Роль соціальних мереж у роботі журналіста

Автор: Доброштан Вікторія Олександрівна
Кваліфікаційний рівень: магістр
Спеціальність: Журналістика
Інститут: Інститут права, психології та інноваційної освіти
Форма навчання: заочна
Навчальний рік: 2023-2024 н.р.
Мова захисту: українська
Анотація: Актуальність дослідження соціальних мереж у роботі журналіста на сьогоднішній день є невід’ємною та надзвичайно важливою. Соціальні мережі відкривають нові можливості для збору та поширення інформації, створюючи інтерактивний міст між журналістами та аудиторією. Дані мережі допомагають журналістам швидко реагувати на події, спостерігати за глобальними та локальними трендами, а також створювати зміст, який відповідає потребам та інтересам сучасної аудиторії [2]. Магістерська кваліфікаційна робота присвячена актуальному питанню дослідження соціальних мереж журналістів та засобів масової інформації, які в даний час максимально необхідні суспільству, оскільки їх робота максимально впливає на якість та достовірність інформації, що надходить до громадськості. Розуміння того, що соціальні мережі мають значний вплив на суспільство в нас час. Вони використовуються для поширення новин, обговорення важливих питань, а також для формування громадської думки. Крім того, соціальні мережі стимулюють творчість та самовираження через публікацію різноманітного контенту, такого як фотографії, відео, та текстові матеріали [1]. Це надає можливість людям донести свої ідеї до широкої аудиторії. Засоби комунікації в соціальних мережах сприяють зближенню людей, незалежно від географічного розташування. Вони стають платформою для створення важливих громадських обговорень та розвитку активних спільнот [3]. Крім того, соціальні мережі дозволяють журналістам брати активну участь у формуванні громадської думки, пропонуючи платформу для обговорення важливих соціальних і політичних питань. Через можливість публікації різноманітного контенту — від фотографій і відео до глибоких текстових аналізів — журналісти мають змогу впливати на свідомість та настрої людей, надихати на зміни та висвітлювати історії, які можуть бути ігноровані традиційними медіа [4]. Соціальні мережі також стають місцем для розвитку професійного іміджу журналістів, де вони можуть показувати свою експертизу, встановлювати контакти з аудиторією та колегами[1], а також розвивати особистий бренд. Це сприяє не тільки кар’єрному росту, але й розширенню можливостей для впливу на суспільні процеси. Особливо це стає важливим у кризові часи, коли оперативне та точне інформування може мати життєво важливе значення [5]. Журналісти, які мають ресурси соціальних мереж, можуть швидко реагувати на події, надавати перевірену інформацію та координувати допомогу. Таким чином, вони відіграють роль не тільки інформаторів, але й активних учасників соціальних змін [4]. Об’єктом дослідження є українські онлайн-медіа та сторінки журналістів в соціальних мереж. Предметом дослідження – є контент журналістів на своїх сторінках в соціальних мережах. Мета дослідження полягає в дослідженні ролі соціальних мереж у роботі журналіста. Дана магістерська робота досліджує важливий аспект ролі журналіста у соціальних мережах. Допомагає розглянути способи використання соціальних мереж у своїй професійній діяльності, використання соціальних мереж для збору інформації, взаємодію з аудиторією через соціальні мережі. Та аналізує роль соціальних мереж у формуванні професійного іміджу журналіста. Ключові слова: мас-медіа, соціальні мережі, контент, новини, інформація, журналісти. Перелік використаних джерел: 1. International Network for Social Network Analysis Electronic resource. - Mode of access: http://www.insna.org./. 2. The Journal of Social Structure (journal of the International Network for Social Network Analysis (INSNA) Electronic resource. – Mode of access : http://www.cmu.edu/joss/. 3. Hanneman, R., Riddle, M. Introduction to social network methods Electronic resource. Riverside, CA: University of California, Riverside, 2005. - Mode of access : http://faculty.ucr.edu/~hanneman/nettext/. 4. Wellman, B., & Gulia, M. The networked individual. In L. L. Prensky (Ed.), Digital communities, networks, and media (pp. 167-192). New York:Springer-Verlag.https://www.researchgate.net/publication/2359496_Net_Surfers_Don’t_Ride_Alone_Virtual_Communities_As_Communities. 5. Barnes, J. Social networks. New York: Wiley. https://cyberleninka.ru/article/n/istoriya-vozniknoveniya-i-metodologiya-setevogo-analiza. 6.Granovetter, M. The strength of weak ties. American Journal of Sociology, 78(6), 1360-1380. https://www.jstor.org/stable/2776392. 7. Jacques L. Social networks and the Internet: The new paradigm for social organization - URL: https://www.researchgate.net/publication/303864185_Social_Network_Analysis_in_Organizational_Studies.