Обгрунтування напрямів підвищення ефективності логістичних послуг в умовах воєнного стану (на прикладі АТ «Укрпошта)

Автор: Рекунова Ганна Валеріївна
Кваліфікаційний рівень: магістр
Спеціальність: Логістика
Інститут: Інститут економіки і менеджменту
Форма навчання: заочна
Навчальний рік: 2023-2024 н.р.
Мова захисту: українська
Анотація: Рекунова Г.В., Наконечна Т.В. (керівник). Обгрунтування напрямів підвищення ефективності логістичних послуг в умовах воєнного стану (на прикладі АТ «Укрпошта). Магістерська кваліфікаційна робота. - Національний університет «Львівська політехніка». Львів. 2023 Розширена анотація В Україні сформувався та функціонує ринок послуг поштового зв’язку, що є важливою і соціально значимою складовою галузі зв’язку. Під впливом економічної і фінансової ситуації, яка склалась як в державі, так і у світі в цілому, ринок послуг поштового зв’язку України зазнає певних змін та характеризується зниженням обсягів письмової кореспонденції та розширенням поля діяльності у таких сегментах, як електронна торгівля, фінансові послуги та міжнародна логістика [1, с.125]. Глобалізація та удосконалення ІТ технологій змінюють цілі галузі економіки. Не є виключенням поштові та кур’єрські служби, що стоять на порозі трансформації бізнес-процесів. Технології цифровізації відкривають нові можливості для поштових операторів у підвищення ефективності, покращенні швидкості та надійності, розробленні інноваційних продуктів та послуг. А отже вітчизняні поштові та кур’єрські служби потребують впровадження сучасної моделі доставки, удосконаленої за рахунок інформаційних інформаційних технологій в системі управління логістичними процесами [2]. На відміну від традиційно орієнтованої поштово-логістичної компанії, де центром утворення прибутку вважався власне оператор поштового зв’язку, у маркетингово-орієнтованій компанії центром прибутку є послуга, що, з одного боку, вимагає сучасного, дружнього до клієнта менеджменту, який спроможний управляти змінами, а з іншого – використання досконалих операцій та застосування інноваційних технологій [3]. Підвищення ефективності роботи поштового оператора означає досягнення найбільшого ефекту (доходів чи прибутку) на одиницю витрат при збереженні чи поліпшенні якісних характеристик надання послуг [4]. Щодо ефективної організації надання послуг на міжнародному ринку, то міжнародну поштову логістику треба розуміти як необхідний та ефективний інструмент, що забезпечує підготовку, забезпечення, проведення, супроводження та завершення міжнародних логістичних операцій [5]. Мета магістерської кваліфікаційної роботи полягає у дослідженні особливостей поштово-логістичних послуг та формування рекомендацій щодо удосконалення їх якості. Враховуючи виклики сьогодення, доцільно розглянути всі можливі варіанти удосконалення логістичної діяльності поштово-логістичних операторів за для підсилення їхньої стійкості та підвищення конкурентоспроможності, враховуючи реалії ведення бізнесу в умовах військового стану. Об’єктом дослідження магістерської кваліфікаційної роботи є логістична діяльність АТ «Укрпошта» - національного оператора поштового зв’язку. Предметом дослідження є теоретичні, методологічні та практичні засади логістичних послуг, а також методів їх удосконалення та підвищення ефективності. Інформаційною базою слугували закони України, статистичні та фінансові звіти, періодичні видання та наукові дослідження вітчизняних та закордонних авторів. Практична значущість результатів дослідження полягає у розробці рекомендацій щодо підвищення ефективності логістичної діяльності АТ «Укрпошта», зокрема у питанні покращенні якості логістичних послуг на основі використання сучасних методів управління логістичними бізнес-процесами. Розширення логістичної мережі за допомогою встановлення поштоматів; удосконалення логістичної інфраструктури через побудову нових хабів та сортувальних центрів; покращення автопарку компанії та розвиток проекту «пересувне відділення»; діджиталізація роботи поштового оператора – це рішення, які дозволять покращити логістичну діяльність та запропонувати клієнту конкурентоздатні послуги та стандарти обслуговування. Ключові слова: логістична діяльність, логістичні послуги, оператор поштового зв’язку, ефективність логістики, якість. 1. Горбаль Н. І., Шаровський Я. О., Ярошенко В. В. Конкурентна ситуація на ринку поштового зв’язку України. Бізнес Інформ. 2019. №5. C. 123-128. 2. Тараненко О. Діджиталізація системи управління логістичними процесами поштових та кур’єрських служб. Economic Analysis, Volume 30. No. 3. 2020 / DOI: https://doi.org/10.35774/econa2020.03.138 3. Романич І.Б. Моделювання розвитку і розміщення підрозділів поштово-логістичної компанії. Актуальні проблеми економіки. 2016. № 11(185). / URL: https://ej.journal.kspu.edu/index.php/ej/article/view/199 4. Князєва О. А. Стратегічні напрямки розвитку поштового зв’язку України. Актуальні проблеми економіки. 2016. № 10. С. 88-97. URL: http://nbuv.gov.ua/UJRN/ape_2016_10_11 5. Негода А., Русак Д. Міжнародна логістика та глобальні ланцюги постачань: навчальний посібник у схемах / – К., 2023. – 268 с.