Дослідження і обґрунтування напрямів розвитку маркетингової діяльності Львівської обласної організації профспілки працівників автомобільного та сільськогосподарського машинобудування України
Автор: Гнатів Наталія Вікторівна
Кваліфікаційний рівень: магістр
Спеціальність: Маркетинг
Інститут: Інститут економіки і менеджменту
Форма навчання: заочна
Навчальний рік: 2023-2024 н.р.
Мова захисту: українська
Анотація: Сучасне підприємство функціонує в складних умовах нестабільності та непередбачуваності. Важливе місце в дослідженні умов функціонування підприємства займає аналіз його маркетингової діяльності [1]. Маркетингова діяльність підприємства в сучасних умовах господарювання повинна швидко і гнучко реагувати на постійні зміни маркетингового середовища. Використання маркетингу на підприємствах набуло широкої популярності та є невід’ємною частиною діяльності більшості підприємств [2, с. 332]. Об’єктивна необхідність дослідження проблем та тенденцій некомерційної сфери обумовлена вагомістю внеску його суб’єктів у соціальний, екологічний та економічний розвиток держави [3]. На часі – реформування профспілкового руху та оновлення кадрового складу керівних органів більшості профспілок в Україні. Також профспілки потребують формування теоретичної та практичної бази їхньої діяльності за маркетинговими принципами [4]. Основна перевага використання Інтернет-інструментів, таких як скриньки, веб-сайти, соцмережі – дешевизна комунікацій, можливість охопити велику аудиторію без допомоги професійних журналістів і досягнути важкодоступні сегменти ринку. Крім того, технологічний розвиток дозволив надавати на якісно новому рівні послуги неприбуткових установ і організацій, розвиток технологій сприяє розробці нових способів комунікації із цільовими аудиторіями, наприклад, за допомогою мобільних гаджетів та Інтернету [5]. Дослідження напрямів використання інструментів маркетингу у неприбутковій сфері, практики і впливу на діяльність неприбуткових підприємств та організацій є актуальним завданням. Об’єкт дослідження - маркетингова діяльність Львівської обласної організації профспілки працівників автомобільного та сільськогосподарського машинобудування України. Предмет дослідження - теоретико-методичні засади щодо формування маркетингової діяльності неприбуткових установ і організацій. Мета дослідження: дослідження ринку неприбуткових установ і організацій України, формування маркетингової діяльності на ньому Львівської обласної організації профспілки працівників автомобільного та сільськогосподарського машинобудування України та обґрунтування напрямів щодо її вдосконалення. Результати дослідження. Львівська обласна організація профспілки працівників автомобільного та сільськогосподарського машинобудування України належить до неприбуткових організацій. Досліджувана профспілка бере активну участь в роботі Громадської ради при Львівській облдержадміністрації, надає пропозиції щодо відродження галузі автомобільного та сільськогосподарського машинобудування у Львівській області. Аналіз ринку неприбуткових установ і організацій України засвідчив, що основними проблемами, які стримують їх розвиток є недостатнє фінансування та брак розуміння концептуальних основ маркетингового стратегічного управління. Ефективним шляхом вирішення зазначених проблем є впровадження та активне використання методів маркетингового управління, що забезпечує комплексне та цілісне управління розвитком неприбуткових установ і організацій. Протягом вересня було проведено опитування. Для 57% респондентів наявність профспілки на підприємстві чи у закладі освіти не дуже важлива і зовсім не важлива. Значна кількість опитаних знають про результати діяльності профспілкового руху у світі (81%) і тільки 46% опитаних знають про результати діяльності профспілкового руху в Україні. Активізація інформаційної діяльності може популяризувати профспілковий рух, так вважає 81% респондентів. В результаті досліджень було запропоновано виконати SWOT-аналіз Львівської обласної організації профспілки працівників автомобільного та сільськогосподарського машинобудування України. Відповідно до матриці SWOT- аналізу обрано стратегію, яка використовує внутрішні сильні сторони підприємства для захисту від зовнішніх загроз. Згідно побудованої матриці МакКінсі напрями діяльності профспілки попали у зону вибіркового розвитку та зону збору врожаю, було запропоновано відповідні стратегії. Запропоновано створити власний сайт профспілки в мережі Інтернет. Ключові слова: маркетингова діяльність підприємства, ринок неприбуткових установ і організацій, профспілкова діяльність, SWOT-аналіз, комунікаційна діяльність. Перелік використаних літературних джерел. 1. Рзаєв Г.І., Корольчук І.І. Управління маркетинговою діяльністю підприємства та напрями її удосконалення. Вісник Хмельницького національного університету. 2019. № 5. С. 195-198 2. Коноплянникова М.А. Управління маркетинговою діяльністю: поняття, принципи, підходи. Глобальні та національні проблеми економіки. 2017. № 17. С. 332–336 3. Борисова Т.М. Маркетинг некомерційних організацій у розрізі сфер діяльності: теорія і практика: Монографія. Тернопіль: Астон. 2015. С. 284 4. Касьян О.В. Профспілки в Україні та за кордоном: історичний досвід, сучасний стан і перспективи. Історія, сучасний стан та перспективи профспілкового руху у світі. Збірник матеріалів Всеукраїнської науково-практичної конференції (26 квітня 2018 р.). С. 25-29 5. Борисова Т.М. Напрями імплементації маркетингу до вітчизняної практики неприбуткових суб’єктів. Маркетинг і менеджмент інновацій. 2015. № 4. URL: https://mmi.fem.sumdu.edu.ua/sites/default/files/mmi2015_4_59_67.pdf (Дата звернення 28.10.2023)