Дослідження та обґрунтування маркетингових стратегій АТ "Ощадбанк" на ринку банківських продуктів України
Автор: Циквас Вероніка-Надія Іванівна
Кваліфікаційний рівень: магістр
Спеціальність: Маркетинг
Інститут: Інститут економіки і менеджменту
Форма навчання: заочна
Навчальний рік: 2024-2025 н.р.
Мова захисту: українська
Анотація: Сьогодні банки вигадують дивовижні та вражаючі способи як залучити клієнтів та зберегти клієнтську базу. У наші дні банки приділяють велику увагу побудові довгострокових відносин зі своїми існуючими клієнтами, особливо, корпоративного сектору. Маркетинг взаємовідносин стає дуже важливим для банків. Він пов’язаний з виявленням і оцінкою всіх точок дотику з клієнтами і розумінням – коли, як і чого очікують клієнти. Усі техніки та стратегії маркетингу використовуються таким чином, щоб в результаті вони спонукали клієнтів будувати відносини з конкретним банком. [1] Важливе місце в сучасних маркетингових дослідженнях займає інтерактивний маркетинг, який оперативно дозволяє банку та його клієнтам реагувати на зміни у маркетинговому середовищі. Варто відзначити, що Інтернет не лише є каналом для здійснення трансакцій, але також створює широкі можливості для безпосередньої інформаційної взаємодії між банком та клієнтом. Банківська статистика підтверджує швидке зростання інтернет-послуг в Україні у сфері банківництва. [2] Незважаючи на умови воєнного стану на ринку банківських продуктів існує гостра конкурентна боротьба, переваги у якій можуть отримати ті комерційні банки, які активно будуть досліджувати свою конкурентоспроможність та розробляти заходи щодо її підвищення. При цьому банківським установам важливо визначати показники, які можуть бути використані для проведення такої оцінки, та обрати відповідний метод. Проведене оцінювання конкурентоспроможності комерційного банку може виступати основою для розроблення заходів щодо її підвищення. [3] В умовах динамічних і часто суперечливих змін сучасного ринку банківських послуг в Україні незмінним залишається прагнення кожного банку забезпечити максимальне задоволення запитів наявних і потенційних клієнтів на взаємовигідних умовах. Успішне досягнення такої цілі можливе лише на основі комплексного використання маркетингових інструментів, що об’єктивно вимагає всебічного дослідження всіх теоретичних і практичних аспектів банківського маркетингу. [4] Сьогодні в умовах російсько-української війни і кризового становища національної економіки, щоб зберегти сталість розвитку та належний рівень конкурентоспроможності, українським банкам слів кардинально поліпшити якість корпоративного менеджменту і забезпечити його ефективну інформаційну підтримку в межах єдиного інформаційного простору. Тоді вітчизняні банки зможуть вистояти в конкурентній боротьбі, зумовленій нестабільністю ринкових умов. [5] Об’єктом дослідження у даній магістерській кваліфікаційній роботі є маркетингова діяльність АТ «Ощадбанк» на ринку України. Предметом дослідження є український ринок банківських послуг, а також удосконалення маркетингових стратегій АТ «Ощадбанк» на ньому. Мета дослідження: обгрунтування теоретичних аспектів сутності стратегічного маркетингу та визначення основних елементів і етапів формування ефективної маркетингової стратегії банку. Ключові слова: маркетингова діяльність, дослідження ринку, банківська система, реклама, інвестиції, бюджетування, конкурентоспроможність. Перелік використаних літературних джерел: 1. Кекух В.В., Білошапка Маркетингові стратегії продажу банківських продуктів корпоративним клієнтам в умовах євроінтеграції // Матеріали Міжнародної науково-практичної конференції «Розвиток бізнесу в контексті європейської інтеграції: глобальні виклики, стратегічні пріоритети, реалії та перспективи», 07 червня 2024 р., с.239-241 https://repo.btu.kharkov.ua/bitstream/123456789/56155/1/konf_ROZVYTK_BIZNESU_24-239-241.pdf (дата звернення 02.10.2024 р.). 2. Babukh I., Nikiforov P. Цифровий банківський маркетинг: становлення та розвиток в Україні // Матеріали Міжнародної науково-практичної конференції Science in the Modern World: Prospects and Directions of Development, 17-18 2024, Riga, Latvia, c. 85-87. https://archer.chnu.edu.ua/bitstream/handle/123456789/11033/Science%20in%20the%20modern%20world_2024.pdf?sequence=1&isAllowed=y#page=91(дата звернення 06.10.2024 р.). 3. Кузьо Н., Косар Н., Питуляк, Н. Напрями підвищення конкурентоспроможності комерційних банків України на основі їх оцінювання. Економіка та суспільство, №64, 2024. https://doi.org/10.32782/2524-0072/2024-64-51 (дата звернення 10.10.2024 р.). 4. Tкачук В.О., Тимків А.О. Банківський маркетинг: сутність, особливості, еволюція // Економіка і суспільство, № 13, 2018 р., с.1244-1950 https://economyandsociety.in.ua/journals/13_ukr/207.pdf (дата звернення 12.10.2024 р.). 5. Грабарєв А.В. Мозгаллі О.П. Баранюк М.Р. Модифікація концептуальної моделі банківської системи у контексті сталого розвитку // Наука і техніка сьогодні, №2(30), 2024 р., с. 292-302 https://doi.org/10.52058/2786-6025-2024-2(30)-292-302 (дата звернення 13.10.2024 р.).