Дослідження і удосконалення логістичної діяльності при виході вітчизняних підприємств на торгівельні ринки Болгарії

Автор: Ростоцька Соломія Андріївна
Кваліфікаційний рівень: магістр
Спеціальність: Міжнародна економіка
Інститут: Інститут економіки і менеджменту
Форма навчання: заочна
Навчальний рік: 2023-2024 н.р.
Мова захисту: англійська
Анотація: Станом на сьогодні суб’єкти бізнесу функціонують в умовах перманентної зміни кон’юнктури світового і національних ринків, все більшої глобалізації національних економік, а також високої конкуренції при відсутності значної кількості незаповнених ринків товарів і послуг. Нинішня нестабільність ринків на території пострадянських країн чинить безпосередній вплив на формування цільових орієнтирів функціонування підприємств в комплексі із більш докладним аналізом факторів як внутрішнього, так і зовнішнього середовищ. Зменшення логістичних витрат та підвищення ефективності роботи підприємства – то, до чого повинні прагнути всі суб’єкти бізнесу. Оптимізування схем доставки вантажів, застосування нових технологій - це все є можливим за умови консолідації. Проте доки всі види вантажоперевезень в державі розділено, лише в певних випадках спостерігаємо варіанти для їх злиття. Перед підприємствами стоїть завдання продукування бізнес процесів за умов стагнації, пошуку нових продуктів й технологій. Визначальною стратегією діяльності ТОВ «НЕСТЛЕ УКРАЇНА» НЕСТЛЕ БІЗНЕС СЕРВІС В ЄВРОПІ» на світових ринках являється його чіткість і висока швидкість оформлення угод. Іншими словами, ключовим моментом функціонування в розвинених суспільствах є підсилення ролі логістичної діяльності. Об’єктом дослідження є ФІЛІЇ ТОВ «НЕСТЛЕ УКРАЇНА» НЕСТЛЕ БІЗНЕС СЕРВІС В ЄВРОПІ» , предметом дослідження - логістична діяльність підприємства при виході на міжнародні торгівельні ринки. Метою роботи є розробка проектних пропозицій з питань удосконалення логістичної діяльності Філії ТОВ «НЕСТЛЕ УКРАЇНА» НЕСТЛЕ БІЗНЕС СЕРВІС В ЄВРОПІ» при виході на торгівельні ринки Болгарії. В першому розділі нами досліджено основи логістичної діяльності при виході вітчизняних підприємств на міжнародні торгівельні ринки, зокрема: здійснено змістовний аналіз поняття «логістична діяльність». Зокрема Мохненко, Наумов та Чмут (2023) зазначають, що логістична діяльність – це напрямок господарської діяльності, що полягає в управлінні матеріальними потоками в сферах виробництва та розподілу. В свою чергу Зборовська. (2011) стверджують, що логістична діяльність – комплекс функціональних, управлінських і забезпечуючих процесів та операцій, скерованих на трансформацію матеріальних та супутніх логістичних потоків, котрі являються джерелом ресурсів для значної кількості суб’єктів у каналах і ланцюгах поставок. Смоляр , Жигалкевич та Тюх (2022) звертають увагу на те, що мета та завдання логістичної діяльності полягають в формуванні комплексної корисності логістичного продукту чи логістичної послуги відповідно до запитів споживачів з-за умови забезпечення потрібного рівня економічної безпеки суб’єкта логістичної діяльності. Другий розділ роботи присвячено макроекономічному аналізуванню міжнародних економічних зв’язків України та Болгарії. Зокрема в ньому здійснено аналізування міжнародних економічних зв’язків України та Болгарії, проведено аналізування можливостей України у сфері логістичної діяльності при виході