Обґрунтування вибору стратегії розвитку підприємства
Автор: Гірний Василь Романович
Кваліфікаційний рівень: магістр
Спеціальність: Економіка бізнесу
Інститут: Інститут економіки і менеджменту
Форма навчання: заочна
Навчальний рік: 2023-2024 н.р.
Мова захисту: українська
Анотація: В умовах переходу країни до ринкової економіки основні зусилля підприємства повинні бути спрямовані на задоволення потреб споживачів, завоювання і зміцнення конкурентних позицій, через нововведення, високу продуктивність, професіоналізм персоналу та належну якість товару. В цьому випадку важливою складовою підприємницької культури і інтегруючою функцією управління стає стратегія підприємства. На даному етапі розвитку вітчизняної економіки ефективна стратегія підприємства забезпечить ріст та розвиток підприємства завдяки зміцненню його конкурентної позиції. Як базова функція управління, стратегія орієнтує як виробничу систему, так і її економічну інфраструктуру на задоволення потреб клієнтів. Крім цього, сучасний етап розвитку економіки України характеризується нестабільністю умов функціонування підприємств, що обумовлено підвищенням рівня мобільності зовнішніх чинників і посиленням їх впливу на внутрішнє середовище. Тому, ефективна діяльність і подальший розвиток вітчизняних підприємств неможливі без процесу розробки та реалізації стратегії, який повинен вирішувати завдання забезпечення майбутньої життєдіяльності об’єктів господарювання за рахунок постійного додержання балансу їх потенціалу з оточенням. Це свідчить про актуальність розроблення та ефективної реалізації стратегії розвитку на підприємствах України й зумовлює необхідність вивчення теорії та практики даних процесів. Стратегія – це генеральна комплексна програма дій, яка визначає пріоритетні для підприємства проблеми, його місію, головні цілі та способи їх досягнення. Залежно від цього підприємство планує розвиток свого виробництва, нарощування відповідних потужностей, оновлення технології виробництва, впровадження найновішої технології, відповідну підготовку кадрів.Метою даної роботи є вибір і обґрунтування вибору стратегії розвитку підприємства, її використання в управлінні підприємством та вплив обраної стратегії на ефективність діяльності досліджуваного підприємства. Об’єктом дослідження є процес вибору та обґрунтування стратегії розвитку підприємства. Предмет дослідження – теоретико-методологічні, нормативно- методичні та практичні аспекти формування стратегії розвитку підприємства на всіх рівнях управління.Ключові слова: стратегія розвитку; конкурентна перевага; елементи середовища; матриця SWOT; стратегічні цілі; стратегічні орієнтири. Список використаної літератури: 1. Боярська М.О. (2015). Аналіз стратегії розвитку підприємства. Глобальні та національні проблеми економіки, Вип. 5, Режим доступу : http://global-national.in.ua/archive/5-2015/61.pdf . 2. Залуцька Х. Я. (2017). Стратегія підприємства: навч. посіб., Львів: Растр-7.. 3. Костін Ю.Д., Левицький Ю.А. (2009). Стратегія розвитку корпорацій: сутність та ознаки. Вісник Хмельницького національного університету, № 4, Т. 1, 101–106. 4. Касич А.О. (2014). Втілення концепції стратегічного управління в практику вітчизняних підприємств. Бізнес-Інформ., № 11, 290–294. 5. Міщенко А.П. (2004). Стратегічне управління: Навч. посіб. Київ: «Центр навчальної літератури». 6. Смачило І.І. (2017). Формування економічної стратегії підприємства в сучасних умовах. Молодий вчений, № 12 (52), 758–762. 7. Талавиря О.М. (2016). Аспекти розробки економічної стратегії розвитку підприємств. Науковий вісник Ужгородського університету, Вип. 1 (47), Т. 2, 335–339. 8. Соколенко В. А., Бондаренко О. М. (2015). Сутність та види стратегії розвитку. Вісник Національного технічного інституту «Харківський політехнічний інститут»,53 (1162), 70-74. 9. Тридід О.М. (2002). Організаційно-економічний механізм стратегічного розвитку підприємства : [монографія]. Харків : ХДЕУ. 10. Zalutska Kh. Ya. and Kozyk V. V., (2018). Improvement of the implementation process of modern enterprise strategy. Zarzadzanie. Teoria i Praktyka, 25 (3), 17-26.