Маркетингове дослідження ринку стоматологічних послуг України та вдосконалення маркетингової діяльності на ньому ТОВ "СИМЕТРИКА"

Автор: Броневич Роксолана Миронівна
Кваліфікаційний рівень: магістр
Спеціальність: Маркетинг
Інститут: Інститут економіки і менеджменту
Форма навчання: заочна
Навчальний рік: 2024-2025 н.р.
Мова захисту: українська
Анотація: Формування та удосконалення маркетингової діяльності підприємства на ринку визначається особливостями пропонованих ним товарів [1, с. 25-26], споживчими уподобаннями [2]. Важливу роль у маркетинговій діяльності підприємства відіграють питання управління його товарним асортиментом [3, с. 164-166], забезпечення гнучкості його цінової політики [4], формування політики розподілу [5] та сучасних маркетингових комунікацій [6]. Об’єкт дослідження у даній роботі - маркетингова діяльність ТОВ "СИМЕТРИКА" на ринку стоматологічних послуг України. Предмет дослідження – теоретико-методичні засади щодо формування та вдосконалення маркетингової діяльності підприємства, що надає послуги на ринку. Мета дослідження: провести дослідження ринку стоматологічних послуг України, діяльності на ньому ТОВ "СИМЕТРИКА" та розробити пропозиції щодо її вдосконалення. Результати дослідження. Основним видом діяльності ТОВ "СИМЕТРИКА" виступають послуги стоматологічної практики. До його складу входить Центр стоматологічного відновлення Symmetrica, цифрова зуботехнічна лабораторія Symmetrica Tech та дві клініки сімейної стоматології під назвою "Акварель". Сімейна стоматологія "Акварель" надає спеціалізовану стоматологічну допомогу дітям-інвалідам з особливостями розвитку, проте пропонує і комплексне стоматологічне обслуговування усіх членів родини. Стоматологічна клініка Symmetrica позиціонує себе на ринку як Центр сучасної імплантації у Європі, у ній використовуються складні плани лікування. ТОВ "СИМЕТРИКА" пропонує гарантії на свої послуги, супровід персональних сервіс-менеджерів, воно займається і стоматологічним туризм. ТОВ "СИМЕТРИКА" орієнтоване на використання комплексного підходу до збуту і просування власних послуг, використовуючи офлайн та онлайн канали. Ринок стоматологічних послуг відіграє значну роль у формуванні здоров’я населення України. Він характеризується зростанням попиту на якісні стоматологічні послуги, впровадженням сучасних новітніх технологій та обладнання, використанням високоякісних матеріалів та розширенням асортименту пропонованих послуг, розвитком медичного туризму та використанням системи франчайзингу. На ньому функціонують як окремі незалежні клініки, так і великі стоматологічні мережі. У роботі подано результати проведеного маркетингового дослідження, яке дозволило визначити стоматологічні послуги, що користуються найбільшою популярністю у пацієнтів, ключові чинники вибору ними стоматологічних клінік, важливі джерела інформації про них, та пріоритетні засоби комунікації стоматологічних клінік з пацієнтами. Результати проведеного стратегічного аналізу дозволили визначити наступні напрями вдосконалення маркетингової діяльності ТОВ "СИМЕТРИКА": оптимізація його товарного асортименту, розширення за рахунок послуг естетичної стоматології та тих, які є орієнтованими на осіб старшого віку; пошук можливостей пропозиції на ринку більш дешевих послуг; розширення бази постійних клієнтів за рахунок нової програми лояльності та використання заходів стимулювання персоналу; активізація просування послуг стоматологічних клінік підприємства з використанням інструментів цифрового маркетингу для збільшення попиту на них, зростання впізнаванності їх брендів, використання мультимовних вебсайтів та додатків. У роботі проведений багатовимірний АВС-аналіз послуг стоматологічної клініки Symmetrica за 2023 р., виходячи з їх прибутковості та величини доходу від реалізації. За його результатами були розроблені рекомендації щодо управління асортиментом послуг даної клініки. У дослідженні подано пропоновані ключові слова для SEO-оптимізації сайтів ТОВ "СИМЕТРИКА", рекомендовано з цією метою використати послуги професійних вебстудій, розроблено пропозиції щодо лінкбілдингу для залучення більшої кількості відвідувачів на сайти ТОВ "СИМЕТРИКА", наведено його складові, визначено напрями активізації діяльності даного підприємства у сфері медичного туризму, вдосконалення його заходів стимулювання збуту. Ключові слова: ринок стоматологічних послуг, маркетингова діяльність, стоматологічна клініка, товарний асортимент, медичний туризм, багатовимірний АВС-аналіз, SEO-оптимізація сайту, лінкбілдинг. Перелік використаних літературних джерел. 1. Крикавський Є., Дейнега І., Дейнега О., Косар Н. Маркетингова товарна політика: підручник. Львів, 2022. 376 с. 2. Бєлова Т.Г., Крайнюченко О.Ф., Лелека О.О. Стратегія споживчої поведінки як складова загальної маркетингової стратегії підприємства. Приазовський економічний вісник. 2023. Вип. № 2 (34). С. 30–34. 3. Костромін А.О. Основні аспекти управління товарним асортиментом бізнес-організації. Молодий вчений. 2021. № 1 (89). С. 163-166. DOI: https://doi.org/10.32839/2304-5809/2021-1-89-34. 4. Нагорна О. Маркетингова цінова політика підприємства сфери роздрібної торгівлі. Економіка та суспільство. 2024. Вип. 66. URL: https://economyandsociety.in.ua/index.php/journal/article/view/4583 (дата звернення: 10.11.2024). DOI: https://doi.org/10.32782/2524-0072/2024-66-55. 5. Розумей С.Б., Ніколаєнко І.В. Формування ефективної маркетингової політики розподілу продукції підприємств. Економіка та суспільство. 2023. Вип. 48. URL: https://economyandsociety.in.ua/index.php/journal/article/view/2233 (дата звернення: 18.10.2024). DOI: https://doi.org/10.32782/2524-0072/2023-48-43. 6. Кучерук О., Болотний Ю. Цифровізація маркетингових комунікацій у креативному бізнесі як ключовий фактор підвищення конкурентоспроможності підприємств. Modeling the development of the economic systems. 2024. № 2. С. 271-276. DOI: https://doi.org/10.31891/mdes/2024-12-36.