Дослідження та удосконалення тактики поведінки на ринку ПП «Торговий Дім «Княжий»
Автор: Кремінець Ігор Миколайович
Кваліфікаційний рівень: магістр
Спеціальність: Підприємництво, торгівля та біржова діяльність
Інститут: Інститут сталого розвитку ім. В. Чорновола
Форма навчання: денна
Навчальний рік: 2023-2024 н.р.
Мова захисту: англійська
Анотація: Кремінець І.М. (Косовська В.В.). Дослідження та удосконалення тактики поведінки на ринку ПП «ТД «Княжий». Магістерська кваліфікаційна робота.- Національний університет «Львівська Політехніка», Львів, 2023. У складних економічних умовах, коли бізнес лише почав прокидатися від кризи, спричиненої світовою пандемією COVID-19, яка внаслідок карантинних обмежень вбивче вплинула на ресторанні підприємства, нові випробування для українських підприємств принесла війна. Ведення бізнесу в такому середовищі висуває до сучасних підприємств високі вимоги до компетентності, виконання яких визначає можливість подальшої участі в конкурентній ринковій грі. Дослідження та удосконалення тактики поведінки компанії на ринку підкреслюють складність відносин між підприємством і його середовищем і необхідність його адаптації до змін, що відбуваються. Згідно з збірним визначеннями науковців, «економічна тактика »це сукупність короткотермінових завдань, сформованих на основі стратегії з урахуванням тенденцій зовнішнього середовища й можливостей до змін в умовах невизначеності, які здійснюються на нижчих рівнях управління підприємства [1,с. 117; 2; 3 с. 142 ; 4] . У роботі розкрито науково теоретичний базис поняття «стратегія» та «тактика» [5, ст.9]; уточнено єдність та різницю цих понять; проведено аналіз існуючої стратегії та тактики підприємства ; розроблено методичний підхід до підвищення рівня диджиталізації стратегії підприємства та створення ефективного інтерфейсу ; представлено механізм удосконалення формування стратегії та тактики підприємства . Проаналізовано фінансово-економічний стан діяльності, стратегію та тактику поведінки на ринку підприємства та ресторанного бізнесу. Шляхом використання методу SWOT-аналізу, проведено дослідження та удосконалення стратегічних характеристик розвитку підприємства ресторанного бізнесу. Мікрооточення досліджене за допомогою моделі «П’ять сил» (або «П’ять загроз») М. Портера: конкуренція , постачальники, споживачі, субститути і новачки ринку. Їх потрібно враховувати, на них варто впливати і їх стан слід постійно відстежувати [6]. Вплив зовнішніх факторів, що значною мірою впливають на розвиток підприємства проаналізували методом PEST-аналізу. Об’єктом дослідження є тактичні рішення ПП «ТД «Княжий». Предметом дослідження стали методи та інструменти аналізу та удосконалення тактики поведінки на ринку ПП «ТД «Княжий». Метою даної роботи є означення напрямів удосконалення тактики поведінки на ринку підприємства на основі аналізу його конкурентної стратегії та тактичних рішень за попередні роки, а також враховуючи динамічність внутрішнього та зовнішнього середовища. Тактичні рішення повинні бути динамічними за темпами поведінки на ринку; адаптивними за властивостями поведінки на ринку; коротко- та середньостроковими строковими за часом прийняття рішень та реалізації. Тактичні рішення повинні впроваджуватись після аналізу їх прогнозованої ефективності. Пропонується використати наступні тактики: тактика впливу, тактика просування, тактичні інструменти цінової політики. Інструментами реалізації тактичних рішень запропоновано обрати: тактика впливу - інфлюєнсери, соціальні медіа, аромареклама; тактика просування – веб-сайт, присутність на платформі онлайн доставки, програма TakeUsEat, нові меню, участь у фестивалях ; тактика ціноутворення - знижки та програми лояльності. При економічному обґрунтуванні запропонованих тактичних рішень було проведено розрахунок загальних витрат і обсягів доходу. Проведений аналіз показав, що заходи можна вважати дієвими, оскільки прогнозовані показники діяльності мають тенденцію до зростання. Ключові слова: тактика поведінки, конкурентна стратегія, зовнішнє середовище, підприємство ресторанного бізнесу. Перелік використаних літературних джерел: 1. Босовська М., Бовш Л., Антонюк І. Ресторанні тактики: іантипандемічний кейс. Зовнішня торгівля: економіка, фінанси, право. 2021. № 2. С. 113-132 . 2. Бурко К. В. Взаємодія тактичного менеджменту з обліковою системою підприємства. Sciences of Europe. 2020. Вип. 52. С.17-25. 3. Кальницька М., Гангур Ю. Суть понять «стратегія» і «тактика» в економіці. Науковий вісник Ужгородського університету. Серія: Економіка. 2016. Вип. 1(1). С. 140-145. 4. Ломоносов Д. А. Сутність поняття «стратегія» та його відмінності від тактики й оперативних дій. Економічні інновації. 2011. Вип. 45. С. 156-160. 5. Господарський Кодекс України від 16 січ. 2003 р. №436-IV із змінами та доповненнями / Верховна Рада України. – Режим доступу : http: // www.rada.gov.ua. 6. Костецька Н. І. Модель п’ти сил М.Портера як інструмент аналізу галузевих ринків. Інноваційна економіка: науково-виробничий журнал. 2022. №4. С.131-135.