ «Рентал Мркет»; проведений загальний аналіз фінансово-економічної діяльності та СВОТ-аналіз. У третій рекомендаційній частині запропоновано рекомендації щодо удосконалення підходів до вибору та оптимізація управління бізнес-моделі ТзОВ «Рентал Маркет». Перелік використаних літературних джерел: 1. Лузан І. Управління бізнес-процесами підприємства через призму якості / І. Лузан // ХVІІІ Міжнародна науково-практична інтернет-конференція «Проблеми та перспективи розвитку науки на початку третього тисячоліття у країнах СНД» (29-30 грудня, 2013 р.). – Режим доступу : http://oldconf.neasmo.org.ua/node/1210 2. А. Соолятте. Бізнес-моделі компаній: визначення, еволюція, класифікація [Електронний ресурс] — Режим доступу: https://mkozloff.files.wordpress.com/2010/02/business_models_finexpert_09.pdf 3. А. Osterwalder, Y. Pigneur, І. Christopher, L. Tucci. Clarifying business models: Origins, present, and future of the concept. Communications of the association for Information Systems 16.1 (2005): 1 4. A. Slywotzky. Value Migration: How to Think Several Moves Ahead of the Competition Hardcover, Harvard Business School Pr, 1995. ISBN 0-87584-632-7 5. Що таке бізнес-модель. Бізнес-моделі компаній. Їх еволюція та класифікація [Електронний ресурс] — Режим доступу: https://mkozloff.files.wordpress.com/2010/02/business_models_finexpert_09.pdf