Дослідження та удосконалення цінової стратегії ТОВ «ПроТек логістик» в умовах здійснення зовнішньоекономічної діяльності
Автор: Оберванюк Андріана Ігорівна
Кваліфікаційний рівень: магістр
Спеціальність: Менеджмент зовнішньоекономічної діяльності
Інститут: Інститут економіки і менеджменту
Форма навчання: заочна
Навчальний рік: 2024-2025 н.р.
Мова захисту: українська
Анотація: Стрімкі зміни політичноі? та економічноі? ситуаціі? Украі?ні охопили всі сфери життя суб’єктів господарювання, які вимушені пристосовуватися до нинішніх обставин. За сучасних умов євроінтеграціі? все більшого значення на- буває зовнішньоекономічна діяльність краі?ни, організація якоі? потребує вивчення актуальних нормативно-правових документів, що і?і? регулюють, ґрунтовного аналізу вітчизняного та міжнародного ринків, налагодження зв’язків із потенціи?ними міжнародними партнерами, а також налагодження організаціі? логістичних маршрутів та перетину кордону [1]. Саме тому особливоі? актуальності набуває питання належноі? організаціі? зовнішньоекономічноі? діяльності, що сприятиме створенню міжнародних зв’язків, підвищенню конкурентоспроможності вітчизняних товарів та послуг і, як наслідок, реалізаціі? і?х міжнародному ринку [2]. У зовнішньоекономічній діяльності ціноутворення відіграє критичну роль. Від нього залежить успішність виходу на міжнародні ринки, залучення нових партнерів і адаптація до економічних умов інших країн [3]. Таким чином, ефективне ціноутворення сприяє розвитку підприємства як на локальному, так і на глобальному рівнях. Проте більшість компаній припускаються базових помилок при виборі цінової стратегії при виході на іноземний ринок, що може суттєво знизити ефективність їхньої діяльності. Одними з найпоширеніших помилок є недостатній аналіз ринку, недооцінка впливу валютних ризиків та поганий аналіз конкурентного середовища [4,5]. Об’єктом дослідження магістерськоі? кваліфікаціи?ноі? роботи є ТОВ «ПроТек логістик» – найбільший дистриб’ютор товарів широкого вжитку. Предметом дослідження є цінова стратегія ТОВ «ПроТек логістик» в умовах здійснення зовнішньоекономічної діяльності. Метою магістерськоі? кваліфікаціи?ноі? роботи є розроблення заходів щодо удосконалення цінової стратегії ТОВ «ПроТек логістик» в умовах здійснення зовнішньоекономічної діяльності. Для досягнення мети вирішення потребують такі завдання: вивчення теоретичноі? бази щодо трактування поняття цінової стратегії, окреслення и?ого принципів, функціи?, завдань, перелік стратегій, які застосовують підприємства, а також нормативно-правовоі?, яка регулює процес ціноутворення в Украі?ні; дослідження діяльності ТОВ «ПроТек логістик» (загальна характеристика, характеристика системи менеджменту, аналіз виробничо-господарськоі? та зовнішньоекономічноі? складовоі?) та визначення проблем щодо удосконалення цінової стратегії на підприємстві при здійсненні зовнішньоекономічної діяльності та факторів, що впливають на нього; розроблення заходів щодо удосконалення цінової стратегії ТОВ «ПроТек логістик» в умовах здійснення зовнішньоекономічної діяльності та проведення економічного обґрунтування з метою оцінки доцільності і?х впровадження. За результатами дослідження було виокремлено такі проблеми: відсутність оптимальної цінової стратегії ТОВ «ПроТек логістик» в умовах здійснення зовнішньоекономічної діяльності; відсутність ефективної програми лояльності ТОВ «ПроТек логістик» в межах цінової стратегії на зовнішніх ринках. Для вирішення виявлених проблем рекомендуються для впровадження наступні заходи: 1) удосконалення цінової стратегії ТОВ «ПроТек логістик» в умовах здійснення зовнішньоекономічної діяльності; 2) впровадження ефективної програми лояльності ТОВ «ПроТек логістик» в межах цінової стратегії на зовнішніх ринках. Ключові слова – цінова стратегія, ціноутворення, зовнішньоекономічна діяльність, конкурентоспроможність, міжнародні партнери. Перелік використаних літературних джерел. 1. Кашперська А.І., Яцюк О.В. (2024). Зовнішньоекономічна діяльність підприємств: сучасні виклики та перспективи розвитку. Бізнес Інформ. №5. С.32–42. 2. Strategic Pricing: The Relationship Between Strategy and Price. URL:https://academic.oup.com/edited-volume/41362/chapter-abstract /352570718 ?redirectedFrom=fulltext&login=false 3. Wang, C.L. (2023). Price discrimination strategies: maximizing profits in diverse consumer markets. Journal of Economics and Economic Education Research. №24(S5). Р.2. 4. Chakravarty, A., & Sprott, D. E. (2014). Price Discrimination and Pricing Strategies. Journal of Economics and Economic Education Research. №22(S3). P.3. 5. Krugman, P., Obstfeld, M., & Melitz, M. (2020). International Economics: Theory and Policy. Pearson. P.34.