Інформаційна система для антагоністичної гри у вигляді мобільного застосунку
Автор: Осипов Богдан Миколайович
Кваліфікаційний рівень: магістр
Спеціальність: Інформаційні системи та технології
Інститут: Інститут комп'ютерних наук та інформаційних технологій
Форма навчання: денна
Навчальний рік: 2024-2025 н.р.
Мова захисту: українська
Анотація: Антагоністичні ігри є одними з найстаріших ігор, оскільки щоб у щось грати потрібен суперник, а комп’ютеризовані суперники з’явились в середині минулого століття. Такі ігри є теж одними з найпопулярніших, оскільки ту ж гру яку користувачі грають на мобільному пристрої вони грали раніше з допомогою не цифрових засобів. В онлайн сховищах ігор можна знайти багато варіацій класичних ігор, таких як шахи чи шашки, нарди чи морський бій. Не потребує пояснення бажання користувачів бачити в грі суперників, що ведуть себе розумно, оскільки це підвищує задоволення від гри і покращує ігрове середовище. Більше того, застосування в грі суперників, що володіють достатньою інтелектуальністю, дозволяє розробляти ігри для одного гравця, створюючи таке враження, що кількість учасників у них вельми велика, та гра не потребує залучення реальних (біологічних) людей-гравців[5]. Отже, нам потрібні надійні напарники, гідні супротивники для поєдинків у боротьбі на виживання, вороги, які не дають себе розстріляти, другорядні персонажі, які прикрашають своєю присутністю гру і заглиблені в її сюжетну лінію. Незалежно від жанру гри, будь це стратегія реального часу, гра зі стріляниною від першої особи або великомасштабна багатокористувацька мережева гра, наявність суперників з інтелектуальною поведінкою в сучасних іграх є непорушною вимогою. Тільки в цьому випадку у гравця може виникнути відчуття реальності ігрової атмосфери. У всіх наведених прикладах ми так чи інакше говорили про синтезованих персонажів. Оскільки суть проблеми зводиться до створення суперника, очевидно, що почати вивчення проблеми створення віртуальних світів, наповнених такими персонажами, найкраще з самого суперника. В штучному інтелекті сутність, що володіє інтелектом сутність називається агентом. Система, яка координовано управляє більш ніж одним ігровим персонажем, називається мультиагентною. З точки зору гравця, достатньо, щоб суперник демонстрував лише певний рівень інтелектуальності. У цьому полягає один з найважливіших критеріїв — комп’ютерні ігрові засоби ШІ оцінюються за кінцевим результатом. Гравцеві зовсім не цікаво знати, як саме досягається інтелектуальність суперників, якщо їх поведінка в грі правдоподібна. Тому не варто розглядати технологію ШІ з цієї точки зору, оскільки з допомогою стандартних методів розробки ігрового програмного забезпечення (наприклад, за допомогою сценаріїв) можна домогтися практично такої ж розумної поведінки. Метою дослідження є побудова і розробка інтелектуального комп’ютеризованого інтелектуального суперника для покрокової гри на мобільній платформі. Об’єктом дослідження є процес розробки мобільної антагоністичної гри з інтелектуальним суперником. Предметом дослідження є методи побудови та оптимізації інтелектуального суперника, здібного зробити гру цікавою для користувача. Також необхідно дослідити особливості мобільних пристроїв та їх операційних систем, які є важливими для розробки та впровадження мобільних ігор. Наукова новизна на основі аналізу стратегічної гри “Врятуй Україну” показано доцільність застосування інтелектуального комп’ютерного суперника, розробленого із застосуванням алгоритму альфа-бета відсікань, для покрокової стратегічної гри на мобільній платформі. Завданням роботи є дослідження видів інтелектуальних суперників та їх ролі у ігрових процесах, системний аналіз побудови ігор з інтелектуальними суперниками, методів розробки інтелектуальних суперників, їх оптимізації та їхнього ігрового рівня. Результатом роботи є розроблена гра для мобільної операційної системи з меню та основним типовим функціоналом, таким як список досягнень, меню налаштування та допомоги користувачу. Гра підтримує два режими гри, а саме гру з комп’ютеризованим інтелектуальним суперником та гру з живим суперником. Гра підтримує українську локалізацію.