вітчизняних підприємств на торгівельні ринки Болгарії; виконано узагальнення міжнародних економічних зв’язків України та Болгарії. Третій розділ магістерської кваліфікаційної роботи присвячено мікроекономічному дослідженню логістичної діяльності Філії ТОВ «НЕСТЛЕ УКРАЇНА» НЕСТЛЕ БІЗНЕС СЕРВІС В ЄВРОПІ» при виході на торгівельні ринки Болгарії. В цьому розділі подано характеристику Філії ТОВ «НЕСТЛЕ УКРАЇНА» НЕСТЛЕ БІЗНЕС СЕРВІС В ЄВРОПІ» , виконано дослідження основних результатів його діяльності. Також наведено характеристику міжнародної діяльності Філії ТОВ «НЕСТЛЕ УКРАЇНА» НЕСТЛЕ БІЗНЕС СЕРВІС В ЄВРОПІ», виконано дослідження специфіки удосконалення логістичної діяльності Філії ТОВ «НЕСТЛЕ УКРАЇНА» НЕСТЛЕ БІЗНЕС СЕРВІС В ЄВРОПІ» при виході на торгівельні ринки Болгарії. Четвертий розділ роботи містить результати удосконалення логістичної діяльності філії ТОВ «Нестле УКРАЇНА» НЕСТЛЕ БІЗНЕС СЕРВІС В ЄВРОПІ» при виході на торгівельні ринки Болгарії. В ньому подано напрямки пошуку рекомендацій удосконалення логістичної діяльності Філії ТОВ «НЕСТЛЕ УКРАЇНА» НЕСТЛЕ БІЗНЕС СЕРВІС В ЄВРОПІ» при виході на торгівельні ринки Болгарії, запропоновано та економічно обґрунтовано використання інтернету речей для удосконалення логістичної діяльності Філії ТОВ «НЕСТЛЕ УКРАЇНА» НЕСТЛЕ БІЗНЕС СЕРВІС В ЄВРОПІ» при виході на торгівельні ринки Болгарії. Реалізація цієї рекомендації вплине на інші результатів функціонування товариства. Зокрема спостерігаємо збільшення величини чистого доходу компанії на 128806,00 тис. грн., що у відносному вираженні складе приріст на 4,88 %; сукупний і чистий прибуток товариства зростуть на 54523,41 тис. грн. (у відносному вираженні приріст складе 47,58 %) та 44709,19 тис. грн. (у відносному вираженні приріст складе 47,58 %). Якщо звернути увагу собівартість продукції Філії ТОВ «НЕСТЛЕ УКРАЇНА» НЕСТЛЕ БІЗНЕС СЕРВІС В ЄВРОПІ», то вона зменшиться, і величина її скорочення буде еквівалентна величині зростання чистого прибутку Філії ТОВ «НЕСТЛЕ УКРАЇНА» НЕСТЛЕ БІЗНЕС СЕРВІС В ЄВРОПІ» - на 44709,19 тис. грн. (у відносному вираженні – на 1,77 %). Доцільно також звернути увагу на зміну величини активів, які збільшаться на 44709,19 тис. грн. (у відносному вираженні – на 1,93 %) і власного капіталу -на 44709,19 тис. грн. (у відносному вираженні – на 10,86 %). Величина їх зміни ідентична тій зміні, яка відбудеться у величині чистого прибутку. В результаті зміни значень вищезазначених показників зміняться також показники рентабельності та капіталовіддачі: рентабельність активів збільшиться на 1,82 % (до 5,88 %); рентабельність власного капіталу збільшиться на 7,57 % (до 30,4 %); рентабельність виготовленої продукції збільшиться на 1,87 % (до 5,6 %); капіталовіддача реалізованої продукції збільшиться на 3,3% (до 117,14 %). Ключові слова: логістика, логістична діяльність, торговельні ринки Перелік посилань: Смоляр, Л. Г., Жигалкевич, Ж. М. та Тюх, М. O., 2022. Управління логістичною діяльністю підприємства. Інвестиції: практика та досвід, 1, с. 5-11. Мохненко, А. С., Наумов, О. Б. та Чмут О. О., 2023. Модель організаційно-економічного механізму логістичної системи підприємства. Науковий вісник Херсонського державного університету. Серія «Економічні науки», 48, с. 19-24. Зборовська,О.М., 2011. Аналіз факторів впливу на обсяги логістичних витрат. Економіка та держава, 7 , с. 26— 27.