Дослідження та удосконалення системи управління ціновою конкуренто-спроможністю ПрАТ «Калсберг Україна»
Автор: Чорна Наталія Романівна
Кваліфікаційний рівень: магістр
Спеціальність: Підприємництво, торгівля та біржова діяльність
Інститут: Інститут сталого розвитку ім. В. Чорновола
Форма навчання: заочна
Навчальний рік: 2023-2024 н.р.
Мова захисту: англійська
Анотація: Чорна Н.Р., Ємченко І.В. (керівник). Дослідження та удосконалення системи управління ціновою конкурентоспроможністю ПрАТ «Калсберг Україна». Магістерська кваліфікаційна робота. – Національний університет «Львівська політехніка», Львів, 2023. Розширена анотація. У сучасних умовах глобалізації економіки і підвищеної конкуренції на ринках, ефективне управління ціновою політикою є стратегічно важливим для підтримання конкурентоспроможності. Зміна споживчих уподобань та свідомість споживачів щодо якості продуктів створює потребу в постійному оновленні та удосконаленні цінових стратегій. Водночас періодичні зміни у економічних умовах, включаючи коливання валютних курсів і зростання вартості ресурсів, вимагають постійного аналізу і оптимізації цінових стратегій для забезпечення стабільності підприємства. Також постійні зміни в законодавстві, зокрема податковому, можуть вплинути на структуру цін та вимагати адаптації цінової політики відповідно до нових норм. Розширення ринків і збільшення обсягів продажів можуть вимагати перегляду цінової політики для максимізації прибутковості при збереженні або підвищенні конкурентоспроможності. Дослідження та удосконалення системи управління ціновою конкурентоспроможністю ПрАТ «Калсберг Україна» стає ключовим елементом стратегічного управління, спрямованого на досягнення стабільного розвитку та успіху в умовах сучасного бізнес-середовища. Саме тому дослідження на дану тематику є вкрай актуальним та важливим. Об’єктом дослідження є система управління ціновою конкурентоспроможністю ПрАТ «Калсберг Україна». Предметом дослідження є процеси, методи та стратегії, що використовуються у системі управління ціновою конкурентоспроможністю ПрАТ «Калсберг Україна». Метою магістерської кваліфікаційної роботи є вивчення, аналіз та удосконалення системи управління ціновою конкурентоспроможністю ПрАТ «Калсберг Україна». У магістерській кваліфікаційній роботі здійснено огляд наукової та навчально-методичної літератури щодо сутності конкурентоспроможності підприємства; відображено особливості цінової конкурентоспроможності та основні чинники, що її визначають; виділено основні підходи до управління конкурентоспроможністю підприємства в умовах ринку. Проаналізовано основні показники діяльності підприємства. Досліджено умови функціонування ПрАТ «Калсберг Україна» та встановлено, що вітчизняний пивоварний ринок на сьогодні включає великі пивні заводи-гіганти (серед яких ПрАТ «Карлсберг Україна), крафтові пивоварні та малі пивні компанії, а також на внутрішньому ринку пивоваріння в Україні є великий потенціал для росту та можливості для впровадження нововведень з метою вдосконалення та розширення діяльності. Проведено аналіз фінансового стану ПрАТ «Калсберг Україна» в контексті оцінки його конкурентоспроможності, який дозволив встановити, що товариство впоралось з фінансовими труднощами та змогло оптимізувати управління оборотним капіталом; для забезпечення стійкості та підвищення цінової конкурентоспроможності, необхідно продовжувати оптимізацію управлінських процесів та витрат. Також, у магістерській кваліфікаційній роботі базуючись на власних дослідженнях, обґрунтовано необхідність розвитку системи управління якістю продукції ПрАТ «Калсберг Україна» як ефективного інструменту підвищення його цінової конкурентоспроможності. Також проведено оцінку економічної доцільності розвитку системи управління якістю продукції ПрАТ «Калсберг Україна» Ключові слова: конкурентоспроможність; цінова конкуренція; ринок пивоваріння; система управління якістю продукції; стандарти IFS та HACCP. Перелік використаних літературних джерел. 1.Андрусь О. І. Аналіз проблем сучасного ціноутворення в Україні та обґрунтування шляхів підвищення його ефективності. Електронне наукове фахове видання «Ефективна економіка». URL: http:// www.economy.nayka. com.ua/ ?op=1&z= 2027. 2.Жосан Г.В., Кириченко Н.В. Розроблення комплексної системи оцінки ефективності цінової політики підприємства роздрібної торгівлі. Інфраструктура ринку. 2020. № 40. С. 187–193. 3.Мазур О. Є. Гончар А. С. Управління ціновою політикою: організаційні аспекти. Ринкова економіка: сучасна теорія і практика управління. 2020. Том 20. Вип. 3 (46). URL: http://rinek.onu.edu.ua/article/view/214388/215661 4.Слободян Н. Г. Ціноутворення та управління витратами на підприємствах харчової промисловості. Економічний аналіз: зб. наук. Праць. Тернопіль: Видавничо-поліграфічний центр Тернопільського національного економічного університету «Економічна думка», 2018. Том 28. № 2. С. 176- 181. 5.Шемет Я.В., Тульчинська С.О. Формування ефективної товарноцінової політики підприємства. URL: http://probl-economy.kpi.ua/pdf/2013- 33.pdf (дата звернення: 26.09.2021).