Дослідження та удосконалення формування товарної структури експорту ТОВ «СІГА ГРУП»

Автор: Ткачук Богдана Миколаївна
Кваліфікаційний рівень: магістр
Спеціальність: Менеджмент зовнішньоекономічної діяльності
Інститут: Інститут економіки і менеджменту
Форма навчання: заочна
Навчальний рік: 2024-2025 н.р.
Мова захисту: українська
Анотація: У сучасному світі, що характеризується глобалізацією та посиленням конкуренції, формування оптимальної товарної структури експорту є одним із ключових факторів успішного функціонування підприємств. Динамічні зміни на світових ринках, виникнення нових технологій та зростаючі вимоги споживачів вимагають від підприємств постійно адаптувати свій товарний портфель. Ефективна товарна структура дозволяє не лише збільшити обсяги продажів та прибуток, але й знизити ризики, пов’язані з кон’юнктурними коливаннями на окремих ринках. Крім того, розширення експортних можливостей дозволяє підприємствам отримати доступ до нових ринків та збільшити свою частку на світовому ринку [1-5]. Мета роботи передбачає дослідження проблем удосконалення формування товарної структури експорту ТОВ «СІГА ГРУП». Для реалізації поставленої мети необхідно виконати наступні завдання: проаналізувати наукову періодику та законодавчу базу щодо формування товарної структури експорту; продіагностувати діяльності ТОВ «СІГА ГРУП»; дослідити тенденції за проблемою; обґрунтувати пропозиції щодо розроблення комплексного заходу спрямованого на удосконалення формування товарної структури експорту ТОВ «СІГА ГРУП». Предметом дослідження є процес, спрямованийй на удосконалення формування товарної структури експорту ТОВ «СІГА ГРУП». Об’єктом дослідження є ТОВ «СІГА ГРУП». В межах магістерської кваліфікаційної роботи передбачено виконання трьох розділів. Зокрема, у теоретичному розділі розкрито сутність та особливості формування товарної структури експорту. Окрім того наведено результати аналізування нормативно-правового регулювання за досліджуваною проблематикою. В аналітичному розділі наведено діагностування діяльності ТОВ «СІГА ГРУП» в розрізі виробничо-господарської та зовнішньоекономічної складової. Зокрема, представлено характеристику підприємства, проаналізовано ключові індикатори та фактори впливу за проблемою удосконалення формування товарної структури експорту ТОВ «СІГА ГРУП», а також виокремлено ключові проблеми за досліджуваною тематикою, а саме: неефективність діючих механізмів формування товарної структури ТОВ «СІГА ГРУП» через відсутність стратегічного підходу до управління експортною діяльністю та фрагментарність використання інструментів формування товарної політики ТОВ «СІГА ГРУП» при здійсненні експорту. Рекомендаційний розділ містить комплекс пропозицій щодо удосконалення формування товарної структури експорту ТОВ «СІГА ГРУП», серед яких: формування стратегії диверсифікації товарної структури експорту ТОВ «СІГА ГРУП» та розроблення механізму формування товарної політики ТОВ «СІГА ГРУП» при здійсненні експорту. На основі представлених економічних розрахунків обґрунтовано ефективність запропонованих рекомендацій щодо досягнення планових економічних показників та підтверджено необхідність удосконалення формування товарної структури експорту ТОВ «СІГА ГРУП». Запропоновані в роботі рекомендації щодо удосконалення формування товарної структури експорту ТОВ «СІГА ГРУП» мають практичну спрямованість та можуть бути успішно впроваджені у діяльність підприємств суміжних галузей, що підтверджує актуальність досліджуваної тематики магістерської роботи. Ключові слова – товарна структура, товарна політика, експорт, іноземний ринок, стратегія, диверсифікація, механізм. Перелік використаних літературних джерел. 1. Гвоздецька, І. В. (2011). Спонукальні мотиви виходу підприємства на зовнішній ринок. Вісник Хмельницького національного університету, 6(4), 153-155. 2. Марченко, В.М., Нечаєв, О.Л. (2020). Сучасні торговельні бар’єри входу на зовнішні ринки. Бізнес Інформ, 7, 25-31. 3. Решетняк К. Е. (2012). Експортно-імпортні операції як основа зовнішньоекономічної діяльності підприємства. Управління розвитком, 3(124), 30-32. 4. Серпухов М. Ю. (2020). Формування методичного підходу до визначення «недоторгованих» зовнішніх ринків. Бізнес Інформ, 8, 34-45. 5. Козик В. В., Степанків Н. З. (2024). Диверсифікація як метод забезпечення стабільного розвитку підприємства. Бізнес Інформ, 2, 153–159. URL:https://doi.org/10.32983/2222-4459-2024-2-153-159