Інформаційна система у вигляді ігрового застосунку з елементами штучного інтелекту
Автор: Романович Олег Ігорович
Кваліфікаційний рівень: магістр
Спеціальність: Інформаційні системи та технології
Інститут: Інститут комп'ютерних наук та інформаційних технологій
Форма навчання: денна
Навчальний рік: 2024-2025 н.р.
Мова захисту: українська
Анотація: Магістерська кваліфікаційна робота присвячена дослідженню, розробці та впровадженню багатожанрового ігрового застосунку, що поєднує жанри Tower Defense (TD) і First-Person Shooter (FPS) з використанням сучасних технологій ігрового дизайну [1-6] та елементів штучного інтелекту [7]. Актуальність теми зумовлена швидким розвитком ігрової індустрії, яка на сьогодні є однією з найбільших сфер цифрової економіки [8-1]. Попри велику кількість комерційних продуктів, сучасний ринок потребує інноваційних рішень, які не лише розважають, а й сприяють розвитку користувачів. Інтеграція жанрів TD і FPS створює новий формат ігрового процесу, орієнтованого на стратегічне мислення, швидкість реакції, точність рухів та гнучкість рішень. Об’єкт дослідження – процес розробки ігрових застосунків, що інтегрують різні жанрові елементи для створення комплексного інтерактивного ігрового досвіду. Предмет дослідження – концепція, механіки і технології, що забезпечують інтеграцію жанрів Tower Defense і First-Person Shooter у межах одного ігрового процесу. Мета дослідження: створити комп’ютерну гру, яка поєднує жанри TD і FPS, забезпечуючи інноваційний ігровий досвід із використанням сучасних технологій ігрової розробки та впровадженням унікальних механік. Проведено аналіз популярних жанрів комп’ютерних ігор та розроблено концепцію інтеграції FPS і TD. Створено функціональний прототип гри, що поєднує механіки стратегічного планування і динамічних бойових дій. Розроблено унікальні ігрові механіки, зокрема: • Захист центрального об’єкта, що рухається, від хвиль ворогів. • Обмеження руху гравця під час захисту, що підвищує складність ігрового процесу. • Можливість гравця самостійно визначати тривалість підготовчої фази, яка впливає на результати рейтингу. Проведено тестування гри, що підтвердило її відповідність визначеним цілям, високий рівень інтерактивності та оптимальне поєднання жанрових механік. Розроблений продукт є важливим внеском у розвиток української ігрової індустрії. Інтеграція жанрів FPS і TD відкриває нові перспективи для створення ігор, які здатні зацікавити широку аудиторію, забезпечуючи новий рівень взаємодії користувача з віртуальним середовищем. Проект також може бути основою для подальших досліджень у сфері ігрового дизайну, зокрема багатожанрових механік і систем адаптивного балансу. Ключові слова - Tower Defense, First-Person Shooter, штучний інтелект, інтерактивність, багатожанрові ігри. Перелік використаних літературних джерел. 1. Ernest Adams. Fundamentals of Game Design – 3rd ed. / Ernest Adams, Andrew Rollings. – San Francisco: New Riders, 2014. – 576 p. 2. Jane McGonigal. Reality Is Broken: Why Games Make Us Better and How They Can Change the World. / Jane McGonigal. – New York: Penguin Press, 2011. – 400 p. 3. Jesse Schell. The Art of Game Design: A Book of Lenses. – 3rd ed. / Jesse Schell. – Boca Raton: CRC Press, 2019. – 630 p. 4. Katie Salen. Rules of Play: Game Design Fundamentals. / Katie Salen, Eric Zimmerman. – Cambridge: MIT Press, 2004. – 688 p. 5. Staffan Bjork. Patterns in Game Design. / Staffan Bjork, Jussi Holopainen. – Hingham: Charles River Media, 2004. – 424 p. 6. Fullerton, Tracy. Game Design Workshop: A Playcentric Approach to Creating Innovative Games. – 4th ed. – Boca Raton: CRC Press, 2019. – 534 p. 7. Behavior trees for AI: How they work. Дата оновлення: 18.07.2014. [Режим доступу]: https://www.gamedeveloper.com/programming/behavior-trees-for-ai-how-they-work (дата звернення: 01.11.2024). 8. Мандрівка в часі: еволюція жанрів комп’ютерних ігор. Дата оновлення: 31.10.2024. [Режим доступу]: https://mindscope.biz.ua/mandrivka-v-chasi-evolyucziya-zhanriv-kompyuternyh-igor/ (дата звернення: 01.11.2024). 9. Історія геймдеву ХХ століття: від Spacewar! до Sonic the Hedgehog. Дата оновлення: 22.09.2024. [Режим доступу]: https://skvot.io/uk/blog/istoriya-geymdevu-hh-stolittya-vid-spacewar-do-sonic-the-hedgehog (дата звернення: 01.11.2024). 10. Ігрові жанри. Дата оновлення: 13.01.2024. [Режим доступу]: https://training.qatestlab.com/blog/technical-articles/games-genres/ (дата звернення: 01.11.2024).