Дослідження та удосконалення адміністрування витрат господарської діяльності ТОВ «Трак сервіс Львів»
Автор: Морміль Олег Мирославович
Кваліфікаційний рівень: магістр
Спеціальність: Бізнес-адміністрування
Інститут: Інститут економіки і менеджменту
Форма навчання: денна
Навчальний рік: 2023-2024 н.р.
Мова захисту: англійська
Анотація: Морміль О.М., Пшик-Ковальська О.О. (керівник). Дослідження та удосконалення адміністрування витрат господарської діяльності ТОВ «Трак сервіс Львів» Магістерська кваліфікаційна робота. – Національний університет «Львівська Політехніка», Львів, 2023. Розширена анотація. У ринковій економіці головною засадою існування кожного окремого товаровиробника вважається його конкурентоспроможність. Одним із центральних моментів при цьому є підвищення ефективності й оптимізації витрат суб’єктів господарювання. Витрати господарської діяльності - це витрати, пов’язані з управлінням організацією. Коли керівництво має змогу ідентифікувати всі витрати компанії, воно може сформувати більш точний бюджет і відстежувати витрати. Саме тому, адміністрування витрат господарської діяльності таке актуальне для сучасного бізнесу. На думку Чумак Л. Ф., Литвиненко М. О. (2017, с. 214), «створення системи управління витратами пов’язане з визначенням місць формування витрат і центрів відповідальності та їх утриманню, а також розробленням ієрархічних зв’язків між підрозділами підприємства, окремими працівниками, які отримали весь комплекс виробничо-господарських та облікових робіт». Як зазначає В. А. Топило (2020), впровадження в діяльність підприємства бюджетування забезпечення виділення таких центрів: «центри фінансового обліку, центри фінансової відповідальності, профі-центри, венчур-центри та центри витрат» (Топило В. А., 2020). Структура магістерської роботи складається з чотирьох розділів. В першому розділі розглянуто напрямки удосконалення адміністрування витрат господарської діяльності. Розглянуті наукові розробки і здобутки за темою. В другому розділі проаналізовано виробничо-господарську діяльність ТОВ «Трак сервіс Львів», особливості системи адміністрування на підприємстві загалом та адміністрування витрат господарської діяльності зокрема. У третьому розділі досліджено основні види діяльності ТОВ «Трак сервіс Львів», здійснено аналізування об’єкта дослідження, його виробничо-господарської діяльності та показники рентабельності. Охарактеризовано та проаналізовано адміністрування витрат господарської діяльності підприємства. В четвертому розділі розроблено та деталізовано методи удосконалення адміністрування витрат господарської діяльності підприємства. Зокрема, запропоновано впровадження комплексного заходу моніторингу за фінансовою дисципліною на підприємстві для збільшення рентабельності активів на 1,6%. Об’єктом дослідження в дипломній роботі є ТОВ «Трак сервіс Львів». Основним видом діяльності підприємства є технічне обслуговування та ремонт автотранспортних засобів на території України. Метою даної магістерської роботи є формування теоретико-методологічних засад удосконалення адміністрування витрат господарської діяльності. В магістерській роботі було розроблено комплексний захід, що полягає в впровадженні моніторингу за фінансовою дисципліною на підприємстві. Такий моніторинг буде забезпечений через бюджетування та контролінг. Зважаючи на те, що підприємство не має великих розмірів контролінг розглядали в межах підприємства не як діяльність окремого підрозділу, а як управлінську функцію покладену на фінансового аналітика, а бюджетування буде максимально автоматизоване для цього береться в оренду програмний комплекс BAS КУП. Відповідний програмний комплекс забезпечить вчасне формування та подання звітності, ефективне ведення кадрового діловодства в розрізі нарахувань зарплати, відпускних та інших видів виплат працівникам, фінансовий аналітик за рахунок моніторингу через програмний комплекс BAS КУП фінансової дисципліни оптимізує не раціональні витрати. Все це, сприятиме зниженню інших операційнихгосподарська діяльність витрат як мінімум 5 % рівно стільки становили штрафи за невчасно подану звітність, не вчасне виконання фінансових зобов’язань. Запропонований комплексний захід удосконалює адміністрування витрат господарської діяльності та сприяє досягненню необхідного значення стратегічного показника, а саме зростання рентабельності активів на 1,6%. Ключові слова: адміністрування, господарська діяльність, витрати, моніторинг, бюджетування. ? Перелік використаних літературних джерел. 1. Чумак, Л. Ф. & Литвиненко, М. О. (2017). Сучасні шляхи вдосконалення системи управління витратами з мене -тою підвищення конкурентоспроможності під -прийомства. Бізнес Інформ. № 3. С. 213–218. URL: https://www.business-inform.net/export_pdf/бізнес-інформ-2017-3_0-сторінок-213_218.pd. 2. Топило, В . А. (2020). Впровадження системи бюджетування на підприємствах. Ефективна економіка. № 8. DOI: 10.32702/2307-2105-2020.8.157. 3. Слободянюк, Н. О. & Біднова, О. Ю. (2023). Моделювання системи управління витратами на підприємстві: теоретико-методологічний аспект. Бізнес Інформ. №6. URL: https://www.researchgate.net/publication/372727650_Modeling_the_Cost_Management_System_at_the_Enterprise_The_Theoretical_and_Methodological_Aspect 4. Kuzmin, O.Y., Stanasiuk, N.S., Yastrubskyi, M.Y., Mohylevska, O.Y., & Artiushok, V.S. (2020) Assessment, modeling and administration under the condition. Naukovyi Visnyk Natsionalnoho Hirnychoho Universytetu, (6), 128–135. 5. Doroshkevych, K., Maslak, O., Voronovska, V., & Salata, І. (2020) Use of markov chains for modeling processes of strategic planning of innovative activity of the enterprise. WSEAS Transactions on Environment and Development. (16), 440-447.