Дослідження та удосконалення системи збуту продукції ТзОВ «Д-Мікс»
Автор: Тичинський Роман Русланович
Кваліфікаційний рівень: магістр
Спеціальність: Підприємництво, торгівля та біржова діяльність
Інститут: Інститут сталого розвитку ім. В. Чорновола
Форма навчання: денна
Навчальний рік: 2023-2024 н.р.
Мова захисту: англійська
Анотація: Тичинський Р.Р., Шайда О.Є. (керівник). «Дослідження та удосконалення системи збуту продукції ТзОВ “Д-Мікс”». Магістерська кваліфікаційна робота. – Національний Університет «Львівська Політехніка», Львів, 2023. У сучасних умовах глобального ринкового середовища, підприємства змушені постійно адаптуватися до змін, впроваджувати нові стратегії та технології для забезпечення ефективного функціонування та конкурентоздатності. Одним із ключових аспектів успішної діяльності є система збуту продукції, яка визначає ефективність взаємодії підприємства з ринком. Збут є ключовим елементом маркетингу та всієї діяльності підприємства, спрямованої на створення, виробництво та приведення товару до споживача. Його основним завданням є повернення витрат, вкладених у виробництво товарів, та отримання прибутку. У роботі розглянуто теоретичні аспекти дослідження стосовно управління збутовою діяльністю підприємства у галузі виготовлення готових кормів для тварин, законодавчу та нормативно-довідкову базу, що регулює збутову діяльність підприємства. Також представлені методичні підходи до визначення сутності збутової діяльності підприємства та досліджено особливості формування системи збуту на прикладі ТзОВ "Д-Мікс" і надано опис цього підприємства. Об’єктом дослідження є збутова діяльність ТОВ «Д-Мікс». Предметом дослідження є система збуту продукції на підприємстві. Мета кваліфікаційної роботи – вивчення ефективності існуючої системи збуту продукції підприємства та розробці рекомендацій щодо її удосконалення. В результаті проведеного аналізу виробничо-господарської діяльності підприємства було виявлено такі проблеми: ? недостатня кількість транспорту для проведення експорту продукції; ? потребує розширення географії ринків збуту (зараз це лише деякі країни Європи, Азії та Африки); ? відсутність дієвого маркетингу. Для вирішення виявлених проблем в збутовій діяльності підприємства, запропоновані конкретні заходи та рекомендації для вирішення ідентифікованих проблем. Основною рекомендацією для ТОВ «Д-Мікс» є: впровадження технологій, закупівля нового обладнання, підвищення кваліфікації персоналу, які спрямовані на покращення ефективності збутових процесів, оптимізацію внутрішніх структур та підвищення рівня обслуговування клієнтів. Висновки магістерської кваліфікаційної роботи можуть бути використані на практиці для впровадження покращень в системі збуту ТОВ "Д-Мікс". Однак, слід зауважити, що успішне впровадження запропонованих стратегій вимагатиме від підприємства великої уваги до деталей, внутрішніх змін та ефективного управління процесами. Ключові слова: збутова діяльність, збут, підвищення ефективності збутової діяльності підприємства, реорганізація збутової системи, стратегічне планування, збутова політика, конкурентоспроможність. Перелік використаних літературних джерел: 1. Маслова В. Основні типи стимулювання збуту: переваги та недоліки. Маркетинг як найважливіша складова функціонування системи аграрного бізнесу: Матеріали Х Ювілейної Всеукраїнської науково-практичної Інтернет – конференції, м. Дніпро, 25-26 жовтня 2022 р. Дніпро: ПП Інтеграл, 2022. С. 71- 74. 2. Божкова В. В., Мельник Ю. М. Реклама та стимулювання збуту – К.: Центр учбової літератури, 2019. 208 с. 3. Токарев Б.К. Збутова політика підприємства / Б.К. Токарев. - М.: Юніті-Дана, 2021. - 104 с. 4. Ямкова О.М. Зміст формування збутової політики виробничих підприємств / О.М. Ямкова // Економіка і управління. – 2022. – № 2. – C. 52-59. 5. Балабанова Л. В. Управління збутовою політикою: навч. посіб. / Л. В. Балабанові,. Ю. П. Митрохіна. – К. : Центр учбової літератури, 2021. – 240 с. 6. Маслова В. Е. Актуальні проблеми економіки, управління та маркетингу в аграрному бізнесі: матеріали Міжнародної науково-практичної інтернет-конференції, м. Дніпро, 20 вересня 2022 р. Дніпро, ДДАЕУ, 2022. 179-182 с.