Моментний двигун карданного підвісу кутової стабілізації літального апарата
Автор: Михальчич Олександра Василівна
Кваліфікаційний рівень: магістр
Спеціальність: Електроенергетика, електротехніка та електромеханіка
Інститут: Інститут енергетики та систем керування
Форма навчання: заочна
Навчальний рік: 2024-2025 н.р.
Мова захисту: українська
Анотація: Михальчич О. В. Моментний двигун карданного підвісу кутової стабілізації літального апарату, 67 сторінок, 3 таблиці, 21 рисунок, 10 бібліографічних посилань. Керівник – к.т.н., с.н.с., доцент каф. ЕКС Харчишин Богдан Михайлович. Об’єктом дослідження магістерської кваліфікаційної роботи є процеси електромагнітного перетворення електроенергії в механічний обертовий рух. Предметом дослідження є моментний дуговий двигун обмеженого кута повороту. Мета роботи – спроєктувати дугостаторний двигун магнітоелектричного збудження. Перший розділ кваліфікаційної роботи присвячено розгляду основних конструкцій відомих безконтактних двигунів, зокрема, вентильних кільцевих, дугостаторних та лінійних. Розглянуто основні конструктивні типи моментних двигунів та вимоги до них, залежно від сфери застосування. Окремо розглянуто моментні двигуни з обмоткою на роторі та двигуни магнітоелектричного збудження, зокрема, з висококоерцитивними постійними магнітами [1]. У другій частині викладено основні принципи та особливості побудови безконтактних моментних двигунів з обмеженим кутом повороту. Дано рекомендації з вибору обмоткових параметрів і електромагнітних навантажень. Виведено залежність електромагнітного моменту. Обґрунтування вибраних конструктивних рішень, відповідно до завдання на проєктування виконано у третьому розділі. Враховано основні конструктивні вимоги до впливів зовнішніх кліматичних та механічних чинників. Описано будову вибраного магнітоелектричного дугостаторного двигуна [2, 3]. У електромагнітному розрахункові четвертого розділу виконано перевірковий розрахунок спроєктованого двигуна, наведено основні розміри секцій, зірку секційних ЕРС, схему обмотки, визначено обмоткові коефіцієнти. Виконано розрахунок магнітного кола з постійними магнітами [1]. Результати обчислень зведено у розрахунковий формуляр. П’ятий розділ присвячено випробуванням та перевіркам дугостаторного двигуна. Наведено перелік та послідовність випробувань і перевірок двигуна. Описано методи перевірок та випробувань, зокрема електромеханічних параметрів, параметрів безпеки та на дію зовнішніх впливів [4, 5]. Ключові слова: дуговий двигун, бугельний двигун, коефіцієнт віддачі, моментний двигун, дугостаторний двигун, постійний магніт, методи випробувань, літальний апарат, магніторушійна сила, обмежений кут повороту ротора. Перелік використаних літературних джерел: 1. Електричні машини: підручник / М. А. Яцун ; Нац. ун-т «Львів. політехніка». – Л. : Вид-во Львів. політехніки, 2011. – 461, с. 2. RY Tang, Modern Permanent Magnet Machines: Theory and Design, Beijing, China:China Machine Press, 2016. 3. Kai Yang, Lu Zhang, Ronglu Wang, "Hierarchical Multi-Objective Optimization of a Multi-Sided Permanent Magnet Linear Synchronous Motor With Ring Structure Winding for Conveyor Systems", IEEE Access, vol.12, pp.128833-128842, 2024. 4. C. Jiu Jian, W. L. Ma, Y. K. Fan and H. Yang, "New methods for Arc permanent magnet linear synchronous motor to decrease torque ripple", IEEE Trans. Magn., vol. 48, no. 10, pp. 2659-2663, Oct. 2012. 5. J. J. Chang, W. L. Ma and F. Y. En, "Design and optimization of Arc permanent magnet synchronous motor", J. Elect. Eng. Control, vol. 19, no. 07, pp. 106-110, 2015.