Дослідження та удосконалення асортиментної політики ФОП «Колбун Олег Ігорович»

Автор: Семенчук Ірина Ігорівна
Кваліфікаційний рівень: магістр
Спеціальність: Підприємництво, торгівля та біржова діяльність
Інститут: Інститут сталого розвитку ім. В. Чорновола
Форма навчання: заочна
Навчальний рік: 2023-2024 н.р.
Мова захисту: англійська
Анотація: Актуальність дослідження. Формування і функціонування ринку технічно-складної групи товарів культурно – побутового призначення на кожному етапі розвитку суспільства має свої особливості. Життя сучасного суспільства насичене різноманітними засобами різних видів зв’язку. Підприємства та організації закуповують, експлуатують та реалізують високотехнічні прилади, які стали звичними і абсолютно необхідними у нашому побуті. Для ринку України останніх десятиліть характерне стихійне наповнення технічно-складними товарами, що виготовлюються багатьма країнами світу без вивчення потреб споживачів, без урахування вимог до споживчих властивостей. Аналізуючи рівень життям в Україні упродовж трьох останніх десятиліть, незважаючи на глибоку економічну кризу минулих років, пандемію коронавірусу, військові дії в нашій державі, і фатально низький життєвий стандарт середньостатистичного громадянина, не можна не відзначити вражаючі успіхи України у сфері комп’ютеризації багатьох ділянок господарства, економіки, культури. Світові аналітики стверджують, що хоча за абсолютним обсягом комп’ютеризованих робочих місць ми ще відстаємо від провідних країн, але за темпами комп’ютеризації належимо до найуспішніших країн планети. Український ринок став дуже привабливим для провідних виробників комп’ютерної техніки. Хоча у нас домінує менш надійний, але здешевлений продукт з країн південно-східної Азії проте, останнім часом ми посідаємо щораз вище місце в торговельному балансі таких гігантів, як «Майкрософт», про що можна дізнатися з бізнесових сайтів цієї комп’ютерної імперії. Україна не відстає від багатьох провідних держав у використанні найсучасніших комп’ютерних програм. Хоча тут домінує піратський неліцензований продукт. У багатьох країнах численні користувачі комп’ютерів використовують значно старші та менш швидкі програми Wіndows, ніж наші колеги в Україні. Тому метою виконання магістерської дипломної роботи є аналіз сучасного ринку комп’ютерних засобів, вивчення структури підприємств, що займаються реалізацію комп’ютерної техніки. Дослідження споживчих властивостей комп’ютерної техніки та програмного забезпечення, як об’єкту товарної експертизи Для досягнення мети дипломної роботи передбачалося виконання таких завдань: 1. Аналіз сучасного ринку комп’ютерної техніки і програмного забезпечення в Україні. Виявлення явних тенденцій розвитку ринку. 2. Проведення експертних досліджень комплектуючих комп’ютерних засобів. 3. Визначення шляхом експертного методу групи пріоритетних показників для споживачів. Об’єктом дослідження є управління товарним асортиментом підприємства ФОП “Колбун Олег Ігорович”. Предметом дослідження є сукупність теоретичних та практичних підходів розвитку на основі розширення асортименту продукції ФОП “Колбун Олег Ігорович”. Методи дослідження. У ході виконання магістерської роботи на тему : «Дослідження та удосконалення асортиментної політики ФОП Колбун Олег Ігорович» застосовується комплекс загальних практичних методів дослідження та покращення асортиментної політики підприємства ФОП Колбун О.І.: фінансово – економічний аналіз основних показників діяльності підприємства, аналіз асортименту підприємства. Для отримання результатів фінансово – економічного аналізу була використана фінансова звітність підприємства ФОП Колбун О.І. за 2020 та 2021 роки. Інформаційна база дослідження. За теоретичну основу роботи взято дослідження провідних вчених в галузі економіки щодо асортиментної політики підприємства. Інформаційну базу для виконання роботи склали база підручників, статей вітчизняних та зарубіжних науковців, публікації в електронних виданнях. Практичне значення магістерської кваліфікаційної роботи. Результати проведеного дослідження допоможуть налагодити асортиментну політику на підприємстві, через аналіз попиту серед різних категорій клієнтів, оцінки маржинальності продуктів для прибутковості асортименту, постійного оновлення товару для відповіді на зміни на ринку. Апробація результатів. Розроблені в дипломній роботі рекомендації та пропозиції щодо удосконалення асортиментної політики були представлені керівництву, та визнало можливість практичного застосування окремих пропозицій у майбутньому. У вступі визначено актуальність теми магістерської роботи, визначено предмет, об’єкт, меті та основні задачі дослідження, теоретичну та практичну значущість результатів, інформаційну базу магістерської роботи. У першій частині теоретико – методологічній частині магістерської кваліфікаційної роботи досліджувались теоретичні аспекти асортиментної політики підприємства, описано основні поняття значення асортименту та асортиментної політики. У другій науково – аналітичній частині магістерської роботи було проведено дослідження діяльності підприємства ФОП Колбун О.І.; надана загальна характеристика підприємства ФОП Колбун О.І.; проведений аналіз основних показників діяльності підприємства ФОП Колбун О.І., що включає аналіз майна, ліквідності та платоспроможності, фінансової стійкості, прибутковості та рентабельності підприємства. У третій рекомендаційній частині запропоновано стратегії які можна використовувати для потреб споживачів, описано сучасні тенденції для формування асортиментної політики підприємства, та описано сертифікацію ПК. Дані пропозиції допоможуть підвищити фінансові показники підприємства. Висновки дослідження. 1. Встановлено, що асортиментна політика – один із найголовніших напрямів діяльності маркетингу кожного підприємства. Цей напрямок набуває особливої значущості в сучасних умовах, коли до товару з боку споживача ставляться підвищені вимоги щодо якості асортименту. 2. Виявлено, що товарна політика передбачає певні дії зі сторони товаровиробника. Її завдання – враховувати зовнішні та внутрішні чинники, що впливають на реалізацію товарообігу, а також вироблення певних заходів для знаходження цільового сегмента на ринку. 3. Проаналізовано основну фінансово – економічну характеристику підприємства ФОП Колбун О.І., а також зазначено основні можливі напрямки розвитку компанії. 4. Російсько – Українська війна 2022 року значно вплинула на політичний та економічний розвиток країни, зокрема і на формування асортименту на підприємствах.