Дослідження регіонального ринку бруківки в умовах невизначеності та обґрунтування напрямів підвищення рівня конкурентоспроможності ПП "ГРІН-ТЕХ" на ньому на засадах маркетингу

Автор: Зборівський Олексій Романович
Кваліфікаційний рівень: магістр
Спеціальність: Маркетинг
Інститут: Інститут економіки і менеджменту
Форма навчання: заочна
Навчальний рік: 2024-2025 н.р.
Мова захисту: українська
Анотація: Термін «конкурентоспроможність» завжди знаходився у полі зору науковців. Так, у своїх дослідженнях Крикавський Є., Кузьо Н. та Косар Н. розглядали конкурентоспроможність підприємства як величину, яка відображає привабливість його для споживачів порівняно із пропозиціями аналогічних підприємств на ринку [1]. Лихолат С. та Мартинова В. досліджували фактори, які впливають на формування конкурентоспроможності [2]. Черевань І. та Бородін Б. розглядали конкурентоспроможність підприємств в умовах війни з позицій перспективних зрушень розвитку регіонів [3]. Не менш цікавими були дослідження проведені Партута Т. та Фесенко Т., які розглядали механізми забезпечення конкурентоспроможності підприємства [4]. Тоді як, Клюс Ю. та Іжболдіна А. проводили дослідження щодо практичного застосування SWOT-аналізу для визначення конкурентоспроможності підприємства [5]. Водночас, у своїх дослідженнях Мухіна М. розкриває яким чином PEST і SWOT-аналізи впливають на розвиток конкурентоспроможності підприємства [6]. Мета магістерської кваліфікаційної роботи: дослідження регіонального ринку бруківки в умовах невизначеності та обґрунтування напрямів підвищення рівня конкурентоспроможності досліджуваного підприємства на маркетингових засадах. Об’єкт дослідження: процес формування конкурентного середовища із використанням маркетингових інструментів у діяльності вітчизняного виробничого підприємства в умовах невизначеності. Предмет дослідження: теоретичні та практичні засади формування конкурентоспроможності підприємства на регіональному ринку бруківки. Результати дослідження: у першому розділі досліджено сучасні підходи до формування конкурентоспроможності вітчизняних підприємств в умовах невизначеності на засадах маркетингу. Розглянуто конкурентоспроможність (його сутність та значення). Досліджено фактори, які мають вплив на конкурентоспроможність підприємства в умовах невизначеності. У другому розділі здійснено аналіз діяльності досліджуваного підприємства, його господарсько-фінансових показників, а також зовнішнього маркетингового середовища в якому підприємство здійснює діяльність, надано оцінку його конкурентоспроможності. У третьому розділі проведено маркетингове дослідження факторів, які мають вплив на досліджуване підприємство. Розглянуто використання методу експортних оцінок для дослідження факторів маркетингового макросередовища. Розкрито можливості використання Swot-аналізу для пошуку шляхів посилення конкурентного становища підприємства на засадах маркетингу. У четвертому розділі запропоновано шляхи підвищення конкурентоспроможності досліджуваного підприємства в умовах невизначеності за результатами експертних оцінок та Swot-аналізу. Обґрунтовано доцільність впровадження змін з позицій маркетингу. Запропоновано проект щодо впровадження технологічної лінії Sumab R-1500 (Швеція) для випуску бруківки типу «цегла» у діяльність Приватного підприємства «Грін-Тех». Реалізуючи даний проект Приватне підприємство «Грін-Тех» матиме можливість покращити власне конкурентне становище на регіональному ринку та задовільнити потреби споживачів. Покращення конкурентного становища відбудеться за рахунок формування маркетингового середовища. Здійснено розрахунок економічної ефективності за результатами впровадження змін. Доцільність впровадження даного проекту стала наслідком аналізу фінансово-господарської діяльності досліджуваного підприємства, а також регіонального ринку бруківки, проведеного Swot-аналізу, використання результатів експертних оцінок для дослідження факторів макросередовища, регресійного аналізу. Методи дослідження: системний (для визначення проблем, що перешкоджають розвитку підприємства), синтезу та аналізу (для виділення вагомих складових у розвитку підприємства), статистичний (для визначення взаємозв’язків та залежностей між обраними факторами), загальнонауковий (для пізнання наукових явищ), анкетування (для опрацювання масиву інформації отриманої від респондентів) та інші. Ключові слова: конкурентоспроможність, фактори впливу, маркетингове середовище, ринок бруківки, проєктні інвестиції, Swot-аналіз, експертна оцінка. Перелік використаних джерел: 1. Крикавський Є., Кузьо Н., Косар Н. Дослідження конкурентоспроможності мережних підприємств роздрібної торгівлі України. Економічні науки. Вісник Хмельницького національного університету. 2019, №5. С. 151-156. 2. Lykholat S., Martynowa W. Competitiveness of the enterprise and factors influencing it. Scientific Notes of Lviv University of Business and Law, 2024, (40). C. 224-229. 3. Черевань І. В., Бородін Б. М. Перспективні зрушення регіонального розвитку в умовах воєнних вмкликів. Наукові перспективи. 2023. №1(31). С. 190-199. 4. Партута Т., Фесенко Т. Конкурентоспроможність підприємства та механізми її забезпечення. Інвестиції : практика та досвід. 2019, №12. С.91-96. 5. Клюс Ю., Іжболдіна А. Практиче застосування SWOT-аналізу для визначення конкурентоспроможності ТОВ НВП «Мікротерм». Економічний простір. 2020. №160. С. 60-64. 6. Мухіна М. М. Оцінка безпечності функціонування підприємств торгівлі в сучасному бізнес-середовищі. Бізнес Інформ. 2020. №12. С. 454-460.