Розробка інформаційної системи для вивчення геометрії із застосуванням 3D технологій

Автор: Смілка Анастасія Ігорівна
Кваліфікаційний рівень: магістр
Спеціальність: Інформаційні технології проектування
Інститут: Інститут комп'ютерних наук та інформаційних технологій
Форма навчання: денна
Навчальний рік: 2024-2025 н.р.
Мова захисту: українська
Анотація: Смілка А.І., Оборська О. В. (керівник). Розробка інформаційної системи для вивчення геометрії із застосуванням 3D технологій. Магістерська кваліфікаційна робота. – Національний університет “Львівська політехніка”, Львів, 2024. Представлена магістерська робота присвячена розробці інформаційної системи, яка допомагатиме школярам, студентам та усім, хто бажає вивчити та вдосконалити свої знання з геометрії. Розроблена інформаційна система використовуватиме 3D - технології, як метод для навчання вищезгаданої дисципліни. Також, даний проект допомагатиме і викладачам математики, котрі хочуть знайти нові методи для навчання. Написання, магістерської кваліфікаційної роботи, було розділено на декілька основних етапів, кожен з яких відповідав в свою чергу етапу розробки інформаційної системи. Такий підхід було обрано, для того, щоб ретельно і детально оглянути та проаналізувати основні вимоги, за допомогою яких буде базуватись основний функціонал додатку, який представлятиме вищезгадану інформаційну систему. Оскільки, процес написання магістерської роботи було розділено на певні етапи, тоді до кожної такої частини було поставлено ряд завдань, які повинні бути відкриті під час дослідження. Перш за все, потрібно навести основні аргументи, щодо актуальності написання даної роботи а також проаналізувати ті системи чи додатки які виступатимуть аналогами для інформаційної системи для вивчення геометрії із застосуванням 3D технологій. Саме ці дослідницькі завдання представлятимуть перший етап магістерської кваліфікаційної роботи. Отримавши чітке розуміння конкурентних систем та підтвердження того, що дана робота є актуальною, відбувається складання переліку основних вимог до інформаційної системи. Після цього відбувається проектування архітектури та вибір інструментів та технологій для розробки системи. Для розробки було вибрано інтегроване середовище Android Studio. Основна частина проекту написана на мові програмування Kotlin. Оскільки, всі дані зберігатимуться безпосередньо на пристрої користувача, то було вирішено використовувати базу даних Room. Наступним етапом є розробка інформаційної системи. Розробка включає в себе написання основного функціоналу для вивчення геометрії, використання 3D технологій, створення графічного інтерфейсу користувача. Також, однією з найважливіших частин системи є програмування інтерактивного середовища, де користувач має змогу використовувати попередньо інтегровані 3D – технології дня навчання. Останнім, проте не менш важливим, етапом написання магістерської роботи є – тестування розробленої інформаційної системи. Основним завданням цієї частини роботи є перевірити функціональність додатку на правильність, ефективність та швидкодію. Після цього, підбиваються підсумки відповідно до готового проекту, згідно з попередньо поставленими вимогами. Результат, який було отримано в ході розробки інформаційної системи, забезпечує користувача найнеобхіднішим функціоналом для вивчення геометрії за допомогою 3D – технологій, бібліотеку з основними знаннями, додаткові тести для самоконтролю, особистий прогрес навчання та інтерактивне поле для вивчення та практики. Ключові слова та словосполучення: інформаційна система, 3D – технології, геометрія, вивчення, проектування, розробка. Перелік використаних літературних джерел: “Досконалий код” Стів Макконел “Kotlin Coroutines Deep Dive” Марсін Москала “Прагматичний програміст” Дейв Томас, Енді Гант “Проектування з інтенсивним використанням даних” Мартін Клеппманн