Дослідження та удосконалення адміністрування конкурентоспроможності ПРАТ «КАРЛСБЕРГ УКРАЇНА»

Автор: Ратушна Анастасія Олександрівна
Кваліфікаційний рівень: магістр
Спеціальність: Бізнес-адміністрування
Інститут: Інститут економіки і менеджменту
Форма навчання: заочна
Навчальний рік: 2023-2024 н.р.
Мова захисту: українська
Анотація: В умовах жорсткої конкуренції та плинності ринкових тенденцій кожному підприємству, яке претендує на стабільно високі прибутки, лояльних споживачів та визнання серед міжнародних копаній, потрібно розуміти поняття конкурентоспроможність та знати, як його аналізувати та підвищувати. На місце підприємства серед конкурентів впливають багато показників: починаючи від економічних, закінчуючи рівнем задоволеності працівників. Конкурентоспроможність будь-якого підприємства є одним з основних факторів його розвитку та іміджу як серед споживачів товарів чи послуг, так і серед потенційних співробітників. Управління конкурентоспроможністю дає змогу підприємству постійно розвиватись та протистояти випробуванням зовнішнього середовища, може виступати можливістю підприємства до змін, а також, за деякими джерелами – є здоровою та нормальною частиною інфраструктури. Існування будь якого ринку не можливе без конкуренції компаній між собою, при чому конкуренція проникає абсолютно у всі сфери ведення діяльності, навіть на внутрішньому рівні, де працівники конкурують за збереження робочих місць. Мета і завдання МКР. Метою цієї магістреської кваліфікаційної роботи є розкриття суті конкурентоспроможності, а також проаналізувати рівень конкурентоспроможності ПРАТ “КАРЛСБЕРГ УКРАЇНА” та пошут методів її підвищення. Для досягнення зазначеної мети доцільно покроково вирішити завдання: - систематизувати джерела щодо визначення сутності конкурентоспроможності, дослідити методи її оцінки, рфвень цього показника на ПРАТ “Карлсберг Україна” та окреслити шляхи її удосконалення; - узагальнити існуючі підходи до підвищення конкурентоспроможності ПРАТ “Карлсберг Україна”; - дослідити вплив зовнішніх і внутрішніх факторів на конкурентоспроможність ПРАТ “Карлсберг Україна”; - розробити рекомендовані заходи для підвищення рівня конкурентоспроможності ПРАТ “Карлсберг Україна”. Об’єктом дослідження є ПРАТ “Карлсберг Україна”. Предметом дослідження у роботі є теоретико-методологічні принципи, інструменти оцінки та методи підвищення конкурентоспроможності підприємств України. Магістерська робота складається із чотирьох розділів. Теоретична частина. В літературі представлені різні варіанти трактування терміну “конкурентоспроможність”, визначено найпопулярніші методи аналізування конкурентоспроможності, наведено наукові підходи до управління конкурентоспроможністю організації. Із найбільш популярних методів – метод аналізу портфеля продукції. Автор тези, Семенов, вважає, що багато підприємств мають проблеми в конкурентоспроможності і в прибутковості саме через те, що не може чітко визначити, яку продукцію буде вигідно додати в портфель та рекламувати, а яку - не варто. Аналітична частина. В розділі проаналізовано стан ринку пива в цілому, а також місце ПРАТ “КАРЛСБЕРГ УКРАЇНА” на цьому ринку. Також проаналізовано фінансову звітність підприємства, визначені основні успіхи підприємства, роль у благодійних фондах та інше. Також наведені основні економічні показники за 5 останніх півріч, враховуючи перше півріччя 2023 року. Дослідницька частина. В цій частині детально проаналізовано ринок виготовлення пива. Також було проаналізовано роль внутрішнього і зовнішнього середовища на ПРАТ “КАРЛСБЕРГ УКРАЇНА”. На основі цьоо був розроблений PEST-аналіз, який показує вплив зовнішнього середовища на підприємство. Була представлена матриця відношення галузевої привабливості до конкурентоспроможності, а також проаналізовані показники конкурентоспроможності з вказаними відхиленнями. Рекомендаційна частина. Тут були представлені варіанти рішень, які допомогли би підвищити рівень конкурентоспроможності підприєвства. Детально описано метод підвищення маркетингового розвитку шляхом введення тренінгів по підвищенню кваліфікації працівників нижчої ланки та керівного персоналу. На тренінги рекомендується залучити експертів з досвідом роботи в компаніях світових брендів. Було запропоновано створити форму зі зворотнім зв’язком на сайті для споживачів, а також – бібліотеку з матеріалами тренінгів для співробітників. Даний метод аналітично прокоментований: в результаті проведення цього заходу підприємство зекономило 31972.58 тис грн, що вплинуло на сукупний прибуток та собівартість продукції. Ключові слова: конкурентоспроможність, методи оцінки конкурентоспроможності, економічний аналіз підприємства, ринкова стратегія, маркетинг. Список використаної літератури: 1. Цибенко А. О. 2023. Теоретичні аспекти управління конкурентоспроможністю підприємства. с. 77-78. Електронний ресурс.- Режим доступу: https://nubip.edu.ua/sites/default/files/u75/zbirnik_tez_konferenciyi_2023_0.pdf#page=77 2. Яворська О. Б., 2023 р. Конкурентоспроможність підприємства в аспекті розвитку постіндустріального суспільства с. 61. Електронний ресурс.- Режим доступу: https://udhtu.edu.ua/wp-content/uploads/2023/03/tezy_dopov_2016.pdf#page=61 3. Добрівська М. В., 2023 р. Управління конкурентоспроможністю підприємства Електронний ресурс.- Режим доступу: https://nubip.edu.ua/sites/default/files/u75/zbirnik_tez_konferenciyi_2023_0.pdf#page=77 4. Савенко В. І., 2019 р. Управління конкурентоспроможністю підприємства в сучасних умовах господарювання. Шляхи підвищення ефективності будівництва в умовах формування ринкових відносин. С. 66–76