Дослідження і запозичення іноземного досвіду у застосуванні вітчизняними агропідприємствами маркетингових інструментів задля розвитку співпраці з Республікою Молдова

Автор: Матусяк Анна Олександрівна
Кваліфікаційний рівень: магістр
Спеціальність: Міжнародна економіка
Інститут: Інститут економіки і менеджменту
Форма навчання: заочна
Навчальний рік: 2023-2024 н.р.
Мова захисту: англійська
Анотація: Потреби суб’єктів бізнесу щодо швидкого адаптування до купівельних звичок клієнтів призводять до виникнення потреби вивчення інноваційних маркетингових інструментів, дослідження основних факторів впливу, запровадження якісних та дієвих інструментів ангажування споживачів та формування інноваційних стратегій просування продуктів. За сучасних умов динамічного росту світових ринків товарів та послуг уподобання й інтереси клієнтів і споживачів, їх поведінка швидко змінюються. Для того, щоби бути успішним підприємством, вже недостатньо використовувати класичні технології маркетингу для отримання прихильності та лояльності клієнтів, оскільки вони потребують індивідуальних інноваційних підходів. Магістерська робота складається із чотирьох розділів. Об’єктом дослідження є ТОВ «ДЕРАЖНЯНСЬКЕ ХПП», предметом дослідження виступають маркетингові інструменти. Нашою метою є розроблення рекомендацій щодо запозичення іноземного досвіду в застосуванні вітчизняними агропідприємствами маркетингових інструментів задля розвитку співпраці з Республікою Молдова. В першому розділі нами досліджено теоретичні засади застосування підприємствами маркетингових інструментів задля розвитку міжнародної співпраці. Зокрема визначена сутність поняття «маркетингові інструменти», здійснено оцінювання нормативно-правової бази, котра регламентує застосування маркетингових інструментів у вітчизняних підприємствах. Маркетинг займає надзвичайно важливе місце в діяльності будь-якого суб’єкта бізнесу, насамперед завдячуючи саме маркетинговій діяльності підприємства отримують успіх у встановленні й задоволенні прагнень, потреб і бажань їх цільових споживачів. Американською асоціацією маркетингу категорія «маркетинг» визначена як «…діяльність, сукупність інституцій та процесів для створення, спілкування, доставки та взаємообміну пропозиціями, які мають цінність для клієнтів, партнерів та суспільства в цілому» . Основною ідеєю маркетингу є орієнтування на потреби споживачів, котре пройшло адаптування до особливостей окремих країн та конкретних галузей (Возьна, 2023). Маркетинг є системою планування, ціноутворення, просування, розповсюдження ідей, товарів і послуг задля задоволення потреб і бажань окремих суб’єктів; реклама є лише одним із складових маркетингу. Доцільно брати до уваги, що маркетинг починається не лише з товару, як із віднайдення потреб ринку в нових і старих товарах, послугах й ідеях. Науковці Бабух, Боднар та Суруджій (2023) стверджують, що маркетинг – є «мистецтвом та наукою правильно обирати цільовий ринок, ангажувати, зберігати й нарощувати кількість споживачів за допомогою створення в них упевненості, що саме вони представляють собою найвищу цінність для підприємства ». В другому розділі ми здійснили макроекономічне аналізування результатів міжнародної співпраці України та Республіки Молдова. Зокрема виконано аналізування результатів міжнародної співпраці України та Молдови; подана характеристика й виконано аналізування стану та динаміки міжнародної співпраці України та Молдови в сфері аграрної промисловості; здійснено узагальнення результатів аналізування міжнародної співпраці між Україною та Молдовою. Третій розділ роботи містить результати мікроекономічного дослідження запозичення іноземного досвіду у застосуванні ТОВ «ДЕРАЖНЯНСЬКЕ ХПП» маркетингових інструментів задля розвитку співпраці з контрагентами із Республіки Молдова. В розрізі цього розділу нами подана характеристика ТОВ «ДЕРАЖНЯНСЬКЕ ХПП», виконано дослідження результатів його виробничо-господарської діяльності; подана характеристика й дослідження тенденцій розвитку міжнародної співпраці ТОВ «ДЕРАЖНЯНСЬКЕ ХПП»; виконано дослідження специфіки запозичення іноземного досвіду у застосуванні ТОВ «ДЕРАЖНЯНСЬКЕ ХПП» маркетингових інструментів задля розвитку співпраці з контрагентами із Республіки Молдова. В четвертому розділі нами представлено наслідки удосконалення процесу запозичення іноземного досвіду у застосуванні ТОВ «ДЕРАЖНЯНСЬКЕ ХПП» маркетингових інструментів задля розвитку співпраці з контрагентами із Республіки Молдова. Для цього нами визначено насамперед напрямки пошуку рекомендацій для запозичення іноземного досвіду у застосуванні ТОВ «ДЕРАЖНЯНСЬКЕ ХПП» маркетингових інструментів задля розвитку співпраці з контрагентами із Республіки Молдова; представлено результати деталізування та обґрунтування рекомендацій стосовно запозичення іноземного досвіду у застосуванні ТОВ «ДЕРАЖНЯНСЬКЕ ХПП» маркетингових інструментів задля розвитку співпраці з контрагентами із Республіки Молдова. Нами запропоновано один комплексний захід - аутсорсинг спеціалістів для бенчмаркінгу післякризових маркетингових концепцій успішних аграрних підприємств з метою удосконалення застосування ТОВ «ДЕРАЖНЯНСЬКЕ ХПП» маркетингових інструментів задля розвитку співпраці з контрагентами Молдови. Реалізація даної рекомендації дозволить підприємству наростити його чистий дохід до 70660,90 тис. грн.; сукупний прибуток товариства зросте до 10607,86 тис. грн., чистий прибуток збільшиться на 955,42 тис. грн. (бо на 9,9 %) і складе 8698,44 тис. грн., повна собівартість продукції скоротиться на 955,42 тис. грн. і становитиме 52120,14 тис.грн; величина активів товариства збільшиться на 783,44 тис.грн. і складе 80637,44 тис.грн., власний капітал підприємства зросте на 783,44 тис. грн. (до 50974,44 тис.грн). Також зміняться відносні показники функціонування ТОВ «ДЕРАЖНЯНСЬКЕ ХПП», зокрема: рентабельність виготовленої продукції збільшиться на 1,78 %, рентабельність активів – на 0,88 %, рентабельність власного капіталу - на 1,29 %, капіталовіддача реалізованої продукції підприємства - на 9,08 %. Ключові слова: стимули, стимулювання персоналу, міжнародні економічні зв’язки Перелік посилань: 1. Бабух, І., Боднар, М. та Суруджій, Б., 2023. Застосування інструментів маркетингового аналізу при розробці маркетингової стратегії. Economy digitalization in a pandemic conditions: processes, strategies, technologies: Proceedings of the II International Scientific Conference (February 4-5, 2022. Kielce, Poland). Riga, Latvia : “Baltija Publishing”, 2022. 168 pages 2. Возьна, І., 2023. МАРКЕТИНГОВІ ІНСТРУМЕНТИ ВПЛИВУ НА ПОВЕДІНКУ СПОЖИВАЧА. Нейромаркетинг, штучний інтелект та цифровий маркетинг, 50. 3. Євтєєва, В.Г., 2013. Маркетинг як інструмент підвищення конкурентоспроможності будівельного підприємства на ринку житла України. Ефективна економіка. [online]. 8. Доступно: http://www.economy.nayka.com.ua/?op=1&z=2243