Обґрунтування конкурентоспроможності науково- технічної продукції підприємства

Автор: Люков Юрій Миколайович
Кваліфікаційний рівень: магістр
Спеціальність: Економіка бізнесу
Інститут: Інститут економіки і менеджменту
Форма навчання: заочна
Навчальний рік: 2023-2024 н.р.
Мова захисту: українська
Анотація: Люков Ю.М., Мрихіна О.Б. (керівник). Обґрунтування конкурентоспроможності науково-технічної продукції підприємства. Магістерська кваліфікаційна робота. – Національний університет «Львівська політехніка», Львів, 2023. Розширена анотація. Ринковий поступ, науково-технічний прогрес, економічна динаміка та популяризація інновацій в усіх сферах життя і діяльності людей актуалізує трансформування звичної візії щодо аналізування конкурентоспроможності компаній та розроблення нових підходів до обґрунтування конкурентоспроможності науково-технічної продукції. Важливе значення це має для науково-виробничих компаній, ринкова ефективність яких залежить від своєчасної реакції на коливання споживчої поведінки, ринкові запити, лонч науково-технічної продукції та її просування. Аналізування теорії і методології у сфері стратегій конкуренто-спроможності підприємств показало, що попри достатню кількість наявних напрацювань вчених і практиків, означені питання вивчені недостатньо. Залишаються відкритими проблеми методичного забезпечення обґрунтування конкурентоспроможності підприємств. Досягнення означеної вище мети обумовило потребу розв’язання завдань: ? вивчити теоретико-методичну базу аналізування конкурентоспроможності науково-технічної продукції підприємства; ? проаналізувати перспективи розвитку конкурентоспроможності науково- технічної продукції підприємства; ? дослідити методи і моделі аналізування конкурентоспроможності науково- технічної продукції підприємства; ? обґрунтувати шляхи підвищення рівня конкурентоспроможності науково- технічної продукції підприємства (на приладі НВП «Дім інструментів»). Наукова новизна одержаних результатів. Вперше розроблено інтегральний показник рівня конкурентоспроможності науково-технічної продукції підприємства на засадах теорії нечітких множин. Модель враховує співвідношення дохідного, витратного та порівняльного оцінювальних підходів та дає змогу коригувати цінові показники продукції, залежно від ринкової ситуації. За допомогою застосування алгоритму нечіткої логіки модель дає змогу агрегувати різнорідну сукупність факторів, що визначають споживчу цінність технології та встановити рівень її впливу на споживчу вартість продукції. Удосконалено матрицю GE / McKINSEY, що на відміну від відомої, містить єдиний фрагмент «висока привабливість ринку», який декомпозиційовано на три складові за такими діапазонами значень конкурентоспроможності науково-технічної продукції: 1 квадрант [0 … 0,33], 2-й квадрант [0,34… 0,67], 3-й квадрант [0,68 … 1]. Це дає змогу фокусувати увагу на науково-технічній продукції, яка визначається значним рівнем конкурентоспроможності та інноваційності.