Історичний контент у медіа: тематичний аспект (на прикладі ТРК «Перший Західний» за 2022-2023 рр.)

Автор: Палайда Вікторія Романівна
Кваліфікаційний рівень: магістр
Спеціальність: Журналістика
Інститут: Інститут права, психології та інноваційної освіти
Форма навчання: заочна
Навчальний рік: 2023-2024 н.р.
Мова захисту: українська
Анотація: Об’єктом дослідження є історичний контент ТРК «Перший Західний» за 2022-2023 роки. Предметом дослідження є тематичний аспект історичного контенту на ТРК «Перший Західний». Мета роботи проаналізувати тематичне спрямування історичного контенту львівського регіонального мовника, виокремити основні теми і подій, що стали об’єктом інформаційного висвітлення. Результат дослідження. Телерадіокомпанія «Перший Західний» випускає багато авторських історичних програм. У них журналісти висвітлюють як історію України, від давньої до сучасної, так і розповідають аудиторії світову історію. Здебільшого у своїх сюжетах журналісти зосереджуються на житті Львова, на змінах, які чекали на місто впродовж століть. Такими є проєкти «Вулицями Львова» та «Львів минулий». Або розповідають про львів’ян різних поколінь. Наприклад, проєкт «Українські дисиденти. Вони розвалили імперію зла». Проєкти мають багато схожого, часто їх роблять ті ж журналісти. Та все ж кожна програма має свій класичний сценарій, особливу графіку та візуальні особливості, різний хронометраж. І кожна з них знаходить свого глядача. Історичні сюжети на ТРК «Перший Західний» створюють не лише в межах окремих авторських проєктів, а й для інформаційної програми «ОЧІ». Для підготовки цих матеріалів зазвичай у журналістів є менше часу для підготовки, вони частіше прив’язані до якихось дат. Але в наприкінці глядачі все одно отримують якісне та цікаве відео. 5 Ключові слова: телебачення, регіональне телебачення України, аудиторія, контент, історичний контент, спеціалізовані історичні програми, історичні сюжети. Список використаної літератури: 1. Журналістика в умовах конфлікту: передовий досвід та рекомендації: Посібник рекомендацій для працівників ЗМІ. - К.: «Компанія ВАІТЕ», 2016. – 118 с. 2. Каралкіна Н. В. Роль регіонального телебачення у формуванні громадської думки / Н. В. Каралкіна // Стиль і текст. - 2015. - Вип. 16. - С. 157-165. – [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/sit_2015_16_18 3. Пенчук. І. Л. Історико-культурологічні передачі регіонального телерадіомовлення як фактор формування національної свідомості молоді (на матеріалах програм м. Запоріжжя), 2003. С. 304 – 308. [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://dspace.nbuv.gov.ua/handle/123456789/74187 4. ТРК «Перший Західний». [Електронний ресурс]. – Режим доступу: https://1zahid.com/