Дослідження та удосконалення кадрових технологій управління митним підрозділом ПП «Західпостачсервіс»

Автор: Дацко Христина Василівна
Кваліфікаційний рівень: магістр
Спеціальність: Управління митною діяльністю
Інститут: Інститут економіки і менеджменту
Форма навчання: заочна
Навчальний рік: 2024-2025 н.р.
Мова захисту: українська
Анотація: Дацко Х.В., Дорош О.І. (керівник). Дослідження та удосконалення кадрових технологій управління митним підрозділом ПП «Західпостачсервіс». Магістерська кваліфікаційна робота. – Національний університет «Львівська політехніка», Львів, 2024. Розширена анотація В умовах сьогодення митні підрозділи підприємств відіграють ключову роль у забезпеченні виконання законодавчих вимог, оптимізуванні митних процедур і контролю за міжнародними перевезеннями товарів. У зв’язку з цим, правильне управління персоналом, зокрема, ефективне застосування кадрових технологій, є важливим фактором для досягнення високих результатів у діяльності митного підрозділу, покращення якості послуг і забезпечення належної взаємодії з клієнтами. Удосконалення кадрових технологій стає особливо важливим для підвищення кваліфікації працівників митного підрозділу, оптимізації внутрішніх процесів та адаптації до динамічних умов зовнішнього середовища. Сучасні вимоги до фахівців вимагають високого рівня професіоналізму та постійного особистісного розвитку. Застосування інноваційних кадрових технологій дає змогу не тільки підвищити ефективність роботи митного підрозділу, але й забезпечити його готовність до впровадження нових технологій та змін у законодавстві. Об’єкт дослідження – ПП «Західпостачсервіс». Предмет дослідження – кадрові технології управління митним підрозділомПП «Західпостачсервіс». Мета дослідження – розроблення заходів щодо удосконалення кадрових технологій управління митним підрозділом ПП «Західпостачсервіс». Ключовими напрямками діяльності ПП «Західпостачсервіс» сьогодні є виготовлення виробів з металу та скла, а також плазмова порізка чорного і кольорового металу. Загалом фінансовий стан цього підприємства є нестабільним.Компанія має критичні проблеми ліквідності, рентабельності та залежності від зовнішніх джерел фінансування. ПП «Західпостачсервіс» є активним суб’єктом зовнішньоекономічної діяльності, основною спеціалізацією якого у цій сфері є імпорт високотехнологічного обладнання для здійснення операційної діяльності. У роботі виокремлено проблеми кадрових технологій управління митним підрозділом ПП «Західпостачсервіс», а саме: 1. Низький рівень використання індикаторно-критеріального забезпечення у розрізі різних функціональних сфер кадрових технологій управління митним підрозділом ПП «Західпостачсервіс». 2. Недієвість зворотного зв’язку за результатами використання кадрових технологій у сфері навчання та розвитку персоналу митного підрозділу ПП «Західпостачсервіс». У роботі запропоновано заходи для удосконалення кадрових технологій управління митним підрозділом ПП «Західпостачсервіс», а саме: 1. Структурування функціональних сфер кадрових технологій управління митним підрозділом ПП «Західпостачсервіс» з ідентифікуванням відповідного індикаторно-критеріального забезпечення для кожної з них. 2. Використання моделі Кіркпатріка для забезпечення зворотного зв’язку за результатами використання кадрових технологій у сфері навчання та розвитку персоналу митного підрозділу ПП «Західпостачсервіс». У межах першого проектного заходу запропоновано чітко окреслити основні напрямки роботи з персоналом. У випадку митного підрозділу такими функціональними сферами мають бути рекрутинг, підбір персоналу, адаптація нових працівників, підвищення кваліфікації та навчання персоналу, мотивування працівників, ведення кадрового діловодства, оцінювання результативності роботи, а також збереження та розвиток талантів.Для кожної функціональної сфери слід розробити список конкретних дій та заходів, які необхідно виконувати. Надалі варто визначити кількісні та якісні показники, які дадуть змогу оцінювати успішність реалізації завдань у кожній сфері. Опісля усі визначені сфери інтегруються у загальну систему кадрових технологій управління ПП «Західпостачсервіс». Такі дії забезпечують узгодженість між функціями управління персоналом і стратегічними цілями митного підрозділу.Завершальний етап – це постійний моніторинг виконання завдань у кожній сфері та коригування процесів у разі необхідності. Регулярне аналізуваннядає змогу виявляти слабкі місця, підвищувати ефективність і адаптувати кадрові технології до змінних умов роботи. Другий проектний захід передбачає використання моделі Кіркпатріка для забезпечення зворотного зв’язку за результатами використання кадрових технологій у сфері навчання та розвитку персоналу митного підрозділу ПП «Західпостачсервіс». Ця модель дає змогу системно оцінювати ефективність навчання на всіх етапах. Вона включає оцінювання реакції працівників на навчання (задоволення від тренінгів), засвоєння нових знань і навичок, застосування отриманих знань на практиці та, зрештою, оцінку впливу на результати діяльності підрозділу.Цей підхід дасть змогу отримати комплексний зворотний зв’язок, що сприятиме постійному вдосконаленню кадрових технологій і забезпеченню високої кваліфікації працівників. У результаті реалізації заходівПП «Західпостачсервіс»вдалося збільшити в абсолютному виразі рентабельність активів на 3,9%, що і слід було зробити згідно завдання. Ключові слова –адаптація, кадрова технологія, митний підрозділ, модельКіркпатріка, навчання персоналу, персонал, рекрутинг. Перелік використаних літературних джерел 1. Глущенко, Л., Пілявоз, Т., &Коваль, Н. (2022). Управління персоналом у сучасній структурі управління підприємством. Економіка та суспільство, 35. 2. Малярчук, Н. (2024). Сучасні виклики та можливості управління персоналом. Економічні горизонти, 2-3, 294-301. 3. Приймак, В., &Канюка, Б. (2024). Технології прийняття кадрових рішень у сучасній організації. Наукові інновації та передові технології, 2 (30). 4. Продіус, О., Афанасенко, М., &Лемешко, М. (2024). Напрями удосконалення системи управління персоналом в умовах воєнного стану. Економіка та суспільство, 61. 5. Пшик-Ковальська, О.О., &Ковальський, О.І. (2022). Особливості управління персоналом в умовах воєнного стану. Менеджмент та підприємництво в Україні: етапи становлення та проблеми розвитку, 4 (2), 88-93.