Електропостачання підприємства ремонту бронеавтомобілів з комбінованим живленням

Автор: Романюк Олег Сергійович
Кваліфікаційний рівень: магістр
Спеціальність: Системи відновлюваної енергетики та електромобільність
Інститут: Інститут енергетики та систем керування
Форма навчання: денна
Навчальний рік: 2024-2025 н.р.
Мова захисту: українська
Анотація: Метою роботи є проектування системи електропостачання з комбінованим живленням від відновленого джерела енергії. Предметом дослідження - вплив відновлювального джерела енергії на мережу живлення об’єкту. Об’єкт проектування – система електропостачання підприємства ремонту бронеавтомобілів. Дане промислове підприємство призначене для ремонту бронеавтомобілів. На даному об’єкті розміщені 13 цехів, серед яких ливарний цех, механічний цех, цех гарячого обкатування автодвигунів, помпова станція та інші. Оскільки темою магістерської кваліфікаційної роботи є проектування комбінованої системи живлення, було вибрано сонячну електростанцію як додаткове джерело живлення підприємства. Перевагами даної електростанції є те, що це відновлювальне джерело енергії та змога покривати частину енергозатрат на електроспоживання підприємства. У розділі про розрахунок електричних навантажень цехів та ВДЕ було проведено розрахунок навантажень всіх споживачів методом коефіцієнта попиту та розрахована сумарне навантаження заводу. Також в цьому розділі було вибрано розташування сонячної електростанції, вибрано марку сонячної панелі на основі якої було розраховано та описано оптимальний спосіб підключення до інверторів, тип яких також був описаний, за допомогою додаткового інтернет-засобу було встановлено прогнозовану генерацію електроенергії кожного місяця в році. В розділі про зовнішнє електропостачання описано вибір типу трансформатора для експлуатації в головній знижувальній підстанції. Також за допомогою техніко-економічного порівняння було встановлено на якій напрузі буде проводитися живлення підприємства, , було вибрано марку проводу яка є найбільш оптимальною для проведення повітряної лінії електропередачі від підстанції живлення до об’єкту. Після цього, був розрахований центр навантаження та вибране оптимальне місце для встановлення головної знижувальної підстанції. Наступнім кроком у дослідженні було встановлення розташування та потужність цехових підстанцій, що показано на генеральному плані. Також вибрано та розраховано тип проводу та затрати на його проведення від головної знижувальної підстанції до цехових трансформаторних підстанцій. Були вибрані конденсаторні установки для компенсування реактивної потужності. У розділі про струми короткого замикання, було розраховано струми короткого замикання та показано місця розрахунків на заступній схемі, яка розміщена в даному розділі. Також розділ описує за якими параметрами та величинами вибиралося комутаційне обладнання для схеми електропостачання підприємства, до числа яких входять роз’єднувачі та вимикачі. Перевірка стійкості системи електропостачання при післяаварійних та ремонто-аварійних режимах описана в шостому розділі. Працездатність системи перевірялася як як при ввімкненій сонячної електростанції, так і при її тимчасовому відключені. При піславарійному режимі роботи перевірявся варіант виходу з ладу елемента електропостачання, таких як трансформатор підстанції, повітряна лінія. При ремонто-аварійному режимі роботи допускалися варіанти при яких один з елементів живлененя виходив з ладу,ще один елемент системи був тимчасово вимкнений по причині ремонтних робіт. У підсумку проектування мережі, було пораховано загальну вартість даної системи живлення. Отже, в результаті роботи встановлено, що дана схема електропостачання є економічно рентабельною та надійною, та зможе забезпечити споживачів якісною електроенергію.