Електропостачання заводу з ремонту залізничних вагонів вантажного рухомого складу

Автор: Габа Андрій Орестович
Кваліфікаційний рівень: магістр
Спеціальність: Електроенергетика, електротехніка та електромеханіка
Інститут: Інститут енергетики та систем керування
Форма навчання: денна
Навчальний рік: 2024-2025 н.р.
Мова захисту: українська
Анотація: Система електропостачання підприємства – це комплекс, який складається з трансформаторних підстанцій, ліній електропередачі, центральних розподільних пунктів, електроприймачів, споживачів електроенергії, пристроїв РЗіА, що забезпечують нормальну роботу електроустаткування наданням йому якісної електроенергії у необхідній кількості. Основні принципи проєктування СЕП: - аналіз інформації про джерела живлення, їх відстань до проєктованого об’єкту, паспортні дані трансформаторів, встановлені потужності споживачів; - забезпечення надійного живлення із дотриманням усіх показників якості електроенергії [5] та врахуванням категорійності споживачів за надійністю електропостачання; - врахування різних видів навантаження та їх розташування на генеральному плані забудови; - проєктована схема повинна легко читатись, бути надійною та якісною, зручною в обслуговуванні та відповідати всім нормативно-правовим документам; - проєктування мережі із врахуванням перспективи розвитку об’єкту проектування, врахування можливих підключень до проєктованих джерел живлення субспоживачів; - проєктована СЕП повинна бути безпечною для обслуговуючого персоналу, обладнана пристроями релейного захисту та автоматики для відмикання струмів КЗ та запобіганню виникнення аварійних ситуацій на об’єкті. Об’єкт дослідження – електропостачання заводу з ремонту залізничних вагонів вантажного рухомого складу. Предмет дослідження – вибір оптимального техніко-економічного варіанту електропостачальної системи та її режими. Мета роботи: проєктування системи зовнішнього та внутрішнього електропостачання об’єкту із впровадженням передових технологій згідно чинних нормативно-правових документів. Технічне обслуговування вагонів це обов’язковий комплекс дій, який орієнтований на підтримку коректної роботи рухомого складу. Головні критерії перевірки якісного ТО - працездатність, а також справність вагонів. Для постійного активного використання вагонного парку і його підтримки в зразковому робочому вигляді, використовується міжнародна технологія ремонту вагонів - система стандартів якості ISO 9001-2009. У розділі електричні навантаження, визначено розрахункове електричне навантаження ремонтно-механічного модифікованим статистичним методом (МСМ) для другого (То = 10 хв.) і третього рівнів (То = 150 хв.) електропостачання за точним значенням зведеної кількості електроприймачів [2]. Розрахункові елекктричні навантаження інших цехів та заводу в цілому визначалось методом коефіцієнта попиту. Також в даному розділі була розрахована картограма електричних навантажень для визначення центру електричних навантажень. У розділі «Вибір схеми зовнішнього електропостачання» визначено кількість та потужність трансформаорів ГЗП. Проведено вибір оптимального перерізу та напруги лінії методом безумовної оптимізації. Також проведено перевірку вибраного проводу за умовами допустимого теплового навантаження та втратам напруги. У розділі «Схема внутрішнього електропостачання підприємства» визначено місця встановлення цехових розподільних пристороїі НН, вибрано кількість і потужність трансформаторів цехових трансформаторних підстанцій (ЦТП) та компенсувальних устав реактивної потужності, проведено вибір конфігурації схеми внутрішнього електропостачання та вибрано кабільні лінії схеми внутрішнього електропостачання. Проведено техніко-економічне порівняння варіантів схеми внутрішнього електропостачання методом дисконтованих витрат. Також в даному розділі зведено баланс реактивної потужності. Для вибору та перевірки комутаційних апаратів проведено розрахунок струмів короткого замикання. Розрахунок проведено згідно з ДСТУ [3, 4]. У розділі «Усталені режими електропостачальної системи» проведено розрахунок усталених нормальних та аварійних режимів системи електропостачання. Основною метою цих розрахунків є визначення положень РПН та ПБЗ трансформаторів ГЗП та цехових ТП і визначення розрахункових значень напруг на шинах підстанцій. В окремих випадках такі розрахунки можуть стати підставою для спеціальних заходів із нормалізації одного з найголовніших показників якості напруги – відхилення напруги. Вибрані положення відгалужень РПН та ПБЗ трансформаторів забезпечують показники якості електроенергії згідно з ГОСТ 13109-97 [5]. В результаті роботи розроблена система електропостачання заводу з ремонту залізничних вагонів вантажного рухомого складу яка є надійною й економічно обґрунтованою та забезпечує споживачів електроенергією високої якості у повному обсязі згідно вимог чинного законодавства [6]. В результаті дослідження об’єкту: виконано розрахунок навантаження згідно ДБН В.2.5-23:2010 [7]; виконано розрахунок пристроїв компенсації реактивної потужності; вибрано схему зовнішнього електропостачання об’єкту; розраховано струми короткого замикання; вибрано устаткування розподільних пристроїв об’єкту; вибрано комутаційних апаратів та кабельних ліній.