Дослідження та удосконалення бізнес-моделювання в сфері надання послуг ФОП «Рибачук Р.І.»

Автор: Романчук Владислав Валерійович
Кваліфікаційний рівень: магістр
Спеціальність: Підприємництво, торгівля та біржова діяльність
Інститут: Інститут сталого розвитку ім. В. Чорновола
Форма навчання: денна
Навчальний рік: 2023-2024 н.р.
Мова захисту: англійська
Анотація: Романчук В.В., Косовська В.В. Дослідження та удосконалення бізнес моделювання в сфері надання послуг ФОП "Рибачук Р.І.". Магістерська кваліфікаційна робота. — Національний Університет «Львівська Політехніка», Львів, 2023. В сучасних умовах господарювання підприємці повинні оперативно реагувати на зміни в оточенні, які мають прямий вплив на прибутковість бізнесу. Ці зміни викликані різними факторами, і для ефективного функціонування компанії важливо враховувати їх вплив. Саме аналіз існуючої бізнес-моделі та підбір більш ефективнішої - сприятиме покращенню фінансового стану підприємства. Ефективні бізнес-моделі дозволяють оптимізувати процеси виробництва, постачання, обслуговування клієнтів та інші аспекти підприємницької діяльності. Це може призводити до зменшення витрат і підвищення продуктивності. В цілому, перехід на більш ефективні бізнес-моделі може допомогти компаніям забезпечити стійкий і успішний розвиток в довгостроковій перспективі. У даній роботі розглянуті трактування різних науковців терміну бізнес-моделювання підприємства та проаналізовано методичні підходи до його дослідження [1-6]. Усі наведені визначення вказують на єдність у поглядах стосовно використання бізнес-моделей для кращого розуміння способів нарощування цінності компанією, підходи дослідників розходяться у визначенні цілей моделювання. Деякі автори звертають увагу на процес створення цінності компанією для споживачів та інших ключових учасників, інші пов’язують бізнес-модель з методами нарощування самої цінності компанії, акцентуючи увагу на досягненні максимальної прибутковості. Деякі автори пропонують більш комплексний погляд на бізнес-модель, який охоплює обидва аспекти - як створення, так і нарощування цінності. Отже, бізнес-модель компанії - це сукупність елементів, що характеризують принципову логіку її функціонування на основі ефективного використання у бізнес-процесах компетенцій і стратегічних ресурсів з метою створення продукту (послуги) з високою цінністю, що відповідає пріоритетам споживачів і забезпечує зростання прибутку. Об’єктом дослідження у випускній кваліфікаційній роботі є бізнес-моделювання ФОП «Рибачук Р.І». Предметом дослідження є теоретичні засади та практичні аспекти аналізу бізнес-моделювання підприємства. Метою кваліфікаційної роботи є узагальнення теоретичних основ аналізу бізнес-моделі підприємства та обгрунтування практичних рекомендацій щодо її удосконалення. Основною рекомендацією для ФОП «Рибачук Р.І» є впровадження нової бізнес-моделі, а саме Freemium. Бізнес-модель типу Freemium дасть можливість утримувати уже наявних клієнтів та отримати приплив нових клієнтів. Так як сама бізнес-модель дає можливість користуватись певною частиною функціоналу та розширювати його на платній основі. В результаті проведених досліджень виявлено, що вказаний тип бізнес-моделі виявляється надзвичайно привабливим для користувачів. У процесі економічного обґрунтування запропонованих заходів щодо удосконалення бізнес-моделі ФОП Рибачук Р.І. було проведено прогнозування ключових показників. Результати проведеного аналізу свідчать про те, що запропоновані заходи є ефективними, оскільки прогнозовані фінансові показники демонструють тенденцію до зростання. Ключові слова: бізнес-модель, ІТ-послуги, бізнес-аналіз, стратегія розвитку, ключові показники ефективності. Перелік використаних літературних джерел 1. Козуб В. О. Чернишова Л. О., Пліш І. М. (2019). Особливості еволюційного розвитку бізнес-моделей міжнародних компаній. Проблеми економіки. С. 12–19. 2. Лисенко О.А. (2013). Класифікація бізнес-процесів на промислових підприємствах: теоретичні аспекти. Університетські наукові записки. С.190-197. 3. Мацук З. А. (2020). ІТ-послуга як економічна категорія. Економічний вісник. Серія: фінанси, облік, оподаткування. . Вип. 4. С. 127-135 4. Тур О.В., Матусевич А.С. (2018). Управління бізнес-процесами на підприємстві. "Ефективна економіка". № 6. 5. Химич І.Г., Тимошик Н.С. (2022). Бізнес-аналіз: стратегія діяльності в умовах війни. ІІ Міжнародна науково-практична конференція «Сучасні тенденції в бізнесі та менеджменті: теорія і практика»: Зб. тез доповідей. Одеса: ОНМУ. С. 86-89. 6. Хринюк, О., Очеретяна, О. (2021) .Особливості моделювання бізнес-процесу «управління інвестиційною привабливістю підприємства. Економіка та суспільство . https://doi.org/10.32782/2524-0072/2021-27-20