Дослідження особливостей між рівнями резилієнтності в підлітків з різним рівнем тривоги
Автор: Міщиха Юлія Михайлівна
Кваліфікаційний рівень: магістр
Спеціальність: Психологія
Інститут: Інститут права, психології та інноваційної освіти
Форма навчання: заочна
Навчальний рік: 2023-2024 н.р.
Мова захисту: українська
Анотація: Магістерська кваліфікаційна робота присвячена вивченню психологічних особливостей резилієнтності в підлітків з різним рівнем тривоги. Резилієнтністю називають здатність психіки відновлюватись після пережиття несприятливих ситуацій, травматичних подій тощо. Про високий рівень резилієнтності у підлітків свідчить: сповнення їх життя реалістичним оптимізмом; вміння протистояти страхам; моральний дух; вміння шукати і отримувати соціальну підтримку; стресостійкі моделі поведінки; вміння здійснювати фізичну та інтелектуальну роботу; вміння проявляти когнітивну та емоційну гнучкість у спілкуванні та життєдіяльності. У роботі представлено результати теоретичного аналізу понять: резилієнтність, тривога, копінг-стратегії, стресу та ін. Розкрито основні соціально-психологічні умови формування високого рівня резилієнтності в підлітків з різним рівнем тривоги. Представлено модель формування резилієнтності та здійснено аналіз її складових. Представлено програму та результати емпіричного дослідження зв’язку між рівнями резилієнтності та рівнем тривоги у підлітків. У кваліфікаційній роботі описано авторську програму покрокової роботи із підлітками з різними рівнем тривоги щодо зростання в них рівня резилієнтності. Представлено результати формувального експерименту спрямованого на дослідження ефективності впровадження авторської програми роботи із підлітками з різним рівнем тривоги щодо зростання в них рівня резилієнтності. Ключові слова: резилієнтність, підлітки, тривога, тривожність, копінг-стратегії, ресурси, самооцінка, стрес.