Дослідження енергетичної ефективності варіантів роботи зарядної станції електромобілів

Автор: Серебрянський Маркіян Володимирович
Кваліфікаційний рівень: магістр
Спеціальність: Електроенергетика, електротехніка та електромеханіка
Інститут: Інститут енергетики та систем керування
Форма навчання: денна
Навчальний рік: 2024-2025 н.р.
Мова захисту: українська
Анотація: Об’єктом дослідження є процес заряджання електромобілів на різних типах зарядних станцій, зокрема нормальних, швидких та високопотужних оффбордних зарядних станціях. Предметом дослідження є енергетична ефективність зарядних систем для електромобілів при різних режимах заряджання, а також фактори, що впливають на втрати енергії та тривалість зарядки. Метою дослідження є визначення оптимального варіанту заряджання електромобілів з точки зору енергетичної ефективності, часу зарядки, а також навантаження на електричну мережу. Анотація: у роботі досліджено різні режими заряджання електромобілів — від повільного до швидкого, з акцентом на їхню енергетичну ефективність. Окрема увага приділяється інтеграції зарядних станцій із відновлюваними джерелами енергії для підвищення ефективності заряджання і зниження втрат енергії. У вступі роботи обґрунтовується актуальність дослідження, пов’язана із зростанням кількості електромобілів та вимогами до їх зарядної інфраструктури. У першому розділі проведено огляд літератури щодо тенденцій поширення електромобілів та розвитку зарядних станцій у світі та в Україні. Розглянуто системи нормального і швидкого заряджання, а також їхню інтеграцію з електромережами. Другий розділ присвячений аналізу вимог до зарядних станцій, зокрема технічних та нормативних вимог для нормальних і швидких режимів заряджання. У третьому розділі розглянуто архітектуру електромобіля, оновлення стандартів заряджання, системи бортового заряджання та інтегровані системи заряджання. Описано високопотужні оффбордні зарядні станції, стандартизацію та аспекти безпеки. Четвертий розділ зосереджений на порівнянні нормальних і швидких режимів заряджання, їх впливі на енергетичну ефективність, а також на проведенні розрахунків для оцінки втрат енергії та ефективності систем. У висновках підведено підсумки дослідження, зроблено висновки про ефективність різних режимів заряджання та перспективи розвитку зарядної інфраструктури для електромобілів. Ключові слова: електромобіль, система заряджання, енергоефективність, нормальне заряджання, швидке заряджання, зарядна інфраструктура.