Обґрунтування стратегії розвитку підприємства в умовах цифровізації
Автор: Ярмолюк Вероніка Ігорівна
Кваліфікаційний рівень: магістр
Спеціальність: Економіка бізнесу
Інститут: Інститут економіки і менеджменту
Форма навчання: заочна
Навчальний рік: 2024-2025 н.р.
Мова захисту: українська
Анотація: В нинішніх умовах цифровізація є одним з ключових чинників, що визначає прогрес економіки, бізнесу та суспільства. Інформаційно-комунікаційні технології змінюють чинні управлінські моделі, відкриваючи новітні можливості для інноваційного розвитку. Проте динамічні зміни у мінливому цифровому середовищі, викликані стрімким поступом технологій, генерують усе новіші виклики, що вимагають стратегічного підходу до їх вирішення. Тому, актуальність теми обґрунтування стратегії розвитку в умовах цифровізації зумовлена потребою пошуку нових підходів до економічного оцінювання та управління, інтеграції цифрових інструментів в усі сфери діяльності, забезпечення гармонійного розвитку в умовах глобалізації тощо. Об’єкт дослідження – процес обґрунтування стратегії розвитку підприємства в умовах цифровізації. Предмет дослідження – теоретико-методичні і прикладні засади обґрунтування стратегії розвитку підприємства в умовах цифровізації (на прикладі ТОВ «Tomatina»). Мета роботи – розроблення теоретико-методичних засад та практичних рекомендацій для обґрунтування стратегії розвитку підприємства в умовах цифровізації. Завдання роботи: ? освоїти теоретико-прикладні засади обґрунтування стратегії розвитку підприємства в умовах цифровізації; ? проаналізувати передумови обґрунтування стратегії розвитку підприємства в умовах цифровізації; ? дослідити методичне забезпечення обґрунтування стратегії розвитку підприємства в умовах цифровізації; ? розробити стратегію розвитку підприємства в умовах цифровізації (на прикладі ТОВ «Tomatina»). Методи дослідження. Для досягнення мети використано такі методи дослідження: порівняльний аналіз, методи порівняльних переваг та теорії ефективної конкуренції, бенчмаркінгу тощо. Новизна магістерської роботи. Удосконалено методичний підхід до обґрунтування стратегії розвитку підприємства в умовах цифровізації, що відрізняється від існуючих інтегруванням економічних та маркетингових підходів до визначення ефективності стратегічного планування на підприємстві. Практична значущість отриманих результатів. Дослідження цієї теми є важливим як для бізнесу, який прагне залишатися конкурентоспроможним, так і для держави, що має створювати умови для цифрового прогресу та суспільного добробуту. Адже стратегічне планування є провідним способом, що дає змогу максимально ефективно використовувати можливості цифровізації та мінімізувати потенційні ризики суб’єктів господарювання і ринків. Ключові слова: стратегії розвитку, підприємство, цифровізація.