Проєкт інформаційної системи "Шаховий клуб"
Автор: Бадьо Наталія Василівна
Кваліфікаційний рівень: магістр
Спеціальність: Управління ІТ проектами
Інститут: Інститут комп'ютерних наук та інформаційних технологій
Форма навчання: заочна
Навчальний рік: 2024-2025 н.р.
Мова захисту: українська
Анотація: У сучасних умовах розвитку інформаційних технологій автоматизація процесів спортивних організацій, зокрема шахових клубів, є актуальною й необхідною. Інформаційна система для шахового клубу забезпечує оптимізацію реєстрації учасників, оброблення результатів змагань і формування рейтингів гравців, що значно спрощує організацію турнірів і сприяє популяризації шахів. Враховуючи особливості даної спортивної галузі, розробка спеціалізованої інформаційної системи для управління шаховими клубами є важливим кроком у розвитку інноваційних технологій управління в спорті [1]. Об’єктом дослідження є діяльність шахового клубу, включаючи адміністративні та турнірні процеси. Предметом дослідження виступають інформаційні технології, які дозволяють автоматизувати ці процеси, підвищуючи точність і зменшуючи витрати часу на обробку даних. Мета роботи – розробка інформаційної системи, яка забезпечить автоматизацію основних процесів у шаховому клубі, включаючи реєстрацію гравців, управління турнірами, обробку результатів і оновлення рейтингів. Завдання, визначені для досягнення цієї мети, включають аналіз існуючих інформаційних систем для спортивних клубів, розробку концептуальної моделі системи з урахуванням специфічних вимог шахових змагань, проєктування бази даних для надійного зберігання і швидкого доступу до інформації, а також створення інтуїтивно зрозумілого інтерфейсу користувача [2]. У процесі розробки системи були використані методи об’єктно-орієнтованого програмування та інструменти проєктування баз даних, які забезпечують надійне зберігання й оброблення великої кількості інформації. Зокрема, для проєктування системи були застосовані методи кореляційного та регресійного аналізу для оцінки динаміки змін рейтингів гравців і результатів їхніх ігор, що підвищує об’єктивність та точність обробки інформації [3]. Розроблена інформаційна система складається з кількох функціональних модулів, що відповідають за реалізацію основних задач шахового клубу: · Модуль реєстрації та управління профілями гравців — забезпечує введення й редагування інформації про учасників, автоматичне ведення їхнього рейтингу та історії ігор; · Модуль управління турнірами — відповідає за організацію турнірів, налаштування їх формату, реєстрацію результатів та оновлення турнірної таблиці; · Модуль обробки результатів — дозволяє автоматично обчислювати рейтинги гравців на основі результатів попередніх ігор; · Модуль звітності — забезпечує створення статистичних звітів і візуалізацію динаміки показників гравців. Дослідження також базується на розгляді підходів до розробки систем управління базами даних, запропонованих Gupta (2020), які сприяють оптимізації зберігання інформації у спортивних організаціях. Lewis і Lapin (2019) акцентують увагу на важливості використання систем підтримки рішень для покращення управління ресурсами, що дозволяє адаптувати досвід інших галузей до потреб шахових клубів [4, 5]. Розробка інформаційної системи для шахового клубу сприяє підвищенню ефективності управління змаганнями та зберігання даних, що дозволяє оптимізувати роботу спортивних організацій. Впровадження цієї системи покращує оперативність і точність обробки інформації, полегшує адміністрування та підтримує прозорість у формуванні рейтингів гравців, що є важливим для подальшого розвитку шахів як спорту. Ключові слова: шаховий клуб, інформаційна система, автоматизація, управління, турніри. Перелік використаних літературних джерел. 1. Acher, Mathieu and Francois Esnault. “Large-scale Analysis of Chess Games with Chess Engines: A Preliminary Report.” ArXiv abs/1607.04186 (2016): n. pag. 2. Heath D., Allum D. “The Historical Development of Computer Chess and its Impact on Artificial Intelligence: AAAI Technical Report.” WS-97-04. (1997). 63-68. URL: https://t.ly/HoE8H 3. Oxford University Press. “ITNOW: Information Technology Developments in Sports Management.” ITNOW 66.3 (2023): 50-55. URL: https://t.ly/R53H- 4. Gupta, A. (2020). Database Systems for Sports Applications: Design and Implementation. Springer. https://link.springer.com/book/978-3-030-26533-6 5. Lewis, M., & Lapin, D. (2019). Decision Support Systems for Sports Management. Wiley. https://onlinelibrary.wiley.com