Дослідження та удосконалення експортних маркетингових досліджень ТОВ «ТІМБЕР ТРЕЙД ГРУП»
Автор: Левчук Ярослав Вікторович
Кваліфікаційний рівень: магістр
Спеціальність: Менеджмент зовнішньоекономічної діяльності
Інститут: Інститут економіки і менеджменту
Форма навчання: заочна
Навчальний рік: 2024-2025 н.р.
Мова захисту: українська
Анотація: Експортні маркетингові дослідження — це систематичний процес збору, аналізування та інтерпретування даних про цільові закордонні ринки з метою ефективного планування та реалізації зовнішньоекономічної діяльності підприємства. Ці дослідження допомагають компаніям зрозуміти специфіку цільового ринку, його потенціал, конкурентне середовище та вподобання споживачів, що є основою для успішного виходу на міжнародний ринок. Вихід на іноземний ринок без попередніх маркетингових досліджень є складним завданням, адже підприємство не зможе адекватно оцінити попит на свою продукцію або послуги, незнання особливостей споживчих уподобань у новій країні може призвести до невідповідності продукту очікуванням клієнтів, спричинити проблеми з реалізацією продукції, виникнення значних ризиків і втрат. Крім того, без маркетингових досліджень неможливо визначити ефективні канали збуту, що може призвести до низьких обсягів продажів. Відсутність інформації про конкурентів не дозволить розробити ефективну стратегію позиціонування товару. Важливим аспектом виходу на нові закордонні ринки збуту є також врахування правових та регуляторних аспектів (митних процедур, податкових ставок, методів нетарифного регулювання), які можуть суттєво відрізнятися від національних, а їх ігнорування здатне спричинити правові наслідки. Своєю чергою, ризик втрати фінансових ресурсів зростає через можливу невідповідність ціноутворення умовам ринку. Відсутність розуміння культурних та мовних бар’єрів може негативно позначитися на комунікаціях з партнерами та клієнтами. Крім цього, необізнаність у динаміці розвитку ринку може зробити підприємство неконкурентоспроможним. Без досліджень підприємство також не зможе ідентифікувати потенційні ризики, пов’язані з економічною чи політичною нестабільністю країни. Відсутність чіткої стратегії входу на ринок, побудованої на основі досліджень, може призвести до втрати репутації та довіри споживачів. Таким чином, маркетингові дослідження є критично важливими для зниження ризиків і підвищення ймовірності успіху на іноземному ринку. (Каніщенко О. Л.,2007; Крикавський Є.В., Н. С. Косар, О. Б. Мних, О. А. Сорока, 2004; Лилик І.В., 2009; Носач І. В., Водолазська Н. В., 2024; Олініченко К. С., Чміль Г. Л., Бубенець І. Г., 2024). Об’єкт дослідження - ТОВ «ТІМБЕР ТРЕЙД ГРУП». Предмет дослідження – удосконалення експортних маркетингових досліджень ТОВ «ТІМБЕР ТРЕЙД ГРУП». Мета дослідження - економічне обґрунтування проектних рішень щодо удосконалення експортних маркетингових досліджень ТОВ «ТІМБЕР ТРЕЙД ГРУП». У магістерській кваліфікаційній роботі запропоновано проектні заходи щодо удосконалення експортних маркетингових досліджень ТОВ «ТІМБЕР ТРЕЙД ГРУП», зокрема: розроблення методичного інструментарію маркетингових досліджень ТОВ «ТІМБЕР ТРЕЙД ГРУП» на засадах використання методу експертного опитування потенційних іноземних споживачів за моделлю «В2В»; формування методичних рекомендацій щодо використання маркетологами ТОВ «ТІМБЕР ТРЕЙД ГРУП» кулхантингу (coolhunting) в умовах започаткування експортної діяльності; економічне обґрунтування комплексного заходу щодо удосконалення експортних маркетингових досліджень ТОВ «ТІМБЕР ТРЕЙД ГРУП». Запропоновані підзаходи дають можливість вирішити ідентифіковані ключові проблеми, які ускладнюють процес удосконалення експортних маркетингових досліджень ТОВ «ТІМБЕР ТРЕЙД ГРУП» зокрема: недостатній рівень поінформованості маркетологів ТОВ «ТІМБЕР ТРЕЙД ГРУП» про потреби та вимоги потенційних споживачів у сегменті «В2В» в умовах виходу на зовнішні ринки; використання вузького спектру традиційних методів маркетингових досліджень в умовах здійснення зовнішньоекономічної діяльності. Впровадження на ТОВ «ТІМБЕР ТРЕЙД ГРУП» запропонованих у роботі заходів дасть можливість збільшити значення рентабельності активів цього підприємства на 4,9 %. Ключові слова: експорт, маркетинг, маркетингові дослідження, зовнішньоекономічні зв’язки, кулхантинг, експертне опитування. ? Перелік використаних літературних джерел 1. Олініченко К. С., Чміль Г. Л., Бубенець І. Г. (2024). Тенденції розвитку сучасного маркетингу в Україні, Бізнес Інформ, № 9, 558. 2. Носач І.В., Водолазська Н.В. (2024) Ефективність та особливості управління маркетинговою діяльністю на підприємствах в умовах воєнного стану, Бізнес Інформ, № 1, 455 – 460. 3. Лилик І.В. (2009). Ринок маркетингових досліджень в Україні-2008: експертна оцінка та аналіз УАМ, Маркетинг в Україні, № 1, 31-35. 4. Крикавський Є.В., Косар Н.С., Мних О.Б., Сорока О.А. (2004). Маркетингові дослідження, Львів: Національний університет «Львівська політехніка», Інформ.-вид. центр «ІНТЕЛЕКТІ» Інтут післядипломної освіти, «Інтелект-Захід», 288. 5. Каніщенко О.Л. (2007). Міжнародний маркетинг у діяльності українських підприємств, Київський національний ун-т ім. Тараса Шевченка, К., Знання, 446.