Дослідження та удосконалення пошуку контрагентів ТзОВ «ЛЬВІВ АВТО ХАБ» в умовах здійснення зовнішньоекономічної діяльності
Автор: Вільчак Ліля Володимирівна
Кваліфікаційний рівень: магістр
Спеціальність: Менеджмент зовнішньоекономічної діяльності
Інститут: Інститут економіки і менеджменту
Форма навчання: заочна
Навчальний рік: 2024-2025 н.р.
Мова захисту: українська
Анотація: Пошук контрагентів займає важливе місце у поточній діяльності організацій. Як зазначено Гавловською Н.І. у її праці [1] для забезпечення економічної безпеки підприємства важливе значення займає правильний вибір ним контрагента, який би не лише задовольняв його потреби, але й не створював ризиків, які б могли призвести до погіршення економічного стану. Пошук контрагентів, в першу чергу, починається від визначеної мети, тобто основними етапами, які передують безпосередньому процесу оцінювання та аналізування партнера в умовах зовнішньоекономічної діяльності, є [2, 4, 5]: 1. Визначення мети, з якою здійснюється пошук контрагента. 2.Вибір характеру зовнішньоекономічного контракту. 3.Визначення предмету контракту та його характер. 4.Вибір країни партнера. 5. Оцінювання потенційного контрагента. 6. Прийняття рішення про співпрацю. Окрім цього, піднімаються також наступні питання [3]: - який експортний чи імпортний потенціал компанії; - який результат аналізу стану перспективних ринків збуту чи закупівлі; - чи існує відповідність своє продукції законодавчим вимогам потенційних ринків збуту чи бажаної до придбання продукції внутрішньому ринку При пошуку контрагента в умовах здійснення зовнішньоекономічної діяльності, варто зауважити, що даний контрагент може бути як зареєстрований суб’єкт підприємницької діяльності на ринку України, так і іноземний суб’єкт, оскільки часто буває так, що співпраця двох або трьох організацій сприяє розвитку та здійснення зовнішньоекономічних операцій. Робота присвячена питанню удосконалення пошуку контрагентів в умовах здійснення зовнішньоекономічної діяльності. У роботі розкривається сутність пошуку контрагентів, етапи даного процесу та джерела отримання надійної інформації про них. Розглядаються нормативно – правові засади пошуку контрагентів в умовах здійснення зовнішньоекономічної діяльності. Досліджуються чинники впливу на удосконалення пошуку контрагентів ТзОВ «ЛЬВІВ АВТО ХАБ» в умовах здійснення зовнішньоекономічної діяльності. Обґрунтовуються рекомендації з усунення виявлених проблем з метою удосконалення пошуку контрагентів ТзОВ «ЛЬВІВ АВТО ХАБ» в умовах здійснення зовнішньоекономічної діяльності. Мета магістерської кваліфікаційної роботи полягає у дослідженні пошуку контрагентів ТзОВ «ЛЬВІВ АВТО ХАБ» в умовах здійснення зовнішньоекономічної діяльності та їх удосконаленні. Об’єктом магістерської кваліфікаційної роботи є ТзОВ «ЛЬВІВ АВТО ХАБ», яке засноване у 2020р. Основним видом діяльності є торгівля автомобілями, мотоциклами, іншими легковими транспортними засобами, а також запчастинами, деталями та обладнанням для транспортних засобів різних типів і розмірів. Додатково підприємство надає послуги з ремонту, технічного та щоденного обслуговування, оренди рухомого складу тощо. Останнім часом компанія також розширила свою діяльність, надаючи митно-брокерські послуги, спершу для власних потреб в експортно-імпортних операціях, а згодом і для зовнішніх клієнтів. Предметом дослідження є пошук контрагентів в умовах здійснення зовнішньоекономічної діяльності. Провівши дослідження пошуку контрагентів ТзОВ «ЛЬВІВ АВТО ХАБ» в умовах здійснення зовнішньоекономічної діяльності, були виявлені такі проблеми: низький рівень структурованості завдань щодо пошуку контрагентів ТзОВ «ЛЬВІВ АВТО ХАБ» в умовах здійснення зовнішньоекономічної діяльності; обсяг загальнодоступних даних щодо контрагентів утруднює отримання релевантної інформації, яка б сприяла пошуку надійного партнера в умовах здійснення зовнішньоекономічної діяльності. З метою усунення виявлених недоліків було запропоновано: 1) розроблення етапів пошуку контрагентів ТзОВ «ЛЬВІВ АВТО ХАБ» в умовах здійснення зовнішньоекономічної діяльності з виокремленням чек-листа; 2) використання системи показників моніторингу контрагентів ТзОВ «ЛЬВІВ АВТО ХАБ» у процесі їх пошуку в умовах здійснення зовнішньоекономічної діяльності. Практична значущість визначається практичністю запропонованих заходів. Методи досліджень – дидукція, узагальнення, аналізування, порівняння, математичні розрахунки, методи струтуризації. Ключові слова: контрагент, пошук, інформація, чек лист, зовнішньоекономічна діяльність, моніторинг, показники. Перелік використаних літературних джерел. 1. Гавловська Н. І. (2016). Оцінювання процесів взаємодії підприємства та потенційних контрагентів у контексті забезпечення економічної безпеки зовнішньоекономічної діяльності. Проблеми економіки. № 3. С. 127–135. 2. Як перевірити надійність контрагента? URL: https://bitfaktura.com.ua/blog/iak-pierieviriti-nadiinist-kontraghienta 3. Як відбувається пошук партнерів по бізнесу. URL: https://www.kcci.kharkov.ua/uk/business-partner-search.html 4. Henningsson E., Ruden E. (2016). How to find an international business partner. Master’s thesis within Business Administration, 2016. Jonkoping, P. 26–33. 5. Дунська А. Р., Лавренчук Н. М. (2016). Пошук та вибір іноземних партнерів для здійснення зовнішньоекономічної діяльності Актуальні проблеми економіки та управління : збірник наукових праць молодих вчених. Вип. 10. ?